22 dubna 2012

Miminko a novorozeně....

Za poněkud zavádějícím názvem kapitolky se skrývají opravdu dva noví jedinci v lesním světě. Vedle cesty v suchém listí se klubal nový jedinec buku, mého oblíbeného stromu. Je krásně rovný, má zajímavou šedostříbrnou kůru, která ač hladká oproti ostatním stromům má i svoje specifická vrásnění, na jaře a na podzim je krásně zbarvený a má i krásně utvářené větve...




A malý, exoticky vyhlížející růžový "květ" je zárodek modřínové šišky. Už jsem jí sem jednou dávala, ale včera jsem se k ní vrátila abych jí vyfotila i z jiného úhlu. A myslím si, že může směle konkurovat leckteré květině....




A malý bonus, můj oblíbený a fotogenický lišejník....



7 komentářů:

  1. Vendy, já zírám! Máš skvělé fotky! Zárodek modřínové šišky jsem v životě neviděla, to je opravdová nádhera. Lišejník se ti podařilo krásně zaostřit. Buky jsou i moje oblíbené stromy, kmen máš zajímavě vyfocený a v černobílé vypadá moc pěkně. Posílám ti velikou pochvalu! Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Ten zárodek šišky , není jen zárodek , ale to je opravdu květ , který po opylení neopadá , ale změní se v plod , tedy v šišku . I smrk kvete podobně , ale není tak nápadný a hlavně má květy hodně vysoko , takže si jich málo kdo všimne .

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pekné fotky.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: HRRRMMMM, hrrrmmm, teď předu po tvé pochvale jak kočka   ....za to ti dík

    OdpovědětVymazat
  5. Úchvatné fotky v krásných barvách... Tvoje fotka modřínového "květu" je o dost zajímavější než ta moje...

    OdpovědětVymazat
  6. [6]:Asi je focená v jiném údobí, když už byla víc barevná....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....