09 září 2023

Od kytiček hurá .....

 


.... na procházku centrem. Ještě se kousek projdeme
Bezručovými sady k nově zrekonstruovanému Jihoslovanskému mauzoleu. Památník stojí v sadech od roku 1926 a slouží jako hrob všem jihoslovanských vojáků kteří bojovali v armádě Rakouska - Uherska za I. světové válce a zemřeli v lazaretech na území Moravy nebo Slezska. V kryptě je uloženo 1224 rakviček s ostatky vojáků původem z Bosny a Hercegoviny, Chorvatska, Srbska a Slovinska. Méně pak z Černé Hory a Makedonie. Od památníku se vrátíme průchodem v hradbách ke kostelu sv. Michaela, a uličkami kolem na Dolní náměstí které je spolu s Horním nejstarším náměstím města Olomouc ....


Jihoslovanské mauzoleum



Pohled na kostel sv. Michaela ze zahrady vily Primavesi


Vzhledem ke stále probíhající rekonstrukci kostela jen malý náhled do hlavní části. Kostelům v Olomouci jsem se věnovala podrobněji před dvěma lety 




Každá z lavic má jiné vyřezávání



A pokračujeme dál směrem k Dolnímu náměstí. Co je zač tato budova s kolonádou jsem netušila, ale Majka mi v komentu napověděla že to jsou studentské koleje




Uličky kolem obou náměstí si zachovaly svůj středověký ráz a popravdě tolik prampouchů kolik jich je možné v Olomouci vidět není ani v Praze




Příště se trochu porozhlédneme po Dolním i Horním náměstí ....

24 komentářů:

  1. Anonymní9/9/23 14:28

    Olomoucí se projdu kdykoli moc ráda!
    Zdravím, Vendy. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já počítám že určitě se tam zas rozjedu. Jestli ne k zubaři tam určitě sama na další zkoumání botanické ;-)

      Vymazat
  2. Letos jsme také měli v plánu Olomouc, ale nakonec na to nedošlo. Je to krásné město. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak příště to určo vyjde. Je tam na co koukat...

      Vymazat
  3. Hezká procházka Olomoucí. Já se musím přiznat, že jsem tam ještě nikdy nebyla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si pořád říkala No jo, Olomouc to je dálka! No nakonec jsem zjistila že to mám jen půl hodiny rychlíkem ;-)

      Vymazat
  4. Ta budova s "kolonádou" jsou studentské koleje.

    OdpovědětVymazat
  5. Olomouc je hodně lákavá.Mladí tam jedou příští sobotu pro psa.Pořád nevím,zda jet s nima,abych měla čas se aspoň někam podívat.Pořád pospíchají a také by mě tam mohli zapomenout.
    Fotografie jsou nádherné.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Záleží na tom kam tam pojedou. Zeptej se, protože třeba budou někde poblíž třeba Klášterního Hradiska tak by ses tam mohla zajít podívat.

      Vymazat
  6. Tu uličku s prampouchy si umím velmi dobře představit na Malé Straně :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tam má konkurenci v Thunovské anebo spojce mezi Bartolomějskou a Betlémským náměstím. Ale je fakt že v Olomouci se to prampouchy jen hemží. Dokonce v jedné uličce jsou trojpatrové, což nebývá až tak časté.....

      Vymazat
  7. Krásné fotky!' Ta ulička si tedy je!!!!!
    Pěknou neděli, Vendy !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásných uliček je Olomouc plná, v tom mi připomíná Prahu. Anebo některá Rakouská městečka okolo Dunaje

      Vymazat
  8. Moc hezká procházka, miluji uličky ve starých městech :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já taky. A některé města jimi vynikají

      Vymazat
  9. Byl to pěkný výlet, Olomouc je moc hezké město. Fotografie opět tuze povedené. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, v Olomouci je znát její dlouhá a důležitá historie

      Vymazat
  10. Ahoj Vendy, krásná místa ! Do Olomouce se ráda vracím. Posílám pozdrav, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. To mě baví, vidím tu známá i neznámá místa a to mi říká - už dlouho jsi v Olomouci nebyla ( 2 roky? ) - Vendy, tam foták nikdy nevychladne. Prima výlet. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě z téhle návštěvy byla neznámá čtyři místa. Botanická, kostel sv. Mořice a krypta v katedrále sv. Václava a Klášterní Hradisko

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....