21 července 2022

Po sobotním výletu ....

 


.... a krásném slunečném dni následovala opět
deštivá a tím pádem prolenošená neděle. Ale přece jen se později odpoledne na půl hodiny udělala mezi deštěm přestávka, a tak jsem vyrazila projít se konečně do lesa. Jenže už po pár metrech bylo jasné, že to není úplně dobrý nápad. V lese bylo jak v tropickém skleníku, dost blbě se dýchalo a po pár krocích ze mne lil pot jak v sauně. Šla jsem se podívat co po všech těch deštích dělá mokřadní jezírko, jestli už se naplnilo nebo ne. Kupodivu, i po týdnu dešťů, se naplnila jen přední menší část. Samotné jezírko bylo stále prázdné. Zaujal mne docela čerstvě padlý strom, který měl zajímavě (tedy pro mne) rozštípaný kmen. Tak jsem si šla udělat pár detailů dřeva.
Po těch pár fotkách jsem byla ale úplně hotová a šla jsem raději zpátky domů. Tam aspoň nebylo tak hnusně mokře horko .....
Už jemný opar nad cestou naznačil, že tentokrát to nebude úplně příjemná procházka 


Tentokrát jsou fotky tak trochu do abstrakna. Co vám třeba provede do pracně zaostřeného odrazu právě spadnuvší kapka vody ze stromu nad vámi


Tady už se zadařilo, tyhle pohledy mne baví, protože vlastně člověk neví co je dole a co nahoře, co je před a co je za a co je nad a co pod 





Trochu jak rozeklané štíty skal, trochu jak krápníky v jeskyni ...




Od sobotního výletu bylo počasí jak na houpačce, jeden den propršel, druhý bylo krásně, další zas propršel, nebo opět bylo krásně.... a když jsem si tak jednou po hezkém dni seděla na posteli a do okna mi svítilo zapadající sluníčko, tvořilo na zácloně krásné zlaté odrazy


V pondělí jsem využila toho že houpačka se zrovna udržela na hezkém počasí a dala jsem se do jedné z naplánovaných věcí. Přemístění ohniště na velké pálení. Jako správný chatař měl otec jedno ohniště u chaty na opékání buřtů a druhé, na vzdáleném konci pozemku na pálení hezky česky řečeno bordelu. Když nám tu řádili z ČEZu a ořezávali stromy, vždycky jsem na něm pak ty hromady větví pálila. Jenže časem ho obrostly lísky a jiné keře a nebylo dvakrát bezpečné na něm cokoli pálit. Takže bylo potřeba ho přemístit od nich dál. Ale ouha, ohniště vymezovaly velké žulové kostky, tzv. kočičí hlavy a ty jsou pořádně těžké a já nemohla stále najít takové ty kleště na jejich bezpečné přemisťování. Oblezla jsem celý pozemek, kůlny, okolo kůlen a kleště nikde. Proto jsem tuto akci tak dlouho odkládala. Tentokrát jsem vlezla do kůlny pro hrábě a co to na mne v rohu pomrkává? Samozřejmě, onen kýžený nástroj! 
Ohniště jsem tedy přesunula, trochu poupravila a odnesla na něj větve které jsem ostříhala okolo kůlny. A zbytek jako jeden z mála dnů jsem strávila klasickou dovolenkovou aktivitou, čili vyvalováním se na slunci. 
Přišlo úterý, houpačka se stále držela na straně kde bylo hezky a já si po dalším úklidu a vycídění těch nejmenších pavučin, prachu a všeho možného co by mohlo Bobuli vadit šla užít na deku posledních volných a klidných chvil před příjezdem dcery. Když přijely, při kafi a zákuscích ( to prostě musí být vždycky) jsme plánovaly co, pokud malá bude v pořádku a bude zvládat pobyt, podnikneme další dny....








16 komentářů:

  1. Líbí se mi fotky toho dřeva, jednou jsme na výletě v lese našli kus ulomeného kmene, který vypadal jako Manhatan a vzal si ho jeden kamarád a možná ho má dodnes.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se řekne dřevo, ale když to vezmeš takhle zblízka, je to zas něco úplně jiného....

      Vymazat
  2. V parnu do lesa už nechodím,to jsem se asi 2x nachytala a bylo tam,jak v peci.
    Fotografie jsou zajímavé a moc se mi líbí.Jak struktura dřeva,tak západ slunce v zácloně.
    A sladká tečka na závěr se mnou dnes nic nedělá,cpu se čokoládovou zmrzlinou.
    Měj se hezky Vendy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vyrazila ze zoufalství, být dva dny zavřená a čučet na déšť už mi lezlo na mozek. No moc jsem si nepomohla.... dělala by, kdybys tam jednou jakýkoli zákusek ochutnala. Jsou fenomenální!

      Vymazat
  3. Dusný les taky nemám ráda, špatně se mi pak dýchá...
    Fotky si ulovila parádní a tradice se zákuskem, ta je super :o)
    Vendy, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já si připadala jak kdyby mi bylo sto. Šílená vlhká deka. Dejchat se fakt pořádně nedalo... tak dortík prostě musí být, a nejeden. A což teprve koláče a jablečné řezy!To jsou taky mňamky

      Vymazat
  4. Fotky dřeva bezvadné, ale i odrazy na zácloně a oknu daly vzniknout krásné zajímavé fotce.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy takové detaily dopadnou docela zajímavě!

      Vymazat
  5. Zajímavé fotografie ... ta koncovka je nejlepší!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koncovka bývá často i jako overtura k víkendovému pobytu, to když přijedu a vrátím se z nákupu s nášupem těhle dobrůtek ;-)

      Vymazat
  6. Vendy, nádherné fotky detailů. Měj klidnou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Klidno mám už čtrnáct dní, a ještě týden mít budu, takže si to užívám na plno....

      Vymazat
  7. Zlaté ornamenty jsou náramné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mě to padlo okamžitě do oka a musela jsem to vyfotit.

      Vymazat
  8. Na déšť si vůbec nemůžu vzpomenout, kdy nás poctil naposled.
    Zákusky se hodí však za každého počasí :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mě ten první týden svou návštěvou poctil každý den, později tak obden. Tady pršelo předevčírem, ale nic moc. Ale ten samý den byla v Praze a Středočeském kraji pěkná polízanice, volal mi soused, že nám na chatě popadaly nějaké stromy a jeden jemu přímo na plechovou garáž. A kroupy jim prý zničily veškerou úrodu toho co měli na záhonech. Tak jsem zvědavá až tam manžel ve čtvrtek dorazí jaký bude report....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....