24 července 2022

U dortu a kávy jsme s dcerou ....

 


.... vymýšlely co za program na příští dny.
Trochu nám ho nakopla prababička, která skončila na pozorování v IKEMu protože jí zlobí srdce a nechtěla tak aby jsme za ní chodily. Původně totiž dcera naplánovala setkání u ní a pak přesun na nedaleké Kavčí hory kde slíbila Bobuli návštěvu Déčkosvěta. Takže bylo nutno vymyslet jiný plán. Dohodly jsme se, že je načase, aby malá začala poznávat starou Prahu a aby viděla proč se Litomyšli říká Malá Praha. A jelikož jet až s chaty autobusem dcera zamítla, jely jsme k Andělu kde jsme nechaly auto v OC a autobusem vyjely na Strahov. Odtud přes Růžový sad k rozhledně, zdolat jí a pak se přesunout do bludiště, odsud ke Strahovskému klášteru, přes Hradčanské náměstí na Hrad ke katedrále, po Býčím schodišti do Rajské zahrady a zahrady Na Valech zpět na náměstí, po Zámeckých schodech dolů na Malostranské náměstí, přes Karlův most na Národní a zpět tramvají k Andělu. Říkala jsem si, jestli jsem to nakonec nepřehnala, jestli to malá v tom teple uťape, ale obavy byly liché, je vidět, že dcery výchova v tom, chodit v zimě v létě na procházky nese své ovoce, protože malá byla nesmírně nadšená, neodmlouvala, nefňukala a statečně ten osmikilometrový okruh ušla bez jediné odmluvy či s nechutí. Naopak, hopkala vesele a závěrečná cesta tramvají pro ní byla strááášně krátká. Slíbily jsme jí tedy na pátek další pražskou návštěvu, na Příkopy do Hemley's a motýlího domu, k Prašné bráně, pak přes Ungelt na Staroměstské náměstí a pak podle nálady. A hlavně cestování metrem a tramvají! Ovšem na tenhle výlet už nedošlo ....


Stavbou Strahovského tunelu vznikla v Praze další, stoprvá věž. I
 když de facto jsou to věže dvě. Tedy ono jich je v Praze celkem víc, ale já zůstávám věrná označení Stověžatá Praha. Už s dcerou jsme sem vždycky chodily navečer před odjezdem od našich, posedět si na zdi, říkaly jsme jí "naše zeď nářků" a pohledem na pražské panorama jsme se loučily. Teď tedy přibyla další generace která odsud pozoruje Prahu. Anebo Strahovský stadion



Kdysi tu takhle sedávala máma. Teď dcera ....


Představovat netřeba ....



A samozřejmě tady asi taky ne. Milováno všemi dětmi ....




Ale jak vidno, i jejich rodiči


Jen fotit aparátem je tu trochu problém. Stále tasí blesk což zas není chtěné



Už nahoře na rozhledně, kam jsme tedy mastňácky nakonec vyjely výtahem, Bobule neustále žadonila o jízdu na tomto kolotoči. Sice to něco stálo (asi vysokohorská přirážka, stejně jako v nedaleké nově postavené sice krásné, ale taky velmi drahé restauraci Ateliér Petřín) ale copak se dá odolat? Ještě k té přestavbě. Původně bylo okolí rozhledny takové nemastné neslané. Cesty prašné, kamenité nebo samý kořen. Po celkové úpravě vzniklo příjemné náměstíčko, vydlážděné, přibyla právě ona velmi hezká restaurace, neméně zajímavá budova toalet a i občerstvení u brány k cestě ke klášteru dostalo lepší kabátek a nové možnosti posezení. A jako třetí hlavní atrakce tu stojí 200 let starý podlahový kolotoč. Krásně zrenovovaný. Narozdíl od skoro stejně starého kolotoče letenského, nemají koníci pravou srst, ale jsou celí dřevění ....
Cena ovšem mnoho rodičů odrazovala, a tak si Bobule užila kolotoče sama pro sebe


Vybrala si jediného růžového koníka který zde byl. 



Koníci jsou krásně malovaní a ani jeden nemá stejný postroj a ozdoby











A to už jsme se přesunuly dál. Prošly podloubím vedle Černínského paláce, a došly k restauraci U Černého vola, která se tak moc zalíbila Nicku Carterovi ve filmu Adéla ještě nevečeřela. A kousek od ní je i tato ulička která se ve filmu zahrála....


Došly jsme přes Hrad k Zámeckým schodům ....


Jdeme Nerudovkou


O tom jaký má Bobule postřeh a jak si všímala všeho kolem sebe svědčí i to, že jako jediná z nás si všimla těchto levitujících ženských a mužských nohou


Prošly jsme i Karlův most. Ovšem než jsme tam došly, vlezly jsme do jednoho obchodu který byl peklem i rájem v jednom. Ale o tom příště ....






22 komentářů:

  1. Nádherná procházka Prahou.Už ji vůbec neznám.V těch zrcadlech vám to moc sluší.Jste jedna,jako druhá.S vnoučatama člověk zvládne všechno,já takhle blbla přes 10 let.Teď už mě to cestování jenom ve dvou moc nebaví.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak chtěly jsme hlavně ukázat co nejvíc jak je Praha velká a krásná. Tahle cesta je asi ta nejprofláknutější, ať shora dolů nebo opačně, od Vltavy nahoru.

