18 prosince 2011

Ad: Václav Havel....

Vítám to, že Blog.cz zadal právě toto téma. A proč? Protože mne zarazilo, kolik nenávisti k panu Havlovi je mezi mladými lidmi. Nechápu to a jsem s toho rozčarovaná a dost smutná.
Popravdě to je ještě dost elegantně a slušně z mé strany řečeno.
Dávat za vinu panu Havlovi, že naše republika je tam kde je, mi připadá hodně zcestné, dokonce až mi to připadá, že ti kteří tu svojí nenávist dávají tak najevo snad ani neznají naše dějiny. Nebo že nechodili do školy.
Říci, že všechno dělal pro peníze, že se s komunisty domluvil na tom, že oni mu vrátí majetek a on je nechá za to na pokoji, že jeho vinou umírají lidé, že on zavinil to že se bombardovala Jugoslávie, že chtěl návrat Sudetských Němců a další a další může říct snad jen absolutní, s odpuštěním, blb. Jenže to jsou vybrané pouze některá obvinění, která na FB jsou na fóru proti němu vznášená. Od mladých, pro které je všechno to co dneska mohou už naprostou samozřejmostí... Od těch, kteří si dnes mohou bezproblémů cestovat po celém světě, kteří mohou studovat v zahraničí....
Samozřejmě máme svobodu slova (díky komu?) aby se tak mohli vyjadřovat, ale už si neuvědomují že to byl právě pan Havel kdo všechno tohle nastartoval. Díky němu se naše země stala známou po celém světě. Kdo z našich dalších politiků a státníků měl možnost mluvit v americkém Kongresu a sklidit potlesk ve stoje? V tomto směru pro náš stát neudělal nikdy nikdo jiný tolik co on. S pokorou, a s nadhledem. Měl tisíc důvodů nenávidět, ale nikdy to nedělal.
Máme tendenci své některé státníky glorifikovat, i když samozřejmě i oni mají své lidské chyby. Jsou to přece jen lidé a ne roboti. A samozřejmě i on chyby dělal, ale určitě ne proto aby se obohatil nebo někoho z rodiny prosadil do vysoké funce či jinak upředňostňoval své příbuzné jak se to děje v posledních letech u jiných a zřejmě těch správných politiků. U těch kteří jsou křišťálově čistí, či upřímní jak jen mohou být. Protože těm se vina neklade. Klade se jen a jen jemu.
Trochu mne i zamrzela reakce mé dcery, která je na lyžích v Rakousku.Když mi popisovala jak se má fajn a jak je to pěkné,zeptala jsem se jestli dostala mojí zprávu o úmrtí pana Havla. Ona na to že ano, a že co na to má říct.No že je to škoda. A jak je jí tam pěkně. Chtěla jsem jí ještě říct, že za to může poděkovat hlavně tomu, kdo dnes zemřel. Ale nakonec jsem nad tím mávla rukou a napsala jí ať se tedy baví dál.... A možná to je ta chyba které se dopouštíme všichni, že nepřipomínáme svým dětem, že i když se jim zdá, že je svoboda naprostou samozřejmostí, tak ještě před dvaadvaceti lety tomu tak nebylo...

Pro mne zůstává pan Havel člověkem s vysokým morálním kreditem, člověkem s rozvinutým sociálním cítěním, umělcem a dobrým člověkem. Myslím že u nás není v politice moc lidí o kterých by se to dalo říct......


Fotka pochází z oslav 75. narozenin a je vypůjčená od pana Eugena Kukly z jeho úžasného fotoalba z této akce. Tak si budem pana presidenta pamatovat, s klukovským úsměvem a rozzářenýma očima.....

11 komentářů:

  1. Havel byl čechem, jakým by měl být každý z nás

    OdpovědětVymazat
  2. To bylo i mnohem dříve , že lidé uctívaní v cizině , byli doma pronásledováni a až teprve budoucnost jim dala za pravdu a pojmenovávaly se po nich ulice , nebo dokonce celá města.

    OdpovědětVymazat
  3. Já se odmítám pozastavovat nad kritikou Václava Havla. Určitě nebyl bez chyby. Ale kdo je bez chyby? Nikdo.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]:Když jsem večer pročítala člnky a článečky k TT, zase jsem si ten pošramocený obraz o mládeži poopravila. A jsem ráda, že tady na Blogu se ukázalo, že ač většina z těch kteří to psali nic z toho co bylo před 22 lety buď nezažila, nebo jen málo, všichni psali jedno, že Václav Havel byl a je člověk který se zasloužil o to, aby se u nás mohla rozvíjet demokracie a který se velkou měrou postaral o to, aby se náš stát dostal do povědomí celého světa. Opravdu mi to spravilo mou dost pošramocenou náladu

    OdpovědětVymazat
  5. Vždycky jsem Václava Havla obdivovala. Vrátil nám Čechům trochu národní hrdosti a postavil nás zpět do civilizace. Všichni bychom si měli uvědomit, za co mu vděčíme. Já nikdy nezapomenu, čest jeho památce ...

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Máš pravdu, že nám vrátil trochu hrdosti, ale bohužel jen na chvilku. Což je vidět i s toho, co si o něm myslí lidé dnes. Ale zřejmě to je dáno tím, že i sociální sítě jsou takovou maskou, pod níž se schovávají ti, kteří se bez masky bojí nahlas a veřejně říct to co pak v anonymitě vztekle prskají a kydají na ty kdož se už nemohou bránit. A vděčnost je slovo, které některým nic neříká....

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: S těmi mladými to bude asi tak, že blogeři jsou oproti účastníkům Facebooku vesměs na vyšší duševní úrovni. Blogovat totiž znamená něco tvořit, zatímco na Facebooku se jedná jen o klábosení. A člověk tvořivý je vždy duševně výš než člověk klábosivý. Proto jsou ty reakce na TT a Facebooku rozdílné.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Něco na tom bude, je rozdíl vymyslet smysluplnou (hle dědictví po panu presidentovi) větu než jen tupě klábosit či opakovat jednou někde slyšené, či psané. A pak ta možnost se schovat na síti, ta dělá hodně. Na blogu už je to víc si myslím otevřené.....i když i tam se schová spousta věcí.

    OdpovědětVymazat
  9. Napsala jsi krásný článek, pod který bych se podepsala. Je jen obrovská škoda, že mnozí, kteří dnes prožívají svobodný život, mohou cestovat po světě, vyprávět politické vtipy na veřejnosti, aniž by jim hrozil kriminál, jaksi pozapoměli. Já nikdy nezapomenu, jak jsem ho poprvé viděla v listopadu 89 na Václaváku.

    OdpovědětVymazat
  10. Já samozřejmě připouštím, že nebyl bez chyb a některá rozhodnutí nebyla zrovna šťastná, nicméně jako státník vyčníval morálně hodně vysoko nad to co se dnes nazývá naší politickou reprezentací. A to by se nemělo zpochybňovat, jeho veřejný morální kredit, to za co se snažil bojovat a proti čemu kolikrát tvrdě vystupoval. I proti Klausovi a ODS. Buhužel ale to nebylo vyslyšeno a právě proto také dnes jsme tam kde jsme. A rozhodně si nemyslím, že na tom nese zrovna on nějakou vinu. Tu neseme mi všichni.

    OdpovědětVymazat
  11. Spravne napisane. K cislu desat: O moralke ja sosobne toho vela neviem, ale urcite prevysoval svojou inteligenciou a kreativitou miliony tzv. politikov, inkluzive ich titulov

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....