13 května 2022

Technika je definitivně ....

 


.... za námi a čekají nás opět květy. Když jsem minule
utekla z chaty kvůli nepřízni počasí, věděla jsem, že se tam dostanu až druhý květnový víkend. A že nestihnu v květu mou oblíbenou magnólii v zámeckém parku. Že už bude buď úplně odkvetlá nebo jen s pár květy. To samé i se sakurami. Netušila jsem, jestli ještě poslední dubnový den vůbec tady široko daleko nějaké pokvetou. Nakonec jsem ale dopadla nadmíru dobře co se týče focení těchto dvou krasavic a troufám si říct bezesporu i královen jarních zahrad či alejí. A to dokonce na několika místech. Takže po ixté a zas se můžete kochat krásou květů magnólií a sakur. A jelikož je jich dost, každá má své vlastní přehlídkové molo ....


Nejdříve magnólie litomyšlské. Magnólie zámecká. Kousek od ní je její o dost vyšší bratránek Lyriovník (liliovník) tulipánokvětý. Ten si na květy počká až do června.


Magnólie školní. Před základkou je krásný keř, a ještě na něm bylo co fotit ....







Tuhle tmavě růžovou krasavici obdivuji kousek od dcery, ostatně i ona má stejnou na zahradě. Takže když jsem šla od školy nahoru na kopec k dceři, tak jsem samozřejmě neodolala a díky tomu že je hned u chodníku ve volném prostoru, pár fotek udělala i téhle krasavici





A nakonec i na tu zámeckou došlo, byť už opravdu  měla květů poskrovnu. Ale se zámkem jsem jí vyfotit mohla






29 komentářů:

  1. Krásné fotky. Vše jsi stihla, stromy na tebe počkaly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo.... už jsem si říkala, že to opět letos nestihnu, nicméně to vyšlo...

      Vymazat
  2. Anonymní13/5/22 19:52

    Lydie
    Opravdu jsou to jarní krasavice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou. Škoda že ve Třebové nikde na veřejném prostranství žádná magnólie není. Úplně jí vidím třeba na Novém náměstí....

      Vymazat
  3. Vendy, moc povedené fotky, hlavně zámek přes magnolii. Měly jsme s Marcelou jet do Mníšku zas jednou na výlet, ale nemoc nám v tom zabránila. Nejprve jsem kašlala první ligu já a teď to převzala zas ona.
    Zachytila jsi to nej právě včas. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že na tom zámku je tak krásně zasazená, že když chceš fotit zámek, dělá mu krásný doplněk a naopak. Navíc jsou u ní ty lavičky a před ní fontána, takže posezení je tam moc příjemné....

      Vymazat
    2. Ahoj, Venky. Moje kamarádka má před domem v Čakovicích překrásnou, obrovskou magnolii, ale! věčně je dlouhodobě na chalupě u Staré Paky a tak ji nemohu spolu s její magnolií v Čako navštívit. Taky nám vždy pekla beránky na Velikonoce, ale co je na té chalupě, tak nic. Budu jí muset domluvit!, aby se více zdržovala doma, holka jedna. Jiřina z N.

      Vymazat
    3. No tak to je smůla! ;-) :D

      Vymazat
  4. V Dobřichovicích byla nádherná vzrostlá magnolie u nádraží, která se vždycky na jaře obsypala květy, ale i po jejich shození ještě řadu týdnů dokvétali jednotliví opožděnci a na podzim pak vždycky ještě pár dalších květů přidala. I teď tam pár květů mezi zelenými listy září. Kdyby existoval, použil bych "částečně minulý čas", protože půlku koruny odtrhla předloni od zbytku stromu větrná smršť. Takže strom je to pořád krásný, jen z něho zbyla polovička...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona má docela křehké dřevo, ovšem s jednou zvláštností, kterou se vyznačují jehličnany. Její dřevo nádherně po ustřižení nebo uříznutí voní! Ato dokonce i když je větvička suchá. Tahle na Mníšku je spoutaná, je to tam na poslední fotce i vidět protože její větve jdou hodně do šířky a délky, tak aby se nevylomily.

      Vymazat
  5. Také u nás magnólie omrzly a už jsou většinou opadané. Jen ty, které nejsou na přímém slunci ještě místy kvetou. Hezké fotografie. Přeji Ti pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, to je jejich nevýhoda. Že kvetou dost záhy a když přijde mrazík, tak je po kráse. To třeba takové tzv. letní magnólie, tu mám taky, k nimž patří i stálezelená magnólie, kvetou na přelomu května a června.

      Vymazat
  6. Vendy, krásná magnolie. Nám odešla po několika letech a ještě jsem se nějak nedostala k tomu ji nahradit. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že našim dvěma se daří, byť ta první je stellata, kvetoucí brzy zjara a druhá tripetala kvete až na přelomu května a června, A třetí, opravdu ta klasika co je na fotkách je teprve ve vývinu, kupovala jsem jí předloni jako takové tři proutečky. Vloni se jí moc nedařilo, dokonce jsem se bála že zas o ní přijdu, ale nakonec to dala a zatím prospívá, i když to jsou stále jen proutky...

      Vymazat
  7. Mám pár míst, kam se ráda zajdu podívat - magnolie jsou úchvatné!
    Vendy, měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu. Jsou majestátní i jemné zároveň.

      Vymazat
  8. Nádherné magnolie.Občas je někde vidím kvést,ale nemám zrovna sebou foťák.Možná dnes
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když je jejich čas, tak raději ten foťák sebou nosím pořád! :D

      Vymazat
  9. Jsou překrásné! I u nás už nad nimi můžeme achat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tady už se doáchalo. Tepla posledních dní jim hodně uspíšily odkvět.

      Vymazat
  10. Jsou to prostě jarní skvosty !
    Hezkou neděli, Vendy !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bezesporu jsou. Takové jarní královny zahrad a parků...

      Vymazat
  11. Mám rádu tu ve Františkánský zahradě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě je jedna krásná na Petříně u Štefánikovy hvězdárny, pak tuším ve Vojanových sadech. O té ve Františkánské zahradě ani nevím, nikdy jsem tam v době kdy kvetou nebyla....

      Vymazat
  12. U nás zůstala po kvetoucích sakurách celá růžová alej. Byl to zajímavý pohled.

    OdpovědětVymazat
  13. Vendy, když napíši nádherné fotografie,nebude to nic nového,ale jsou nádherné.

    OdpovědětVymazat
  14. Magnolie jsou krásné, máme je i na zahradě u letní chalupy, ale jen malé keříky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta moje se taky teprve klube do nějakého tvaru a velikosti...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....