      Vymazat
  2. Kolotoč jako z Paříže zpod Sacre Coeur. Ale co už jiného - pod malou českou Eiffelovkou! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No viď? A víš co je zajímavé? Když jsme tam tak na něj čučely, říkala jsem dceři že je ještě v Praze jeden tak starý kolotoč, ve Stromovce, nebo u Technického muzea, oni ho nějak stěhovali a ten že se renovuje. No a když jsem v pátek doma rejdila po netu, přišla jsem na zprávu, že ten den co jsme byly na tom Petříně spustil se i ten koĺotoč po restaurování. Takže jsou teď v Praze dva....

      Vymazat
  3. Čerf mě předešel, kolotoč mi připomněl všechny, které jsem viděla v Itálii a Francii. Jinak fotka z Bludiště Mám jednu ruku dlouhou zas Buty.
    Krásně jste vnučku protáhly Prahou, Děti vydrží hodně.
    Moc pěkně jste si to pojednaly. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to máš pravdu, přesně jak v té písničce :D. Tak potkávaly jsme hodně skučících a kňučících dětí že je to nebaví a že nemůžou a že .... Bobule je zvyklá, nikdo se s ní v tomhle směru nebaví, ven se chodí každý den a v jakémkoli počasí. Ale je fakt, že jí to navíc moc baví, všechno musí vidět, ozkoušet, prohlédnout ....

      Vymazat
    2. Tak to se jí bude ještě hodit. Nesedět doma na zadku a s mobilem v ruce. Bude mít i přehled a moc jí přeji, že má babičku a maminu tak rozumné. Jiřina z N.

      Vymazat
    3. V tomhle jí vedou doma dobře. Mobil a tablet jen za odměnu a minimálně. Jen když jedou někam dál autem tak má puštěné pohádky. Když je u mě, tak to zkouší ale má smůlu. Já zas nemám ani v jednom žádné pohádky ;-)

      Vymazat
  4. Zrcadlové bludiště je prima, někdy tam s vnučkami také musíme zajet. Zámecké schody znám, je lepší jít po nich než Nerudovkou, nevím však, zda to jsou ty "staré zámecké schody" z pamětnické písničky, ale tu uličku ne, ta vypadá jako staré schody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to jedno, jestli jdeš Nerudovkou nebo schody, dole se stejně ten proud lidí spojí v jeden chumel. Jinak tohle jsou Zámecké schody, tak zní oficiální název, ale říká se jim Nové. Staré zámecké schody vedou od Klárova nahoru pod hradbami a okolo Svatováclavské vinice a vejdeš jimi bránou do zahrady Na Valech. A také je z nich možný průchod do Palácových zahrad pod Hradem, jmenovitě do Velké Fürstenberské zahrady. Tou když projdeš dolů, dojdeš do Sněmovní ulice a o pár metrů dál je vchod do těch zbylých zahrad. Ledeburské, Malé Fürstenberské, Kolowratské .... Ta ulička je jedna z "myších děr" jak se takovým spojnicím mezi dvěma ulicemi říká. Ve staré Praze jich je docela dost. Vlastně to jsou takové ty zkratky co o nich psal Čerf.

      Vymazat
  5. Moc pěkná procházka Prahou. Hlavně jste si to užívaly všechny tři a o tom to je. Máte hezké vzpomínky na společný den a ještě hezky zdokumentovaný. Těším se na pokračování. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to opravdu fajn a jsem ráda že to Bobule dala a že jí to i bavilo.

      Vymazat
  6. Parádní den ve třech! Bobule je fakt velká...
    Vendy, měj se moc hezky. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je, to máš pravdu. Tak to je asi tak jediné co má po tátovi :D. Každý si myslí že už je ve škole v první třídě. A tam jde až příští rok.

      Vymazat
  7. Krásný výlet ! Když člověk Prahá zná tak nějak jako já, tak si Tvoje krásné fotky užije. V bludišti jsem tedy byla, ale to je tááák dávno.
    Byly jste dokonalá trojka.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tam taky byla snad když byla dcera malá! od té doby ne. No říkají to o nás, že jsme dobrá trojka! :D

      Vymazat
  8. Krásná túra, na Petříně jsem byla nedávno a taky se mi moc líbilo, jak to tam je upravené. Šli jsme ke Strahovskému klášteru a potom Nerudovkou na Malostranské náměstí. Jen jsme místo vnoučat měli babičky. Měj se hezky. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, moc se mi to líbí jak je to tam teď udělané. I ta kaple Božího hrobu dostala nový kabátek, a že už ho potřebovala nutně. Tohle jsou všechno místa které mám procourané, vlastně de facto celý Petřín, od dětství. Bydleli jsme tak patnáct minut pomalé chůze odsud a byli tam každý víkend. Na Petříně, Na Hradčanech.... no a já teď objevuju místa která jsem dosud neznala, i když jsme Prahu procourávali sem tam....

      Vymazat
  9. Vendy, udělaly jste si pěknou procházku Prahou. Koukala jsem, jak už vnučka vyrostla a je z ní krásná holka. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Roste jak z vody, to ano. Tak má vysokého tátu. je to taková modelína, ráda se předvádí :D

      Vymazat
  10. Ahoj Vendy, to jste měly hezký den spolu. Já na Petříně nebyla dávno. Ten kolotoč je úžasný, se Bobulí nedivím a vybrala bych si taky růžového koníka ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych volila toho jediného vraníka! ;-) Jo, bylo to parádní procházení.... už jen pro tu radost jakou z toho všeho Bobule měla!

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....