09 července 2024

Na vrcholu Krippensteinu ....

 


.... najdeme hned dvě vyhlídky. Známou 
" Pět prstů " (Five Fingers) která vypadá opravdu jako pět roztažených prstů ve volném prostoru, a pak vyhlídku " Spirála ", která je na samém vrcholu hory. Krom těchto dvou turisticky vyhledávaných staveb na vrcholu stojí ještě malá kamenná kaple. Takže... Vzhůru na vrchol  ....

Vyhlídka  "Spirála"



Vyhlídka " Pět prstů "


Heilbronnerská kaple stojí na vrcholu jako upomínka tragédie z roku 1954, kdy zde přišlo o život 13 lidí. Šlo o tři učitele a deset žáků, kteří se navzdory špatnému počasí na Zelený čtvrtek vydali na vrchol hory. Pátralo po nich víc než 400 záchranářů, ale první oběti byly nalezeny až na velikonoční úterý. Stala se tak jednou z největších záchranářských akcí v Alpách 



Kaple má velmi zajímavé kliky ....


.... a velmi skromný interiér ....


Místo oltáře je deska se jmény obětí




Proti vztyčování těchto křížů na vrcholech hor se zvedla velká kritika. Pro i proti jsou i někteří známí horolezci, jako třeba Reinhold Messner


Když se na vás usmívá malý Kamenožrout


Kamenné pole










22 komentářů:

  1. Vendy, moc pěkné fotky i výlet. Pokud jde o kříže - na mne je tato velikost už taková neuměřená. Mám ráda malé české křížky u cest ;-)
    Pěkný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, malé cesty, malé křížky. Velké hory, velké kříže 😉😆

      Vymazat
  2. Vyhlídka je úžasná,ale na ni by mě nikdo nedostal.Naštěstí jsou krásné výhledy i mimo ni.Kaple,smutná připomínky velké tragédie.Ten kříž mi nevadí.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě tyhle atrakce nevadí, spíš je i vyhledávám. Ta kříže mě ničím neurážejí, je to takové spíš symbolické....

      Vymazat
  3. Taky mě zaujal ten kříž! Věřím, že sis tenhle výlet užila, fotky jsou krásné.
    Vendy, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony jsou ty kříže křížem krážem po všech evropských pohořích. Právě proto se proti tomu zvedla vlna odporu, třeba od ochranářů a právě i některých špičkových horolezců.

      Vymazat
  4. Anonymní10/7/24 08:57

    Lezarts
    Děkuji za hezkou ochutnávku před dovolenou v Alpách!

    OdpovědětVymazat
  5. Tak do těchto míst se nikdy nepodívám. Kamenožrout se fakt povedl...měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na těch pět prstů už taky ne, nebo na další alpské vrcholky, v Hallstattu jsem byla ale už podruhé. A asi už naposledy.

      Vymazat
  6. Krajina krásná a kříže mi nevadí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona krajina Solné komory je nádherná. Mě taky kříže na vrcholcích hor nijak neuráží

      Vymazat
  7. Vyhlídka Pět prstů je celkem zbytečná, co se výhledů týče, ale zažít trochu adrenalinu, proč ne. Kaple je také zajímavá a takto vysoko v horách je možná ojedinělá, nevím. nevadí mi, když je na horách vztyčen kříž. je i na Kehlsteinu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele není zbytečná. Z vrcholové spirály vidíš jen na okolní hory. Z Pěti prstů vidíš krásně na jezero, Obertraun a Hallstatt protože je níž a na hraně hory. Ano, na Kehlsteinu je taky, někde ho na blogu taky mám.

      Vymazat
    2. Aha. Tak proto. To jezero na úpatí vidět není.

      Vymazat
    3. Je vidět jen částečně. Je dlouhé, ale nevidíš už jeho okolí po březích.

      Vymazat
  8. Já jsem výhledy na takové velikány měla na zájezdu do Švýcarska. Z Zermattu jsme vyjeli na Gornergat a bylo to OK.
    Ty kříže mi snad ani nevadí.
    Měj se!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Švýcarsko musí být taky nádhera. Cestovka ho nabízí, ale vícedenní. A busem. Oboje mne nějak netankuje. Ještě tak kdyby se jelo přímo, bez nabírání po půlce republiky, ale ty zastávky udělají z šestihodinové cesty cestu o dvě až tři hodiny delší. V lepším případě.... Kříže mi připadají symbolické na těch horských vrcholech a taky mi nevadí.

      Vymazat
  9. Ač nevěřící pes, proti křížům nic nemám. A naopak mám něco - hodně - proti tomu, když se kříže mažou z míst, kde skutečně jsou.

    OdpovědětVymazat
  10. Vendy, mně se líbí - když je v horách na tůru pěkné počasí - a to ostatní? Moc nemusím ty hogo fogo hotely na vrcholcích - mně tam stačí nějaké ty ovce a kytičky v paždí kamenů. Případně svišti. Měli jste krásně!!!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady na vršku něco stálo, jestli to byl hotel a jestli hogo fogo nevím, já si jen v restauraci byla odskočit a zaplatit. Nicméně asi vím co myslíš, ty ohromné hotelové komplexy ... sviště jsme tedy neviděli ani kamzochy či jiné terénkozy

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....