30 července 2022

Z výšky rozhledny .....

 


.... dolů ke Hradu. To byl další cíl naší kulturně - vzdělávací
procházky s Bobulí po Praze. Že byla z rozhledny, kolotoče a bludiště nadšená, to asi nemusím nějak komentovat, a tak jsme doufaly s dcerou, že i další část výletu se jí bude líbit. A nemýlily jsme se. Pražský hrad jí, stejně jako miliony jiných zaimponoval na první pohled. Před katedrálou udělala jen ách a výjímečně byla ticho. Dovnitř jsme zatím nešly, to zas někdy příště, pokud se podaří na podzim tam zajet, teď byly před pokladnou i vstupem hodně velké fronty. Prošly jsme druhé nádvoří a Býčím schodištěm do Rajské zahrady. Tady na vyhlídku pokochat se pohledy na Prahu, a nahoru zpět na Hradčanské náměstí. Takže dnes to bude jen a jen tak trochu monotématicky o téhle pražské dominantě ....

Když jsme byly s Padesátkou na náplavce, nemohla jsem tenhle pohled prostě nenafotit



Takhle nás zvěčnila dcera ....


.... a takhle Bobule. Ta už ovládá focení mobilem levou zadní


Pohled z rozhledny


A procházka po nádvoří. Kdo se tu někdy snažil dostat katedrálu do záběru celou, bude určitě souhlasit, že pokud nemáte opravdu ulotraširoké sklo, je to hodně velký vopruz. Já mám ohnisko 18 mm a nevešla jsem se. Tedy pokud bych neležela na zemi.....









Bobule občas vezme focení po svém .... vždycky mi unikal smysl této Plečnikovy mísy. Jako malá, když jsme sem chodili na promenádní koncerty Hradní stráže, představovala jsem si, jak pod ní hoří oheň a v ní se vyváří prádlo, nebo se v ní koupou. Jen mi nebylo jasné, kudy pak by tu vodu vypouštěli 😁


Další místo, odkud jsou Hradčany nejvíc focené. Karlův most. Socha svatého jakoby davům turistů gestem říkala " Marš domů! Chceme tu klid! "



A konečně pohled ze Smetanova nábřeží ....



Příště se podíváme do jednoho obchodu který se pro milovníky všech možných žužlavých dobrot ale i pro milovníky ořechů a sušeného ovoce může klidně jmenovat Nebe, peklo, ráj ....



































14 komentářů:

  1. Bobule je šikovná,bude fotografka po babičce.Moje vnoučata,když byla malá byla nadšená z každého výletu.Teď jsou velká a když řeknu,zda nechtějí s námi jet na výlet a to ví,že kvůli dědovi se moc nechodí,jsou raději doma u bazénu a nebo někde s kamarády.
    Fotografie jsou úžasné,pokochala jsem se.
    Vendy,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
  2. Užívám si Tvoje fotky z Prahy- fakt jó !
    Pěknou neděli, Vendy!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezké fotografie Prahy. Jste s dcerou spíše jako sestra a vnučka je super modelka. Měj se moc pěkně a užívej si další letní měsíc srpen hlavně ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  4. Opravuji překlep... jste spíše jako sestry....omlouvám se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zas se objevil jen jeden komentář.... nechápu to, co zas ten blog dělá. Nezobrazí se mi tu třeba tři komentáře u jednoho článku. Ještě že mi chodí do mejlu. No moje duše se tetelí blahem, ale nevím nevím jestli by byla nadšená dcera ;-) tohle nikdy neměla rád když to někdo řekl :D :D :D

      Vymazat
  5. Vendy, díky za fotky z míst, která důvěrně znám, ale potěší vždy. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že tyhle pohledy se neomrzí nikdy ....

      Vymazat
  6. Krásný fotky jako vždycky...!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažila jsem se, snad se zadařilo. Ono je to naprd něco tak profláknutého fotit, jenže když to prostě člověku nedá, protože ten pohled se nikdy neomrzí.....

      Vymazat
  7. Krásné počasí, vnučka na to bude hodně dlouho vzpomínat. A v krásných fotografiích se vždy k tomu může vrátit.
    Pamatuji si, že kdysi byl vstup do katedrály zdarma. Ale časy se mění a jak se říká, ani kuře nehrabe zadarmo :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl když se o katedrálu soudila církev se státem. Tuším že i ještě nějaký čas potom. Teď už patří státu tak zaplať ševče daně.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....