12 června 2023

Něco zelené ....

 


.... něco modré. To jsou dnešní barvičky. 
Jde vlastně jen o tři rostlinky které mi nabídly své květy, resp. zajímavé listy v první květnové dekádě na zahradě. Dvě už u mě bydlící déle a jeden nováček ....


Mezi nejdéle sloužící na zahradě z této trojice patří japonská azalka v hodně netradiční indigové barvě. Poprvé jsem jí viděla na výstavě skalniček na zahradě Faustova domu a okamžitě jsem si slíbila že si jí na zahradu pořídím. A taky jsem to udělala, takže mi teď každé jaro nabízí tuto podívanou



Další rostlinou která se usídlila u mě na zahradě je Pérovník pštrosí krásné kapradí které mi poslala moje velká dodavatelka Libby. Už pěkná řádka květinek které mi poslala krášlí i mou zahradu. Na jaře ho velmi ráda pozoruji při tom, jak se jeho listy rozvíjí. Občas vypadají opravdu jak pštrosí pera na šlechtickém erbu či královské přilbici, jindy zas jako malé zelené kobry





A do třetice jeden nováček. Plamének alpský, odrůda Jiska. Má poloplné modré či modrofialové květy s bílými tyčinkami. Kupovala jsem ho vloni na jaře a přisazovala k jinému botanickému klematisu aby mi zakryly nádrž na vodu. Letos na jaře vykvetl k mé velké  radosti třemi květy, ovšem nejen k mé. I k radosti nějakých hnusných pidimini zelených housenek, které mu ožraly všechny listy. myslela jsem že mě klepne. Nevím co jsou zač ale zřejmě to budou nějací fajnšmekři, protože hned vedle rostoucí montanu nechaly být a specializovaly se jen na tenhle kousek. Teď jsem tedy ostříhala co šlo, aby neměly co dlabat a čekám jestli mi znovu obroste. Asi jo, protože se v úžlabí začínají ukazovat rašící lístky. Doufám, že už do té doby ty mrchy budou někde zakuklené....



Tenhle klematis byl prvním který rozkvetl, po něm začal kvést velkokvětý růžový, růžovobordó plnokvětý, bordó montana a čekám až začne kvést poslední také bordó velkokvětý. Ostatně postupně i jejich květy se tu ukáží....



20 komentářů:

  1. Koukám, že Ti to krásně kvete, tak že máš dostatek objektů na focení. Měj se pěkně a ať Ti vše hezky roste.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zahrada neustále něco nabízí, to je pravda

      Vymazat
  2. Anonymní12/6/23 17:25

    Lezarts

    Modrá v zahradě dobrá! Jo housenky jen tak nevymizí… hezky se zamaskují v zemi a příští rok znovu zaútočí. Trvalo mi to 4 roky, než jsem je konečně zlikvidovala.
    I zahrada je někdy boj😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, zahrada je ne někdy, ale pořád boj :D

      Vymazat
  3. Jo, děvčata, vy se máte, že máte květiny za plotem, to naše hustě obsypaná růže nic nezmůže, když se na ni vrhnou květů chtiví nepřizpůsobiví - a ještě se mi smějou, když láteřím.Kdepak asi jsou ti, co pomáhají a chrání?Záhon pošlapaný a zlámané růže na zemi poházené, šlak mě může trefit, jak říkával p.Satinský.
    Klematisů máš, Vendy, slušnou sbírku, máme se nač těšit? Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, přizpůsobivý i nepřizpůsobiví, kde je co volně k otrhání tak to otrhají....klematisů mám pět, jak jsem si vždycky myslela že mi nějaký zašel tak jsem koupila nový a ejhle, on se ten pohřešovaný zvetil a další rok začal růst. Některé jsou ale koupené cíleně, jako ty na pokrytí té nádrže.

      Vymazat
  4. Krásně vyfocené kouzelné rostliny. Mám moc ráda tohle stádium kapradin, jsou trochu jako z jiného světa...
    Vendy, přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pérovník je v tomto stádiu "závitků" vyhledávaná salátová zelenina v Americe i jinde. Kapradí je krásné vždycky zjara

      Vymazat
  5. Líbí se mi pérovník pštrosí,ten název i nádherné fotografie,vypadá na nich,jak z jiného světa.Vůbec neznám.Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pérovník je úplně normální kapradí. I když vypadá jako z jiného světa, to ano. Po lese ho roste dost a dost.

      Vymazat
  6. Jo na vystave skalnicek vvzahrade Faustova domu, tam se daji najit veci..Pekny ale i ten perovnik a pkamenek..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, akorát že vždycky jsem v Praze nebo na chatě vlakem takže se to množství které bych tam nakoupila špatně transportovalo....

      Vymazat
  7. Ty kapradiny vypadají jako vyslanci nějaké mimozemské civilizace :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, v téhle fázi jsou hodně zajímavé

      Vymazat
  8. Krásně vše kvete. Modrá je moje oblíbená barva na květinách.
    Kapradina focená v protisvětle je skvělá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že modré na záhonu moc nemám. Budu to muset napravit ;-). Kapradí jsem si právě kvůli té jarní zvláštnosti když se rozvíjí pořídila. Aspoň se nemusím nikde plazit po lese když ho chci fotit. Takhle se plazím jen po zahradě :D

      Vymazat
  9. Už dva roky se chystám vyfotit rozvíjející se kapradí, ale vždy přijde pozdě. Moc krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
  10. Vidím, že snažíš obsáhnout celou barevnou paletu, modrá a fialová jsou krásné, ale těším se také na červenou a růžovou :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono záleží co mi zrovna kvete nebo co kde nafotím jinde. Ale tuším že růžová i červená tam ještě někde je.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....