24 ledna 2023

Následující dva články ....

 


.... budou takovou definitivní tečkou, alespoň
ve fotografiích, za loňským rokem. Byť ty dva předešlé kovidové nebyly nic moc, tak poslední tři měsíce toho loňského je zdaleka překonaly co se týče všech možných srágor které se na nás doma navalily. A ty samozřejmě pokračují i v tom letošním prvním měsíci roku. Fotky které vám chci nabídnout jsou čistě mix mobilových záběrů které se mi v telefonu nastřádaly a nebyly vhodné do žádného článku ....

Od chvíle, kdy jsem přišla na způsob jak tyhle krasavice znovu dostat do květu, což se mi dlouhá léta nedařilo, jedu po každé příležitosti si koupit cibuli. A v LIDLu mívají cibule hvězdníku celkem hojně. Takže jsem si v září koupila dvě původně na kvetení na jaře. Jenže ouha, u jedné se už dralo na svět poupě a tak jsem jí nechala kvést. A jak už několikrát, i tentokrát se stalo, že i když na cibuli byla navlečená cedulka s barevností bílo-růžovou vykvetla mi touhle zvláštní tmavě růžovou. Vzhledem k tomu, že takovou barvu ještě nemám nijak mi to nevadí. Druhá zakoupená už odpovídala, na obrázku bílá, kvetla bíle. Radši jsem jí nechala taky vykvést abych se ujistila




Už dlouhá léta dávám moje kaktusy na léto ven. Většina se mi pak odmění kvetením buď na vánoce nebo jaře. Ven je vyhodím většinou v dubnu, a domů je přinesu před prvními mrazy. V mnoha případech mi jako první začnou nasazovat kaktusy listové, vánoční a phylocactus. Jenže letos se rekordmanem nejen v brzkosti kvetení ale hlavně v množství květů ukázal rhipsalis a po něm červený phylocactus. Ten mi kvítává i třikrát do roka. Květy rhipsalisu sice neohromují ani velikostí ani barvou, ale za to množstvím ....




A druhý fešák. V jednu chvíli to vypadalo, že o něj přijdu, začal mi uhnívat. Musela jsem ho vytahat ze země, části které už nešly zachránit vyhodit a ty které byly v pořádku zasadit do nové zeminy. Za pár let už je z něj zase kaktus jak hrom. To samé my ale začaly dělat i vánoční kaktusy a tak mám z původních krásných trsů jen ubohá, byť kvetoucí, holátka. Provedla jsem s nimi to samé takže teď budu doufat, že se zmátoří stejně jako ten phylocactus ....




První říjnový den jsme vyrazily s dcerou a Bobulí na procházku s tím, že si nastříháme nějaké šípky a podobné přírodniny na výzdobu truhlíků. No, moc na ně nedošlo, protože ještě tou dobou byly lesy plné hub a tak jsme nakonec domů donesli asi čtyři větvičky se šípky, za to tři tašky hub. A právě začaly růst tyhle puntíkované krasavice. Těm se prostě nedá odolat ....




Třetí říjnový den, když jsem šla z práce se mi zalíbilo co vytvářelo světlo z veřejného osvětlení v listech javoru. Trochu jsem si pohrála a vygumovala z fotky sloup lampy, takže zbylo jen světlo v listech





A pátý říjnový den mne uvítal tenhle pohled z okna ven


Příště se podíváme na jeden hodně ďábelský západ sluníčka který jsem fotila z okna v práci. Teď když mám možnost fotit západ i venku tak se žádný takový nekoná. Alespoň u nás....


28 komentářů:

  1. Krásně ti to kvete. Já mám ještě hvězdníky zatažené ve sklepě, uložené ve tmě. Měla bych se jít zkontrolovat. Mám jen červené. Ty kaktusy jsou také zajímavé. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď už mi nekvete nic, tohle kvetlo vloni na podzim. Hvězdníky taky ještě spí v lednici v šuplíku, zrovna včera jsem je kontrolovala. Kaktusy taky už žádné nekvetou. Teď je takový mezičas bez květů protože jsem si zatím ještě nic nekoupila.

      Vymazat
  2. Krásné fotky a skvostné kaktusy! Pěkné dny přeji, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten s červeným květem je opravdu krásný, mám ho moc ráda. Občas mi vykvetou i ostatní kaktusy, nejen tyhle listové. I když tam už tak úspěšná nejsem.

      Vymazat
  3. Mně toho teď kvete doma hodně.Máš zajímavé kaktusy.
    Fotky se světlem v koruně javoru jsou úžasné.Moc se mi líbí.Kdysi jsem si hrála podobně,když jsem tvořila obrázky,dají se dělat divy i s fotkami.Teď nedokážu odstranit ani dráty,které kazí fotku.Myš musím držet oběma rukama.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten listový jsem tady kdysi dostala od jedné paní ze vsi, ta ho měla opravdu ohromný a obalený květy. Moc ráda bych ještě měla i jinou barvu, vím že je bílý, růžový a tuším i žlutý. Ale nějak se mi nedaří ho sehnat. To mě moc mrzí že máš takové problémy....

