11 prosince 2011

Malé přání.....

Dnes je třetí adventní neděle... No a moje vlastně první v relativním klidu. Ta první byla ve znamení hektického dodělávání výzdoby a hledání svíček které jsem jaksi zapoměla na věnec koupit, ta druhá byla výstavní spojená s dlouho cestou zpátky, takže když jsem se dostala konečně do klidu na chatu tak jsem se jen zmohla na kafe a pak seděla o odpočívala v křesle u hořících krbovek a usínala. A tak ta dnešní bude snad už v klidu, no i když, konečně jsem se dokopala k tomu že budu péct cukroví. Letos možná díky tomu jaké vládlo počasí nebo možná i díky tomu, že nás momentální situace dovedla k tomu, že vánoce neřešíme a tím pádem odpadlo běhání a shánění dárků, mě dochází všechno trošku se zpožděním. Takže na rozdíl od předchozích hektických let kdy jsem měla napečeno už od půlky listopadu a pak jen běhala po obchodech a lámala si hlavu tím, co komu koupím za dárky, se k tomu pečení dostávám až teď a ostatní se prostě neřeší.
Děti jsou už velké, dcera prohlásila, že už jsem se za ta léta napekla dost a dost, takže bych si měla dát od toho pokoj a tak bude jen pár kousků. Snad někdy v budoucnu, jestli budou nějaká vnoučata se ze mne stane zase ta pečící babička jakou byla a je moje maminka, a já zase budu vytahovat na svět hromady vánočních receptů na cukroví....

Takže Vám všem chci popřát opravdu klidnou třetí adventní neděli, nezatíženou žádným stresem z toho, že musíte ještě nakoupit hory dárků, udělat tohle a tamto, protože okolí předpokládá že to tak musí být, že to žádá doba. Naopak, udělejte si klidnou neděli, uklízíte přece skoro denně, tak nač se zatěžovat obzvláštním uklízením, jděte na procházku ven když zase jednou svítí sluníčko a vykašlete se na nějaké řeči sousedů o tom co všechno už mají hotovo a vy zjišťujete že to ještě nemáte. Vánoce jsou o lásce, o tom, že se rodiny scházejí, o klidu. Ne o tom kdo víc nakoupí, trumfování se v cenách dárků a jejich exkluzivitě....Takže se otočte zády všem Santa Clausům a sobům, a zajděte se podívat se na nějaký betlém do vyzdobeného kostela, dejte si svařák nebo grog, ale hlavně všechno a hlavně sebe hoďte do klídku Usmívající se.


A jedna vánoční, tentokrát česká klasika....

13 komentářů:

  1. Fredy Kruger11/12/11 13:13

    " Jen proto, že starým jsem dobrákem

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to ti dík ! Super psando rýmovando.

    OdpovědětVymazat
  3. Hana Hávová11/12/11 13:28

    Máš ve  všem pravdu. Ne že bych vůbec neuklízela, trochu něco pošolichám, mám i něco napečeno ( více méně díky starším dcerám ) ,mám i vyzdobeno ( i když ne tak jek bych si představovala ),ale taky mně pořád ta vánoční atmosféra nedochází.?o žná i díky počasí, které je letos mimořádně teplé. U nás teď svítí sluníčko a vůbec to vypadé spíš jako předjaří,než začínající zima. Ale on je vlastně kalendářně ještě podzim. Zpropadený kalendář. Jen škoda , že se jím příroda občas taky neřídí. Včera jsem byly s dětma na výstavě betlémů , dala jsem si svařák a děti čaj, vyrobily si papírové dečky, namalovaly obrázky a šlo se domů.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Tak úklid díky smečce je u nás každodenní, a těsně před Štědrým dnem poslední část, jinak to nemá cenu dělat něco napřed, výzdoba je tak jediná věc která musí být hotová přesně na první adventní neděli a na zbytek zvysoka kašlu....bude bude, nebude nebude....

    OdpovědětVymazat
  5. Mas svatosvatou pravdu,ja to taky neprehanim,s darkama uz vubec,zatim nemam ani jediny a asi ani nebudou zadne,cukrovi sice napecene ale asi pochybi,takze pristi tyden se do toho dam znovu,vyzdobu uz mam od zacatku prosince,na balkone jeste vsechno kvete,jak na jare,takze vanocni atmosfera taky zadna,ale ten svarak to je dobry napad!

    OdpovědětVymazat
  6. Ano, napsala jsi rozumný a pravdivý článek.Já se tím řídím stále.Nic se nemá přehánět.Když jsem byla malá,tak bylo dost všechno "chudé"-Vánoce se prožívali spíš křesťansky-šli jsma na Půlnoční_tedy byla už večer-byl nedostatek kněží-tak ten jeden toho musel stihnout hodně.

    OdpovědětVymazat
  7. zase spam-prosím vytáhnot.     

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: No ale proč jsou pořád tak všude lidi blázniví? To je nás fakt tak málo, kteří jsou "rozumní"?

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: Já když jsem viděla jak se u nás doma, kde bylo neustále jak v klícce ještě šílelo s vánočním úklidem, tak jsem se zařekla že já tak magořit nebudu. S cukrovím taky už mne to nebaví přehánět, a to jak máš ostatní ráda na to stačí říct Mám vás moc ráda a nekupovat k tomu hromady předraženejch dárků.....stejně to nevyvážej....a lásku si jimi nekoupíš. kdo si myslí že jo, tak je chudák

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: A popravdě je to strašně fajn, se nezatěžovat a stresovat tím co komu koupit. Takže i když bych se nějakým záhadným způsobem stala milionářem, tohle bych udržovala pořád....

    OdpovědětVymazat
  11. Taky Ti přeji nádherný, klidný a pohodový advent. A o svojí neděli raději pomlčím, i když s úklidem a hektičností to nemá nic společného. Někteří lidé zapomínají, že předvánoční čas by měl být plný rozjímání a lásky....

    OdpovědětVymazat
  12. Ja som kukala, kde sa včera objavil na stole veniec a priateľ, že už je teda načase, no . Ale upratovala som si v šatníku... ale to ja robím furt a kedyže to raz do týždňa nespravím, to by som len bola nervózna . No a bola som na peknej večeri v Sunshine... to neznie veľmi vianočne . Teda, ja sa snažím, ale mňa to fakt neberie . Nevlastná mamka už pred dvoma týždňami vystavila a ozdobila so svojím bratom trojmetrový stromček a už teraz na neho všetci nadávajú, že zavadzia .

    OdpovědětVymazat
  13. Už dva roky jsem si v rodině nic nedávali, jen vnučce pochopitelně. A tyhle budu navíc slavit poprvé v klidu sám, protože zůstávám tady.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....