10 prosince 2023

Pouze a jen ....

 


.... černobílá. Částečně venku, i když můj
pohled z okna do té nebarevnosti přírody pod sněhovou peřinou zahrnuje i zelenou tújí na mé zahradě a jehličnanů na zahradách sousedních, ale i v dnešní náloži fotek. To že první z nich vznikly už před skoro devíti měsíci bude patrné hned z modelek které mi jako objekty k focení posloužily a které se na blogu představily i ve své barevné podobě. Jiné vznikaly během roku až do minulé neděle a to na několika místech republiky ale i mimo ní ....

To že květy mají své kouzlo jak v barevné podobě tak i v čb jsem na blogu dokazovala již několikrát. Ráda si u čb fotek hraji s různými filtry, takže některé mají svou mírně dramatickou podobu jiné zas takovou trochu snovou a další tak trochu připomínají kresbu















Ovšem jak vznikl tento efekt, nemám tušení. Fotku jsem jen převedla do čb a ejhle, najednou se na pozadí ukázalo to zcela nečekané a na barevné verzi neviditelné moaré


Poslední dvě fotky by námětem vlastně měly patřit do předchozích kapitol Chmejření. Ale říkala jsem si, že je nechám v této černobílé



Ten prapodivný pětiúhelník mi dělá při plném zaclonění u focení v protisvětle starosklíčko Industar 61 L/D. A tím jsem také prozradila jakými objektivy fotky vznikly. Samo že mými oblíbenými starosklíčky! 

11 komentářů:

  1. Lezarts
    Pro mě laika, foceno čím-koli, jsou to fotoobrazy krásné na pohled!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. Je pravdou, že na té výstavě tady jsem měla různé městské momentky zastoupené v čb hojně a že se i dost líbily. Teď si něco hoví na zdi u mě doma a něco u dcery. A je fakt, že teprve větší formát než je obrazovka monitoru nebo malá fotka ukáže jestli jsou nebo nejsou pro lidi přitažlivé.

      Vymazat
  2. Vendy, na těch černobílých fotkách myslím ještě líp vynikne, jak umíš fotit ;-)
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  3. Černobílé fotografie mají své kouzlo a tvoje to potvrzují.Jsou na výstavu.
    Moje starosklíčka zahálejí,třes se zhoršuje.Jsem ráda,že jakž takž fotím.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na výstavě jich bylo víc než barevných, uvidím jestli ten příští rok do toho zas půjdu. A pokud ano, určitě by tam zas čb fotky byly....

      Vymazat
    2. Jinak mě moc mrzí že máš takové problémy. Já sice v poslední době mám problém že starosklíčka spíš zahálí kvůli nechuti vůbec brát foťák do ruky, ale to není věc která by nepřešla.

      Vymazat
  4. Krásné jsou ! Každá fotka má něco svého.
    Pěkný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, ale asi nejvíc mám ráda černobílé městské fotky. Ostatně Čerf to dokazuje naprosto luxusně jak dokáží být koukatelné....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....