26 srpna 2023

Po třech a něco dnech ....

 


.... kdy jsem sloužila jako hlídací babička
( teď se mi to střídá, buď hlídám Bobuli nebo Matesa) se zase dostávám k počítači. Vymáčená jak okurka v láku, protože vodouch Bobule využívala možnosti ráchat se ve velkém bazénu beze zbytku a tak už jsme do něj lezly ráno v deset a s malými přestávkami vylézaly kolem půl sedmé. Ale byly to krásné dny, protože se mi dostávalo spoustu lásky od toho úžasného stvoření. Jen mi přišlo strašně moc líto že končí jí i nám jedna krásná etapa života, protože za pár dní už jde do první třídy. Zatím pořád moc netuší jak moc velký obrat to v jejím životě bude, a já jen doufám, že jí to těšení nezkazí někdo z učitelů nebo spolužáků jako se to stalo mému synkovi. Tam tedy zapracovala na zklamání ze školy paní ředitelka která ho měla jako třídní. Ale zpět od školních problémů k dnešní poslední procházce po lázních. Projdeme se a zároveň sen podíváme do kraje ....


Většině pohledů kraluje Praděd ....



.... anebo na Šerák a vedlejší Keprník


Či na prodejnu mňamky zvané Lázeňské oplatky



Tuším že rozhledna na kopci je Zlatý chlum, ale tím si nejsem jistá. Ale byla to široko daleko jediná, takže asi ano. Nicméně možná kecám, neptala jsem se dcery co je to zač




Tady je krásně vidět jak se lázně choulí mezi stromy a kopci




Ještě jednou Šerák



Ta rovina za posledními kopečky už je Polsko. Táhne se de facto až k Baltu. Proto se z polské strany naše pohraniční hory jeví pozorovateli jako dvakrát tak vysoké než jsou od nás. Je to stejný pohled jaký se nabízí když jedete do Tater. Z roviny se najednou vynoří vysoké štíty


Tak, a jsme na konci posledního květnového výletu. Další bude zas do roviny a mezi květy....

26 komentářů:

  1. Ty výhledy jsou parádní. Doufám, že si s vnučkou ještě užijete poslední dny prázdnin .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obávám se že už ne. Zase budu v práci. Ale slíbila jsem jí, že v neděli k nim přijedu a půjdu s ní v pondělí do školy

      Vymazat
  2. Přeji tvé vnučce krásné dojmy ze školy.
    Jinak Jeseníky se ti podařilo nafotit pěkně a nezapomenu nikdy, jak jsem šla ze Šeráku pěšky do Lázní a pak jsem myslela, že mi upadnou nohy. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holky tam byly na výletě taky, akorát se nechaly část cesty tam vyvézt autobusem ale zpátky šlapaly pěkně po svých. A mrňousové to dali aniž by protestovali. Jak psala dcera měli to patnáct kiláků.

      Vymazat
    2. No, my jsme - parta lázeňáků, vyjeli busem na Červenohorské sedlo a pak jsme šli na Šerák a tam někde na těch kopcích jsme odbočili dolů doprava a zmijovkou šli dolů a pak nahoru do Lázní.A nějaký blbec ( asi já ) řekl, že se sejdeme, poté, co se osprchujeme, na tanečku - a taky jo. Všichni se dostavili!!! Ale tančit nás ten den nikdo neviděl. Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Tak na taneček bych po takové procházce taky neměla chuť!

      Vymazat
  3. Je tam krásně. Ta rozhledna je určitě Zlatý Chlum. Vnučce přeji, aby jí žádný kantor ani spolužáci nevzali radost, kterou zatím má že školní docházky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doufám že ne. jen jsem jí zapomněla říct aby si nenechala od nikoho nic líbit.

      Vymazat
  4. Cachtání s vnoučatama u rybníků jsem milovala a vůbec prázdniny s něma.
    Krajinky jsou překrásné a úžasné výhledy.Rozhledna na Zlatém chlumu nám dala pěkně zabrat.
    Hrozný kopec,někde úplně kolmo.
    Přeji vnučce šťastné vykročení do školního roku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem si jistá, zda by tedy Bobule vůbec do rybníku vlezla. Mě to nedělá problém, na rybníku a koupání v něm jsem vyrostla. Ale chodila jsem ráda i do Podolí do bazénu. Ale dnešní generace dětí už je tak zvyklá jen na domácí nebo městské bazény že přírodní koupaliště jim nic neříká.

      Vymazat
  5. Anonymní26/8/23 19:46

    Jeseníky jsou krásné, ale chodit se musí po svých. To člověk uvidí tolik zajímaných věcí, pak to všechno dohledává na internetu, jak a kdy a proč to tak bylo a proč je to třeba tak méně osídlené atp. Vždy mne napadají kupy otázek a když čtu nějakou knihu a je tam nějaká zmínka nějakém místu nebo místech v Jeseníkách, pak je to můj cíl. Většinou to jsou cíle zcela neznámé, ale přesto mi to stojí zato vidět. Vnučka to zvládne. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct že holky chodily. A chodily dost. Když už si vybraly nějakou vzdálenější trasu část jely busem nebo autem. A zbytek pěkně po svých. Ono s šestiletými dětmi jseš určitým způsobem limitovaná. Pro nás odsud je to do Jeseníků hodně z ruky, takže jsem ráda že alespoň jeden výlet mi tam vyšel.

      Vymazat
  6. Všechna místa mě známá, moc hezky jsem si zavzpomínal.

    OdpovědětVymazat
  7. Vendy, děkuji za krásné fotky!
    Bobulka ať vykročí pravou, je to důležitý krok.
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, v pondělí jí budu říkat Pravou Bobulko, pravou ;-)

      Vymazat
  8. Vendy, krásné fotky jako vždy. A hezky sis užívala, babičko. Ano, máš pravdu, je to velká změna vstup do školy a pro všechny okolo. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na to zvědavá a popravdě jsem ráda, že to nemusím s dětmi znovu absolvovat...

      Vymazat
  9. Anonymní27/8/23 08:07

    Lezarts

    Krásné výhledy do zeleně a kopečků!

    OdpovědětVymazat
  10. Hezké fotorozloučení s Jeseníky. A pro mne taková ochutnávka - chystáme se tam v září na týden na dovolenou...
    Hezký den (a vnučce hodně štěstí do školní etapy života)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak vidíš, teď jsi to viděla na fotkách, za chvíli si to dáš na živo!

      Vymazat
  11. Krásné fotky s krásnými výhledy. Prostě měla jsi bezvadný výlet.
    Vnučce přeji šťastné vykročení do nové etapy jejího života.
    Měj hezký zbytek neděle !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No byla jsem strašně moc ráda, že tentokrát jsem to za nimi stihla. Vloni ne. Neděle byla pracovní. Stříhala jsem a řezala jak o závod...

      Vymazat
  12. Tenhle výhled od lázní na hlavní hřeben je úžasný. Tedy když je zrovna vidět :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem štěstí, že bylo vidět na všechny strany vcelku dobře ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....