12 prosince 2011

Velké hlasy.....Edith Piaf

Zvláštní žena, zvláštní osud, alkoholička, zamilovaná a milující žena, mrcha i člověk pomáhající těm o kterých si myslela že si to zaslouží, ale i velký hlas a krásné písně. To vše je žena měřící jen 150 cm, ale při tom obrovský člověk. Edith Piaf....
V dětství oslepla, vychovávána byla v bordelu a prostitutky byly její nejmilejší společnice. A jak sama řekla, nikde už jí nebylo tak dobře jak u nich. Staraly se o ní, učily jí ale hlavně jí dávaly tu lásku, kterou jí nedala vlastní matka. Žila na ulici s nevlastní sestrou, na ulici začínala zpívat a na ulici byla objevena pro hudební svět. Říkali jí Vrabčák, ale dokázala že je orel když jí o něco šlo. Ať již o píseň, o muže nebo o prosazení jiných zpěváků. Nebýt jí, možná by nám nic neříkala jména Charlez Aznavour nebo Yves Montand. Milovala celým srdcem, ale její největší láska skončila tragicky. Všechny ostatní už nebyly ničím....
A tak po ní zbylo mnoho nádherných písní, z kterých je opravdu těžké vybírat.....







I když tato melodie tady už jednou byla, nemůžu jí opominout a myslím si že se na mne nikdo nebude zlobit....je to z koncertu v pařížské Olympii z roku 1963. Z jejího posledního koncertu. V polovině října 1963 Edith zemřela......



9 komentářů:

  1. Taky ji mám rád i když to není zrovna moje zaměření.

    OdpovědětVymazat
  2. Hana Hávová12/12/11 22:45

    Velcí lidé mívají obvykle zvláštní osudy, které by nás malé asi smetly ze scény života.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Já když mám určitou náladu si jí pouštím, ale měla jsem a mám její písničky ráda od Hany Hegerové.

    OdpovědětVymazat
  4. Ty její životní zkušenosti jsou v těch písních slyšet...

    OdpovědětVymazat
  5. Mám její šansony moc ráda. Na střední škole jsem studovala francouzštinu a náš profesor se narodil ve Francii. Když byl v dobrém rozmaru, nebo na něj sedl smutek, přinesl do hodiny přenosný gramofon a pouštěl nám, jak jí říkal, "Piafku".

    OdpovědětVymazat
  6. [5]:Film jsem viděla už třikrát, syn ho má stažený, a byla jsem z něj nadšená, zvlášť z toho jak se podařilo perfektně Marion Cotillard převtělit do Edith, tuším že za něj dokonce dostala Oskara? Mám i životopis který psala její nevlastní sestra Simone, taky už třikrát přečtený a moc pěkný. To divadlo bych i ráda viděla, jen je to trochu složitější.

    OdpovědětVymazat
  7. Ja som videla nedávno aj ten muzikál Edith a Marlene . Celkom vydarené . Ale na film o nej to samozrejme nemá . Nemôžem povedať, že by som ju žrala, šansóny bežne nepočúvam, ale mám ju celkom rada . No na AC/DC to nemá .

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Klasika doplňuje klasiku . I když je každá z jiného ranku....Každá hudba má svůj čas a náladu kdy jí poslouchat, když je nálada na Vivaldiho, poslouchám Vivaldiho a když na rock, tak poslouchám rock....

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: S Oskarem máš pravdu, ten herecký výkon byl tak přesvědčivý, že si ho právem zasloužila. Film mám na DVD, ale zatím jsem ho viděla jen jednou.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....