05 prosince 2023

Chmejření pozdně letní ....

 


..... a ze začátku podzimu. To je téma dvou
 následujících článečků. Ten dnešní je z minulé procházky kdy jsme s Bobulí šly přes louku a kolem pole dozrálých ostropestřců. Jak chodí ráda s rodiči na procházky, tak se mnou brblala a brblala, a že se radši půjde koupat o bazénu i když nesvítí sluníčko. To jí chvíli bylo horko, pak zas zima, potom jí kousala tráva do nohou, tu zase jí vadilo že lítají mouchy .... no mlela pořád. Ale v okamžiku když uviděla to pole odkvetlých bodláků, najednou ožila a bylo po mlení. 
Dokonce když mne viděla fotit, prohlásila, že se nediví a že kdyby si nezapomněla svůj foťák doma (no jo! už i ona má svůj foťák) tak by fotila taky .... 😉

Na louce byla odkvetlá moje oblíbenkyně. Kozí brada 


Bodláky na hrázi už taky pouštěly chmýří


Ve stínu ještě byla na pampeliškách rosa


Ostropestřec bývá na poli nad vesnicí dost často. Na jaře bývá fialovo a k podzimu hnědobílo











18 komentářů:

  1. Anonymní5/12/23 16:36

    Lezarts
    Skoro by se to dalo zaměnit za pole s bavlnou:-)
    Pěkně lechtivý příspěvek :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdálky ano, ale z blízka tomu chybí ta hebkost.... pěkně to píchá! ;-)

      Vymazat
  2. Vendy, krásné chmejření...

    OdpovědětVymazat
  3. Strašne mi tát o príroda chýba. Ďakujem za hezké fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě budou další! No mě zas fascinuje u tebe, že tam vidím to co tady pracně pěstuju a přechovávám růst jako úplně běžné a normální křoví! :D :D

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Díky, na tomhle a obzvlášť na kozí bradě se fakt vyblbnu

      Vymazat
  5. Překrásné fotky!
    Vendy, přeji hezké adventní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. No adventní dny jsou takové hódně unavující. V práci frmol od rána, sednu si vždycky až tak deset minut před výdejem kde zas až do půl jedný lítám jak hadr na holi mezi jídly a myčkou protože vypadly pro nemoc dvě další síly.

      Vymazat
  6. Řekne se bodlák a jak umí být fotogenický :-) ! Krásné fotky !
    Pěkný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony náhodou bodláky zblízka fotogenické jsou. Obzvlášť teď v zimě....

      Vymazat
  7. Nádherné chmejření.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Vendy, krása! Moc se mi to líbí, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bodláky vcelku fotím ráda. Ostropestřec ale spíš v době květu. Okolo uzrálého jsem vlastně šla poprvé.

      Vymazat
  9. Ke kozím bradám mám jako fotograf velmi kladný vztah :-).

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....