25 prosince 2023

Máme tu tradiční ....

 


.... jarní vánoce, tady v Opičích horách 
po pátečních víc jak třiceti centimetrech sněhu není k vidění ani vločka, protože po včerejším Štědrém dni, který byl opravdu štědrý ale na déšť, všechno do mrtě zmizelo a máme krásných skoro třináct stupňů. Nebýt toho hnusnýho vichru bylo by ještě tepleji. Takže si myslím, že návrat do začátku září kdy bylo skoro stejně (až na ten vítr) asi ničemu neublíží.
 To že se v Litomyšli vůbec nebojí i v těsné blízkosti památek vystavět ultramoderní knihovnu, přístavbu muzea nebo kostel je známo. A většinou vždy tato stavba dostane nějaké vysoké ocenění v různých soutěžích a prestižních kláních. Letos to je třeba nová lávka přes I/35. Ale i co se týče malých segmentů jako jsou různé lavičky, odpočívadla apod. jsou otevření všemu. A tak u rybníka který je kousek pod novou zástavbou kde má domeček i dcera vzniklo tohle parádní odpočívadlo. I když ještě bych ho vylepšila i stolkem. Já osobně bych ho na zahradě brala všema deseti! .....








Rybníček se jmenuje Hluboký, ale nikdo mu neřekne jinak než Starka. Podle toho, že tu bývala stará plovárna. Pak se postavilo velké koupaliště a krytý bazén ve městě a rybník občas slouží milovníkům přírodního koupání ale hlavně kapříkům




Nedaleko něj je ještě jeden a ještě menší, který je zarostlý rákosím a orobincem. Tady si užívají klidu povětšinou jen kachny









Při zpáteční cestě jsem zjistila že proluka mezi novými domy která ještě není zastavěná hostí mnoho odkvetlých kozích brad ..... jen jsem fotila makro mobilem protože jsem sebou foťák z jistých důvodů netáhla tak to není úplně dle mého gusta



Tyto fotky vznikly když jsem byla doprovodit Bobuli do první třídy. Jelikož jsem musela do práce, tak jsem s ní nebyla až do konce. Nicméně při cestě na bus jsem neodolala a musela tenhle kousek Francie v Litomyšli vyfotit




Plus jako většinou kostel Povýšení sv. Kříže který vykukoval nad zdí Klášterních zahrad



15 komentářů:

  1. Vendy, tak lavička je super. A tvoje rybniční fotky taky :)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem z ní unešená! Fakt že tohle bych brala doma místo altánku!

      Vymazat
  2. Lydie
    Pěkné fotky - ostatně jako vždy. Ta lavička je super.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezké vzpomínání na slavností a důležitý den!
    Ta lavička je super!
    Vendy, měj hezký sváteční den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, nástup do školy byl prostě velký milník a tak jsem musela samozřejmě u toho být. Navíc doposud jí to ve škole nesmírně baví, každou nemoc kdy musí zůstat doma obrečí. Lavička je super nápad

      Vymazat
  4. Odpočívadlo je opravdu krásné. V Litomyšli je opravdu na co se koukat a odpočinkových zón je tam hodně.b

    OdpovědětVymazat
  5. Se mi to odeslalo předčasně. U nás když se zřídí lavička, okupuje ji večer mládež s posilněním a z lavičky je brzy odpudivý kus. Město má v plánu zbudovat opravdu nádherně nábřeží s dokonalou oddechovou zónou, ale kdo ví kdy, zda se toho vůbec dožiji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jsem zvědavá jak bude vypadat za rok, protože to je vcelku z ruky a bez dozoru. Ale zas možná díky tomu že je to daleko od centra tak se tam nikdo z omladiny nepotáhne

      Vymazat
  6. Lavička je parádní a zrovna takové jsou i další Tvoje fotky.
    Měj pohodový druhý svátek vánoční !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. To bylo hezké zastavení v Litomyšli, Vendy. Lavička moc hezká, i na pěkném místě, krásný výhled na rybník. Přeji krásné dny tohoto i nového roku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám že takhle pěkná zůstane dlouho..... včera jsme se o tom u dcery bavili že bych něco takovýho brala, a zeťák pravil že když si ušetřím milion můžu to mít :D :D :D

      Vymazat
  8. Odpočívadlo nápadně připomíná sud, bude tedy svádět ke konzumaci ležáku.
    Zdravotníci v Saint Tropez asi přezbrojovali, mohli by i četníci, pak by po Litomyšli mohl jezdit Citroen Méhari.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jsem psala, že bych to ještě dovybavila stolkem. Ovšem ležák se dá konzumovat i v leže a na to tam prostor je. Škoda že v Litomyšli není ženský klášter, pak by tam mohly jeptišky jezdit Citroenem 2CV čili Kachnou ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....