15 října 2023

Na zámku i v parku ....

 


.... najdeme krom mnoha růží a krásných 
zákoutí i spoustu putti. Na vysvětlenou putti nebo putto jsou významným barokním a rokokovým ozdobným prvkem. Znamená to italsky děťátko nebo také amoret, dítě podobné andílku ale bez křídel. Hezky česky jsou to ty malé ozdobné sošky na schodištích, v zahradách či případně na kandelábrech. A v Častolovicích jich najdete hodně. Jukají na vás odevšad. Já mám v oblibě ještě jedno místo kde jich je spoustu a kde je moc ráda fotím a to obzvlášť dvě které neopomenu vždy pozdravit. I když teď když tak nehorázně zpoplatnili francouzský park u zámku v Dobříši už za nimi nechodím. Alespoň do doby kdy mi bude 65. To budu mít vstup zlevněný. Takže je jasné že ono místo je na zámku v Dobříši ....











Od putti se podíváme k bílým daňkům. Bohužel zrovna jsme přišly v době jejich siesty kdy si dávali leháro ve vysoké trávě. Tak jen pár daněl s malými na nás zvědavě pokukovalo


V oboře nejsou jen bílí daňci, ale i daňci klasicky zbarvení a Dybovského jeleni. Svou menší část mají divoká prasata. Bílí daňci, pokud se objevil nějaký takový jedinec ve volné přírodě, byli chráněni protože se věřilo, že pokud myslivec takového jedince zastřelí tak do roka zemře







Tady mne nenapadá nic jiného než .... Já tak rád trsám, trsám 😁


Jednou prázdný ....


.... a jednou jsem do něj byla nahnaná 



Poslední na co se v Častolovicích podíváme budou některé z růží které už jsme chytly dokvétající a jiné květy na které můžete narazit



14 komentářů:

  1. Nevěděla jsem , co je putti. Díky za info. Obory u zámků mám také ráda. Všechny fotky moc pěkné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to taky dlouho nevěděla, až jsem pak někde na ten výraz narazila. Ještě je tam velký zookoutek, tam jsme ani nešly a velký park, ten jsme taky nestihly celý protože by jsme nestíhaly autobus.

      Vymazat
  2. Zajímavý článek. Když jsme kdysi byli v Dobříši, tak se do parku vůbec nesmělo. Jo a sluší ti to. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anglický park byl přístupný asi vždy, pravda ten francouzský asi ne. Tam směli jen páni spisovatelé.... je krásně zrenovovaný a taky díky tomu pěkně za to člověk zaplatí, byť už oproti původní ceně šli dolů. Ale ani tak to nehodlám akceptovat a platit za něco na co se podívat nejdu. Díky za pochvalu ;-)

      Vymazat
  3. Nádherné fotografie.Nevím,kam jsem koukala,ale putti jsem snad neviděla.Pořád jsem hledala bílé daňky.A ty jich máš více.Je to tam prostě moc krásné a ty tam naprosto zapadneš.Nejsi zámecká paní?
    Sluší ti to.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dva byli hned vedle té krásné kované mříže kterou si fotila taky, v parku za zámkem, mezi růžemi .... možná jsem kdysi v nějakém životě byla, kdo ví? :D

      Vymazat
  4. Vendy, pěkné fotky z parku. Moc hezká je ta poslední - okno se psím vínem (je-li to psí víno ;-)) působí tak trochu tajemně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přísavník pětiprstý. Teď to musí teprve být krása když je vybarvený.

      Vymazat
  5. Je tak krásně a je celkem jedno, jestli je léto, podzim...
    Vendy, díky za krásné fotky!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi ano, každé období má svá pozitiva a krásu....

      Vymazat
  6. Tak jsem se poučila ohledně názvu sošek připomínajících andílky, ale bez křídel. A pokochala jsem se Tvými fotkami.
    Pěkný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš co všechno člověk nezjistí brouzdaje po blozích! ;-)

      Vymazat
  7. Vendy, ti putti jsou v Itálii u každé lepší vily, především barokní. Pěkně jsi je nafotila, líbí se mi především v tom zeleném obložení, Častolovice jich mají opravdu hodně. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, je to opravdu hlavně italská záležitost, ještě spolu s teracotovými piniovými šiškami, ty se mi moc líbí do zahrady....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....