06 února 2012

Velké hlasy.....Čechomor

Pro jednou zase zabrousím do našich hudebních vod mých oblíbených zpěváků a skupin. Dnes je to skupina, která se řadí do ranku Etno music. I když to etno je naše národní či vlastní produkce jemu přizpůsobená. Skupinu založili v roce 1988 dva svitavští rodáci František Černý a Jiří Břenek pod názvem I.Českomoravská nezávislá hudební společnost. Na konci roku 1990 vychází první CD Dověcnosti, v roce 94 se začíná éra elektrické podoby nástrojů a navíc do skupiny přichází Radek Pavlík a houslový mág Karel Holas z Českého srdce. V roce 1997 se ustálilo základní složení kapely v podobě František Černý, Karel Holas, Radek Pobořil a Michal Pavlík a jako bubeník Martin Rychta, kterého v roce 2000 vystřídal Radek Klučka. Zároveň od tohoto roku kdy vyšla třetí deska nazvaná Čechomor i pod tímto jménem kapela vystupuje. Základ kapely zůstává pevný, jen na postech bubeníka se střídají různí muzikanti.....
Během společného turné s Jarkem Nohavicou vznikl i film Rok ďábla režiséra Petra Zelenky.
Nejúspěšnějším albem Čechomoru se stává album Proměny nahrané s Collegiem českých filharmoniků a produkované, aranžované a dirigované hudebním skladatelem, zpěvákem, punkerem Jazem Colemanem za které kapela získává multiplatinovou desku. Koncertují nejen u nás ale i v Polsku, Anglii, USA, Maďarsku a Belgii. A nahrávají další desky ale i hudbu k několika filmům.






7 komentářů:

  1. Čechomor patří mezi moje nejoblíbenější

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: No aby ještě ne, když zpívají moravský písničky. Snažím se jít na každý jejich koncert který je tady někde u nás poblíž. Já si je zamilovala v Proměnách a pak už to jelo, posháněla jsem si všechny céda a každý nový hned taky uchvátím. No a teď mi došlo, že nejen u Havelky ale vlastně i  u nich hraje jeden známý, i když spíš jen když natáčejí nějakou desku, anebo když dělají pro děcka z Barrandovský školy po vízu koncert. Byli jsme tu na nich i ve Svitavách, když bylo 700 let města a bylo to perfekt....

    OdpovědětVymazat
  3. Čechomor mě poprvé docela zklamali. Ale spíš se svýma lidovkama, a díky tomu, že jsem před nimi naposlouchala album Šibeničky, které nazpívali Spirituál kvintet. Lidové písničky z alba Šibeničky byly mírně upravené a nádherně nahrané a nazpívané - a od Spirituálu mi připadaly emotivnější než od Čechomoru (bohužel, tento názor zastávám i dnes).

    OdpovědětVymazat
  4. [5]: Díky Proměnám jsem je také objevila a myslím že vůbec se tím poprvé dostali do podvědomí širší posluchačské základny. Rok ďábla je perfektní film a soundtrack taky. Už se mi nelíbil soundtrack ke Svatbě na bitevním poli, to mne docela i zklamalo...Já si ty písničky z Proměn třeba ty začátky z Velických zvonů promítám jako film, víš v hlavě, a vidím takovou tu krásnou krajinu, louky, hory, rybníky....

    OdpovědětVymazat
  5. Rehradice jsou BOŽÍ!!!!!!!!!! Je to jedna z mých nejoblíbenějších

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....