07 dubna 2024

Jaro je v plném rozpuku .....

 


.... všechno kvete jak o život, takže počítám, že
v květnu už nebude mít co kvést. Já řádím na zahradách tady i na chatě, a hlavně proháním dárek který jsem si nadělila trochu se zpožděním k narozeninám, protože to co jsem původně měla vyhlédnuté se prodalo, a tak jsem si počkala nějaké dva měsíce na to, až si ušetřím o něco víc peněz a koupila si starší kvalitní fullframe  bezzrcadlovku Sony A7 a k ní starosklíčko Tessar 2.8 / 50. Takže cvakají jak se dá. Ale na letošní fotky se stále ještě nemůžu dostat, protože tu mám další ze série Co dal loňský rok. A to jsou východy. Ty se u mě na blogu moc často nevyskytovaly, protože jsem spáč který si hoví v posteli jak jen se dlouho dá, a jelikož jsem práci neměla, mohla jsem si to i dovolit. Jenže pak se stalo, že jsem nejdřív začala chodit na záskoky, a pak po smrti jedné z kolegyň i každý den, a od ledna už stabilně chodím na šest hodin. To sebou přineslo ovšem i ranní vstávání, protože mám pracovní dobu od sedmi do jedné. A tak jsem od ledna měla i možnost pozorovat východy i postupné krácení noci. Všechny východy jsou focené od nás z jídelny, proto stále stejné okolí, nicméně každý z východů je vlastně úplně jiné divadlo. Barevně i co se týče mraků ....




































Fotek je hodně, chápu. Nechtělo se mi je dělit na víc článků, ani nahrávat do galerie. To ovšem už budu muset udělat u dalších, což zcela logicky budou opak východů ..... 😉
Jinak se omlouvám, že nereaguji okamžitě na vaše komentáře, najednou mi totiž nevím proč, přestala chodit veškerá upozornění na komentáře i když si zaškrtnu že chci dostávat upozornění. To sice zaškrtnu, ale v okamžiku kdy z blogu odejdu se to vynuluje.

24 komentářů:

  1. Anonymní7/4/24 14:42

    Nádherná podívaná)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem vlastně prvně v životě možnost takhle pozorovat ten přechod zimy do jara, čím dál tím víc ranního světla. Nikdy jsem nepotřebovala do práce vstávat dřív jak o půl osmé, tudíž jsem tohle nikdy nevnímala nebo neměla možnost vidět. ;-)

      Vymazat
  2. Anonymní7/4/24 16:33

    Lezarts
    Krásné ujištění, že slunce stále vstává na východě:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen se posunuje. Protože ze začátku vycházelo napravo od toho vysokého stromu a časem se posunulo víc a víc vlevo od něj. Tím že jsem to fotila ze stejného okna jsem měla i možnost pozorovat jak se přesunuje

      Vymazat
  3. Anonymní7/4/24 19:24

    Lydie
    Pěkné fotky , které umí potěšit. Jsou to místa, která dobře znám.

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, to jsou barvičky!!! Já chodím ráno do luk, ale fotky mám ještě v počítači neprobrané. Nějak nemám čas a blog teď docela zanedbávám... Je plno jiných aktivit, které mě nedovolí vysedávat u počítače a večer chodím brzy spát. Měj se pěkně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě! Ty barvy byly krásné, ale i mraky dělaly své.... já už zas mám od ledna do teď hromady fotek, už jsou tedy zas out. Budu se muset do toho nějak obout :D

      Vymazat
  5. I já vstávám celkem brzo (a nemusela bych), jen ten východ slunce nefotím - fotky by byly i s panelákem a to by nebylo takové pokoukání, jako u tebe.
    S těmi komentáři to mám stejně, neví, co se děje...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, já až do doby kdy jsem před šesti lety nastoupila do téhle práce jsem do jiných zaměstnání žádné brzké vstávání nepotřebovala. V Praze tohle moc vidět nebylo, a tady jsem to většinou zaspala :D No já bych si pro ty fotky představovala i lepší místo, ale co nadělám ...

      Vymazat
  6. To je úžasná nebeská podívaná.V poslední době také díky prachu žádné východy,ale ani západy nebyly.Já jsem brzo vzhůru,ale manžel spí dlouho a pokud chci fotit musím za město.Snad už bude ráno tepleji a budu vyjíždět na kole.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přitom naopak, když je v atmosféře prach, jsou z toho ty ďábelsky zbarvené západy. Upozorňovali na to i meteorologové. Já bych na západy potřebovala někam do kopců, jsme v údolí, takže mi tu překáží všude kolem domy. Sice vylezu na půdu a fotím z okna, ale není to ono....

      Vymazat
  7. Krásné fotky '! Nebe prostě umí čarovat. Někdy se mi taky zadaří tu krásu vyfotit, vstávám celkem brzy.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Východy umí, ale co teprve západy! To bylo vloni pošušňání....

      Vymazat
  8. Vendy, nádherné nebeské divadlo. 👍👍👍
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to víš, koukali na mě v práci divně, když jsem co chvíli popadla telefon a šla na jídelnu fotit :D :D

      Vymazat
  9. Vendy, skoro bych řekla, že venku už řádí léto. Doufám, že už se nebude oteplovat, jednak to v dubnu není úplně přirozené a jednak nesnáším horko, tak se bojím, že bych v létě zdechla.
    Fotky svítání jsou krásné. Já jich taky moc nemám - při cestě do práce mi východ slunce zakrývá panelák a o víkendu vstávám tak, že východ slunce nestíhám ani v zimě, natož v létě.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však ono to na chvilku spadne dolů ale zas ve čtvrtek začne pomalu lézt nahoru. Dneska mi ukazoval FB že před třemi lety jsem dávala fotky když napadlo deset čísel sněhu. A letos by se člověk už mohl pomalu koupat. Není to normální, nicméně podle meteorologických rekordů ani nenormální.....

      Vymazat
  10. Vendy, tahle nebeská divadýlka jsou asi pro každého zajímavá, ale někdy s těmi mračouny to vypadá až strašidelně. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  11. Když se sluncem je to těžké, ono si vychází každou chvíli někde jinde :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to velmi nezodpovědný živel který si dělá co chce....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....