06 srpna 2011

Lesní zajímavosti.....

Ve zdejších lesích roste trochu jiné kapradí než je většina z nás zvyklá, je to kapradina hodně vysoká a má jméno hasivka. Její husté porosty zabírají popravdě ta nejlepší místa kde jsme sbírávali houby. Využívá na rozdíl od věšiny stínomilných kapradin místa kde je volný prostor a sluníčko. A toho je teď po těch několika silných vichřicích tady mezi lesy dost....


Má vždy jen jeden, za to hodně velký a vysoký list. Ten následující mi "koukal" z očí do očí. A to měřím přes 170 cm.
Že se tu datlové činí na stromech je hodně slyšet, a takhle to vypadá když odletí, kůra borovice pak připomíná ementál, samá díra.....
A teď proč je tu tahle větvička. Kdo se trochu vyzná v jehličnanech, ví že je to docela vzácnost. Najít totiž jedlovou větvičku i se šiškou, byť i jako v tomto případě ne úplně celou, se zas tak moc často nestává. Jedlové šišky se totiž na rozdíl od ostatních šišek rozpadají již na stromě, nepadají dolů celé jako třeba borové nebo smrkové.

11 komentářů:

  1. Máš zajímavé postřehy.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Díky, já i při procházkách hledám určité zajímavosti co by, třeba, i mohly zajímat druhé. Někdy si ale říkám, jestli to s tím "poučováním" až nepřeháním....asi jsem se minula povoláním a měla jsem učit přírodopis . A navíc, pokud jseš jenom na jednom, dvou místech je těžké se neopakovat a pořád psát o nových věcech a mít zajímavé obrázky, ne jen takové to je les, to je louka....

    OdpovědětVymazat
  3. Zase jsem o něco chytřejší...děkuju. Pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky. To kapradí vypadá zajímavě. Já bych zase někdy chtěla narazit na modřín na podzim - to by byla sranda, celý žlutý jehličnan akorát jsem jej ve svém okolí ještě neobjevila

    OdpovědětVymazat
  5. Na podzim ti ho vyfotím, tady je jich dost

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Já jsem se taky nakonec nevěnoval jen tím sbíráním hub po tom co jsem si jen ty nejhezčí vybral, ale přišel jak udělat bramboračku bez brambor, když jsem je včera doma neměl, zahustil jsem ji sušenou bramborovou kaší, teď ji zrovna jím a je skvělá.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné fotky a já se skláním před tvými znalostmi.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak čtu, že měříme stejně Připadá mi, že poslední roky hasivka nějak mizí...

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Však víš, že mě všechno okolo rostlinek, keříčků a květinek hodně zajímá.Knih a časopisů už mám dost a dost a občas si z toho i něco zapamatuju

    OdpovědětVymazat
  10. eliska havlova27/3/12 18:34

    Pěkné obrázky

    OdpovědětVymazat
  11. Vždycky mne potěší, když zjistím, že je zase někdo nový, kdo se kouká i na starší články, ne jen na ty nejnovější

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....