03 května 2022

O tom, že Lázně ducha ....

 

.... jsou skvělý počin, netřeba moc dlouho diskutovat.
Že jsou některými návštěvníky dotažené do dokonalosti, tak o tom žádná! Že nabízejí jak dobré pití, tak dobrou krmi v místech zvané Lázeňské prameny je už také známá věc, dokonce kdo se nedostane na zahájení, má možnost ochutnávat lázeňské prameny celý rok, jak se vlastně na lázně sluší a patří. A dokonce může i soutěžit a příští rok, na zahájení 12, lázeňské sezóny můžete i něco vyhrát. 
Že se na tuhle akci těší mnoho návštěvníků, ať už těch, kteří se outfitem vrátí na den do minulého či předminulého století, tak i ti holdující době ne dávno minulé. No jo, ale i ona už patří do minulého století! Jde o milovníky starších  i starých čtyř či dvoustopých vozidel. Dneska se podíváme na ta mladší. Mezi veterány dnes patří automobily do roku výroby 1972. Myslím že i mnohými jste jezdili, ale určitě je znáte všichni. Tedy ty co brázdili naše silnice. Ty které si to frčeli po Route 66 už asi moc ne, a ty které jezdili na kapitalistickém západě tak leda ze starších filmů, kdy v nich většinou jezdil nějaký echt padouch. Anebo James. James Bond.
Ať tak či tak, své kouzlo mají všechny, a i když nablýskaní byli všichni, mě prostě berou víc ta starší autí. Možná kvůli tomu že i já byla vždycky na starší? (chlapce) 😉 ....

Jak jsem už psala v úvodním článku, lidí spousta, motali se do záběrů takže kompozice šla stranou, byla jsem ráda že jsem stihla apoň to co jsem stihla. Značky si myslím ani nemusím představovat, ale pro méně znalé to jsou Porsche 911, Alfa Romeo Spider,
 Cadillac ....








.... i když si teď řeknete Jé! tímhle jsme jezdili! To je přece Dacia! Kdepak, ani na tohle auto u nás moc lidí nedosáhlo, to je totiž francouzský originál Renault 12


" Sem se mi dívejte! " okamžitě člověku naskočí replika z filmů o četnících z francouzského Saint Tropez. Legendární Citroën kachna. Neboli 2cv


Něco pro milovníky military. Jeep. 


Tady si nejsem jistá a hádám protože oboje se objevilo. Saab nebo Volvo


Rozsáhlé prérie po obou stranách, na obzoru vysoké hory a mezitím se jako stužka vine silnice. Legendární Rout 66. A po ní se prohánějící tihle krasavci.
 Chevrolet ....


.... a tuším že další z řady Cadillaců. Ten i s příhodným nápisem potulných kazatelů. Ježíš tě má rád.cz


Fiat Polski 126p, aneb Maluch či nákupní taška na kolečkách. Díky RVHP u nás kdysi dost rozšířený


hasičská Škodovka


Další z nechutností západního kapitalismu. Obytný vůz!!! Kdo to kdy viděl? Správný a uvědomělý občan jezdí pod stan nebo do chatiček v kempu! Co nám to sem nějaký prohnilý Ford snaží nacpat....



A ještě jednou svištíme po nekonečných silnicích Ameriky. Z dalším Cadillacem. A k tomu si můžeme poslouchat Elvise a jeho song Pink Cadillac



Italsko - české duo. Velmi oblíbený Fiat 500 a náš jediný poválečný a krásný kabriolet Škoda Felicia. Nepochopím, proč už se nikdy Škodovka u nás ke kabrioletům nevrátila, když všechny světové automobilky je stále vyrábějí


Další z Renaultů, tedy přiznávám, tuhle řadu nevím a nenašla jsem


Doufám, že příští rok se nechá přemluvit synek a vyrazí....

18 komentářů:

  1. Paráda. V sobotu bych chtěla jet do Drahotuš na letiště, kde má být kromě letadel i přehlídka veteránů se zahraniční účastí. moc se mi nechtělo, že bude pršet, ale našli jsme lepší spojení a už se těším, zvláště po shlédnutí toto přehlídky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, třeba tam některá z těch co tu jsou a budou i potkáš ;-)

      Vymazat
  2. Podobnou výstavu jsme viděli loni v Kralupech nad Vltavou. Hezky jsi to nafotila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veterán klub Litomyšl je každý rok Lázních ducha. I na jiných akcích kolem, i jednotlivce někde potkáš. jednoho z těch opravdu starých jsem fotila vloni na jedné svatbě pod hradem Litice. Byl i na blogu.

      Vymazat
  3. Pěkná autíčka,hned bych se projela.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já stále čekám až mě syn vezme na nějakou delší projížďku, zatím mne svezl jen tady po Rybníku a do Litomyšle k dceři.... :D

      Vymazat
  4. Parádní autíčka jen se posadit a ujíždět do pryč.

    OdpovědětVymazat
  5. Díky Adamovi, který od mala auta miluje, jsem byla na mnoha takových přehlídkách a i já vidím tu eleganci a krásu.
    Děkuji za reportáž a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to krása, jak to mají nablýskané a naleštěné. Já když někde ty veterány vidím, tak taju ;-) :D

      Vymazat
  6. Autíčka jedna báseň.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu krásná, ale to hezčí teprve přijde ;-)

      Vymazat
  7. Krásná přehlídka veteránů, také jsem se byla na jedné podívat a pánové a dámy měli i stylové oblečení, účesy a doplňky. Byl to super zážitek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však tady taky, ale to ti z těch opravdu starých aut. Ti jsou vždycky sladění dokonale!

      Vymazat
  8. Feldu má strejda a celý život s ní měl velké úspěchy u dívek a žen. Zvlášť u těch, co byly taky na starší :-)´.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono to bylo moc povedené autíčko, o tom žádná! A vážně mne překvapilo, že Škodovka nenaskočila na vlnu boomu kabrioletů. No, asi se tedy budu muset přeorientovat. Na výrazně mladší typy ;-) :D

      Vymazat
  9. To jsou ale krasavci, podobnou přehlídku jsme viděli nedávno v Bučovicích.
    Některá auta byla vidět i ve filmech s Belmondem a de Funesem. Mít tak Mustanga, u krásných žen úspěch zaručen :).

    Líbí se mně ten bourák s protáhlou zádí jak tryskáč.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jedna moje známá říkala manželovi. Kup mi k vánocům Forda Mustanga. A když mi nekoupíš Mustanga, tak mi kup aspoň svetr! ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....