      Vymazat
  4. Vendy, tobě snad doletěly moje myšlenky, letos se mi vánoční kaktus snažil něco naznačit, založil jeden kvítek a ten po pár týdnech jako poupě upadl a jinak nic. Je to takový růžově kvetoucí dvoupatrový.Asi půjde hošan na jaře na balkon a do nové zeminy a bude-li protestovat, naznačím mu, že buď půjde k tobě na převýchovu, nebo že před domem máme popelnice.
    Krásné ti to kvetlo a dík za fotky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dávám kaktusy ven už od doby kdy jsem dostala první. Pak mi maminka dala takový prastarý velký vánoční kterýž jí nekvetl. Já ho hned dala ven a na podzim když šel domů se obalil poupaty. Prostě oni to potřebují jako sůl být na léto venku. jen ten od maminky mi hodně odchází, mám z něj už jen dvě nebo tři větévky. Sice kvetl ale je bídný.

      Vymazat
  5. Na jo, když to někdo s kytičkami umí, tak se jim daří a pěkně kvetou.

    OdpovědětVymazat
  6. Vendy, kytkám je u tebe opravdu dobře - nádherné květy a moc hezké podzimní fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ne všem se u mě daří! :) některé mi prostě nejdou a nejdou a neustále chcípají.

      Vymazat
  7. Kvetlo Ti to krásně. Já hvězdník ani vánoční kaktus nemám.
    Líbí se mi fotky se světlem v koruně stromu. Je to takové zajímavé.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napadlo mne, že by mohlo být zajímavé nechat jen to světlo, ale jak tam drží bez čehokoli. Vypadá to jak kdyby do té koruny svítilo sluníčko u když je večer. Hvězdníky se mi dařilo dva roky pěstovat úplně skvěle, ale zase mě nějak začaly zlobit. No uvidíme jak se budou chovat dál.

      Vymazat
  8. Vendy, krásné květy jak hvězdníku, tak i kaktusů. Moje hvězdníky ještě spí, asi bych už je mohla probudit. Také už se mi stalo, že jsem si vybrala barvu podle zápichu v květináči a ve výsledku to byla barva úplně jiná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera jsem cibule kontrolovala, tak vypadají dobře. Počítám, že je za chvíli taky budu budit. To že si něco vyberu podle barvy a ono to je nakonec úplně něco jiného se mi děje skoro pořád. Tohle už bylo speciálně u hvězdníku potřetí. Jednou už omyl musel vzniknout u expedice pěstitele, hvězdník měl být bílý jednoduchý a vyklubal se z něj plný, to mi vůbec nevadilo, ale když jsem měla místo bílého s růžovým krajem červený, které jsem měla už tři, to mi vadilo. No a pak tohle. Opět to měl být bílý s růžovým okrajem (ten předešlý mi shnil) a je nakonec tmavě růžový. Tak taky nevadí protože tuhle barvu jsem plánovala taky. Jsem zvědavá jestli tedy někdy ten který chci opravdu koupím.

      Vymazat
  9. Ahoj Vendy, moc hezká květena u Tebe ! Někde jsem četla, že by jsi chtěla ibišek bahenní. Já jsem ho dostala v létě od švagrové, měl nádherné maxi květy. Poradila mě, že ho mám na zimu ustřihnout a nechat jen klacek cca 20cm, obalit fólií a přikrýt velkou lahví. Prý je na přezimování dost choulostivý, tak jsem zvědavá... Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. U Signory. Já si ho jednou už kdysi když to ještě byla novinka kterou měl málokdo v zahradě. No byl nádherný rudý květ jak talíř. Jenže mi nepřezimoval, ač tedy měl. Paní mne ujistila že žádná zvláštní péče na zimu není nutná a já jí poslechla. No vymrznul. Jenže od té doby jsem ho neviděla už nikde prodávat. Asi budu muset kouknout po zahradnictvích. Případně ho pěstovat v nádobě a přenášet. Což se mi moc nechce, tahám kytky na půdu a vždycky toho mám plné zuby.

      Vymazat
  10. Vypadá to trochu jako v Zahradníkově skleníku. Taky tvoje květiny servírují čaj, který má "trrrrpkou chuť? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trrrrpce mi je, když některá z nich mi zajde. Ať už mou vinou nebo viditelně bez příčiny. Čaj si servíruju sama mezi nimi ;-) V létě. Venku. A vlastně to není čaj ale kafe :)

      Vymazat
  11. Krásné mochomůrky - ty se mi moc líbí.
    A vymazat sloup z lampy neumím, byť by se to hodilo - cestou z práce mám dub, do jehož větví svítí lampa veřejného osvětlení podobně.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Muchomůrky nezklamou, to jsou úžasné modelky! Ono to retušování není zas tak těžké a na takovémto pozadí to je úplná hračka. A možnost retuše mají i úplně obyčejné free editory na netu. Třeba Photoscape který si můžeš zdarma stáhnout do počítače. Já mám Zoner tam je možností samozřejmě víc, včetně vrstev a masek, ale to už je zas pro mne španělská vesnice. Takže klasicky používám klonovací razítko.

      Vymazat
  12. Krásný! Jen ta první kaktusová fotka mi připomíná pavoučí nohy :D.

    OdpovědětVymazat
  13. Ty červené květy jsou velké jako květináč, název hvězdník neznám, není to amarylis?
    Vánoční kaktus nám nedávno také rozkvetl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano hvězdník je nesprávně označovaný jako amarylis. Ale jde o jinou květinu. Sice ze stejné skupiny amarylkovitých do kterých patří třeba i narcis.

      Vymazat
  14. Kaktusy ti kvetou pěkné. Je to u tebe jako v botanické. Vyretušovat lampu byl zajímavý nápad. Opravdu pak vznikly zajímavé fotky.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....