16 dubna 2024

Trochu se mi zas ....

 


.... přestávka mezi články protáhla, namontoval
se mi do ní prodloužený víkendový pobyt na chatě s dcerou a vnučkou, což bylo vcelku dost náročné. Hlavně na chození 😏. Obě jsou velké výletnice a sběratelky kešek, takže každý výlet se hlavně motal okolo nich. Já měla navíc domluvené na pátek kácení dvou stromů a zpracování části ulomené špice borovice (nějakých pět metrů délky)  kterou ulomil loňský silný vítr který měl na svědomí i skácení mnoha stromů v lese. Počítač jsem tudíž nechala doma protože jsem věděla, že na něj prostě nebude čas. Opravdu nebyl a já přijela domů dokonale neodpočinutá 😵. A jelikož jsem byla se službami a cenou arboristy velmi spokojená, domluvili jsme si další práci, což bude vyřezání veškerých náletových dřevin v našem minilese na pozemku, aby se po něm dalo volně pohybovat, případně vysázet něco co nevyroste do dvaceti metrů a bude částečně pohlcovat hluk z dálnice. 
Tolik k uplynulému víkendu který se nesl ve znamení krásného a teplého počasí a vrátíme se do časů kdy kalendářově ještě vládla zima. Vyrazila jsem trochu provětrat nový polarizační filtr a zjistit jestli ledové lednové dny nevykouzlily na potoce ledouny které by stály za vyfocení .....


Něco se občas našlo, a vypadalo to jak třásně na babiččině křesle



A občas se podobali květáku nebo ledovému květu


Zkoušela jsem hlavně co dokáže polarizační filtr s odlesky na hladině vody ve spojení s delším časem. Nemohla jsem používat úplně dlouhé, protože jsem k polarizáku zapomněla přidat ještě ND filtr. Tudíž jsem mohla použít jen takové které jsem udržela v ruce ...












Na klidné vodě opravdu krásně polarizák eliminoval odlesk takže kořeny stromů ve vodě byly krásně vidět







Dost zajímavě byla námraza na mechu který pokrýval starý pařez








Dnes to bylo zas trochu víc obrázků, ale nechtěla jsem dělit do více článků jak dělávám jindy, ale mám už takový skluz, že je potřeba se z něj co nejdřív vyhrabat ....

24 komentářů:

  1. Vendy, moc pěkné fotky se zajimavými efekty.

    OdpovědětVymazat
  2. Vendy, parádní fotky 👍👍👍 Úplně na mně z nich dýchla zima.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mě při focení byla taky.... nebylo zrovna vlídné počasí

      Vymazat
  3. Anonymní16/4/24 16:30

    Tedaaaaa nádhera !!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Vendy, ta tekoucí voda oproti stojatému ledu, dává úžasné fotografie. Je v nich dynamika i kouzlo. Povedly se ti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, navíc tím, že ten led se vytvořil když byla velká voda, ta opadla a zbyly právě ty "třásně" .....

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Milá Padesátko, když to tak pozoruju jak mi to přibývá a nestíhám dávat nové články, tak na jarní přijde řada tak někdy o prázdninách .... :(

      Vymazat
  6. Voda je fascinující živel v jakémkoli skupenství!
    Vendy, děkuji za krásné fotky.
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně je fascinující když se drží mimo barák.... v baráku tedy nic moc ;-)

      Vymazat
  7. Fotky se Ti moc povedly. Polarizační filtr používám také, ale většinou v létě při prudkém slunci. Přeji ti moc pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zjišťuju, že budu muset koupit i na některá staroskla, jestli zjistím velikost závitů.....

      Vymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  9. Nový filtr jsi tedy řádně provětrala a dobře jsi udělala. Máme šanci vidět u Tebe moc krásné fotky.
    Fakt jó!
    Měj se hezky!'
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jsem ho kdysi měla na jiném objektivu a nějak jsem asi úplně nepřišla na systém focení s ním. Takže šel z domu i s objektivem. Teď jsem si řekla, že to prostě zkusím a koupila novej. ještě jsem neměla možnost ho vyzkoušet na oblohu, buď nesvítilo, nebo jsem neměla sebou foťák s objektivem.

      Vymazat
  10. Pěkné fotky. Věřím, že jsi přijela ze zahrady neodúpočatá. Vždycky se najde hromad práce, i kdybys neměla před sebou takový úkol. je fajn, zže jsi na to sehnala i pomoc a to i do budoucna. já jsem nyní na sloupě v dědině, přes kterou jdu na zahradu fotila inzerát na kácení stromů, výkopy a sekání zahrad. Sice si zahradu zatím ještě posekám, ale kdo ví do budoucna, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To kácení bylo naprosto bez práce. Mládenec všechno naporcoval, poskládal na hromádky, zvlášť dřevo, zvlášť větve, nebo uklidil přímo do přístřešku, takže já s tím neměla nic do činění. Mě utahaly holky a jejich hledací mánie. Já jsem zvyklá nachodit dost kilometrů, jak v práci tak i na chatě, ale svým rychlým tempem, to pomalý chození mě ničí a unavuje mnohem víc

      Vymazat
  11. Anonymní17/4/24 15:29

    Lezarts
    Nařasený led se mi líbí, ale i zbytek je příjemný na pohled!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Led dokáže zajímavé věci. Jednou třásně, pak květy, příště zase zvonky.....

      Vymazat
  12. Na tohle byla letos zima skoupá. Ale námraza na mechu vypadá dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono ani vloni to nebylo bůhví jaké.... mám dojem že jsem nenafotila žádné ledouny.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....