11 ledna 2024

Sice bylo teď pár dní ....

 


.... krásně slunečných, takže jste si
sluníčko i užili, nicméně bylo zima a nebarevno. Ráda bych vás teď pozvala do jiného slunečného dne kdy bylo, ač na začátku října, krásné počasí se skoro letní teplotou a ještě bylo všechno krásně zelené. Jsem zvyklá jezdit na chatu až o svátku 28. října kdy tak nějak zakončuji sezónu. Ovšem po pár minulých let se stalo že všechny tři podzimní svátky mi vyšly krásně slunečné a teplé. Letos tomu bylo trochu jinak, vzhledem k tomu že jsem chodila už do práce a náhradnice která za mne občas zaskočila nebyla. Takže můj poslední delší pobyt se vázal k prvnímu, zářijovému, svátku. A i první tři říjnové dny jsem si vyprosila. Ale vzhledem k tomu co všechno se mi podařilo absolvovat tenhle závěr sezóny byl opravdu vyvedený. I když při mé již klasické návštěvě dobříšského anglického parku chyběla ona zlatá atmosféra zbarvených buků. 
Nicméně trochu náznaků toho že je podzim přece jen bylo ....

Některé stromy již zlato ukazovaly ....




Průhled skrz okna a otevřené dveře zámecké oranžérie. Takhle jsem zámek ještě nefotila


Tritón na fontáně s různým pozadím




Moje oblíbená cesta. Normálně tu bývá všechno zlaté


V parku je i zhruba dvacítka jedlí douglasek. Jsou to impozantní stromy se zajímavou kůrou


Ale převažující jsou buky a duby. Proto je na podzim tak krásný




V Huťském potoce plavalo jen pár zlatých javorových listů. I tady bývá zlata mnohem víc



V procházce parkem budeme ještě  pokračovat .....

P.S. A teď k minulé hádance. Ti, resp. ty z vás které jste hádaly a svůj tip jste napsaly jste se shodly. Opravdu šlo o rotundu sv. Martina a baziliku sv. Petra a Pavla na Vyšehradě 😉

19 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím Tě Vendy. Pohled do zeleně v tuto pochmurnou dobu opravdu potěší. Přeji ti pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Říkala jsem si, že barvičky se budou hodit

      Vymazat
  3. Procházky parkem mám moc ráda.Barvy lahodí oku,ale mně po šedivé prosincové obloze udělala velkou radost modrá obloha poslední dny a tak se mi i příroda nezdála tak šedivá.Nádherné fotografie.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, to sluníčkový počasí bylo mnohem lepší.

      Vymazat
  4. Krásné fotky. Jako ostatně vždy. Ale se zlatem se musí zkrátka šetřit.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak když jsem tam v pravý čas tak rozhodně ten park zlatem nešetří! ;-)

      Vymazat
  5. V parku jsem byla myslím jen dvakrát, moc se nám tam líbilo. Děkuji za krásné fotky, je pravda, že loňský podzim byl na zlatou trochu skoupí...
    Vendy, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On ani tak skoupý nebyl, tady jsou stejné bukové lesy jako na Brdech a bylo tu zlata habaděj, jen já tam byla dřív než se začaly Brdy barvit

      Vymazat
  6. Zlato bylo tou dobou ještě na cestě. Ta pošta... :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Takové procházky udělají člověku dobře a ani je nemusí mít pozlacené :-).
    Prima fotky !
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tam moc ráda jezdím během celého roku kdy mám to štěstí a na chatu se dostanu. Ale tu závěrečnou rozlučkovou návštěvu vždy pokud to jde tak dělám v tom říjnu. A to je pak opravdu krása

      Vymazat
  8. Vendy, hezká procházka. Když o tom přemýšlím, tak já snad ještě na dobříšském zámku, resp. v jeho parku nebyla. Což bych měla napravit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni jsou tam parky dva. Francouzský a anglický. Já už do francouzského ale nechodím od doby kdy ho skokově zpoplatnili kvůli otevření opravené oranžérie kde jsou nějaké stálé expozice. Nevím proč bych měla platit tolik za vstup na něco co je neměnné a vidět to jednou naprosto stačí. Navíc to jsou expozice spíš pro školy a děti než pro dospělé. Anglický park mi slouží i jako taková spojka k památníku Karla Čapka na Strži když mám náladu tam zajít abych nemusela chodit po silnici

      Vymazat
  9. Anonymní12/1/24 13:39

    Lezarts
    Dnešní procházka hezky ohřála a prosvítila dnešní šeď!

    OdpovědětVymazat
  10. Balzám pro oči i duši poté, co jsem se znechuceně odvrátila z okna :D.

    OdpovědětVymazat
  11. Tady je tedy mírně pocukrováno a hnusně zataženo....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....