19 března 2022

Volání jara po čtvrté ....

 

.... buď naposledy, anebo... to se teprve ukáže,
protože mám tak trochu něco v plánu. A pokud to vyjde, já se dokopu na kolo, bude to takové grande finále téhle výzvy. Zatím jsem zas dneska obešla zahradu, když jsem skončila s jarním úklidem za domem, kde zas strašily krabice od zboží. Já nechápu, proč musí manžel dělat všechno napůl. Před čtrnácti dny když jsme jeli na chatu, se dokopal k tomu, že do auta nacpal většinu starých náhradních dílů aby je odevzdal v Praze do firmy, pro kterou zajišťoval nějaký čas servisní zásahy v moravských Globusech. Ale už nebyl schopný rozebrat prázdné krabice které tam zbyly aby se daly odnést do nedalekého kontejneru, takže jsem to dělala dneska já. Do jedné krabice nacpat igelity a plasty, rozebrané krabice svázat a obojí odnést do kontejnerů zabralo cca půl hodiny. A k tomu deset minut úklidu, tedy zametení listí které všude možně nafoukalo. Pak jsem vzala solární lampičky které jsem měla přes zimu doma a roznést je po zahradě, neb světýlek není nikdy dost. Když bylo hotovo, vzala jsem foťák a šla si trochu zafotit ....


Už začali kvést krokusy kterým říkám "pyžamáci" díky jejich designu



Sněženky pod lískami se stále drží 


Bledulky se vytahují a naplno ukazují svou krásu. Tedy tam, kam za nimi mohou sluneční paprsky. Tam kde jsou povětšinu dne ve stínu jsou nesmělejší co se týče kvetení



Jelikož se pyžamáci hojně rozrůstají, občas je musím pokrotit a sázím je do trávy



29 komentářů:

  1. Vendy, úžasné fotografie jara.

    OdpovědětVymazat
  2. Vendy to je nádhera!Já už mám bledulky odkvetlé nebo je někdo před domem na záhonku otrhal, protože jsem je hledala, ale marně.Krokusy jsou perfektní. Děkuji ti za účast v této jarní výzvě a to hned několika krásnými příspěvky.. Odkaz samozřejmě přidám. Hezký zbytek dne ti přeji. Jára.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já chtěla dneska jako finále nafotit bledulky tady v rezervaci. Jenže od rána fučí silný ledový vítr, takže na kole by mne to sfouklo, a navíc by se ani nedalo v něm moc fotit, protože zrovna na detailní fotky to není vůbec vhodné počasí...

      Vymazat
  3. Zvěčněná nádhera, ještě že nejsi líná popadnout foťák a zaznamenat to. Úžasné. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po zimě je absťák a tak tohle prostě je potěšení. Byť si rok co rok říkám Už dost!

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Jo, jsou nádherní. A moji asi nejoblíbenější....

      Vymazat
  5. Pyžamaci jsou krasny.Takove jsem zatim neviděla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už je mám léta, a měli jsme je už kdysi i v Praze na zahrádce. Tam jsme vůbec měli všechny barvy těhle velkokvětých krokusů. Oni mají úplně jiný vnitřek květu než ty drobné ranné. Já mám tmavě fialové, modré a tyhle proužkované. Ještě mi chybí bílé a žluté. Jenže zatím všechny které jsem koupila jsou drobnokvěté. I když taky nadělají parádu, tyhle jsou takové vznešené....

      Vymazat
  6. Nádhera! Pyžamáci jsou fakt parádní!
    Vendy, měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Moc moc se mi líbí fialkové žíhané ktokusy ! Hezkou neděli, Vendy. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Pyžamáci jsou nádherní. U nás zatím nic moc, nelezou ani ty obyčejné krokusy, předevčírem jsem hrabala zahradu a ve stínech je zem ještě zmrzlá. Ale objevily se špičky lístků tulipánů a tam, kde hodně svítí jsou už z jedné třetiny venku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky to tak mám. I když už samozřejmě je něco hodně vylezlé kde svítí sluníčko. Ale teprve včera mi rozmrzla zem natolik, že jsem mohla vytáhnout zapíchnuté klacky. Za chvíli na sluníčku pokvetou narcisky, ty ve stínu teprve sotva vystrkují špičky....

      Vymazat
  9. Vendy, ty pyžamáci jsou úžasní, ještě jsem je nikdy neviděla. Měj klidné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už je mám drahně let, a měli jsme je i když jsem byla malá v Praze na zahrádce. Takže jsem byla ráda, že se mi je podařilo koupit i tady.

      Vymazat
  10. Krásné fotky. Ach ti pyžamáci !!!!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pyžamáci jsou moji oblíbenci. Ono taky kdo by jim neodolal, že? ;-)

      Vymazat
  11. Vendy, pyžamáci se mi líbí nejvíc, nejen kvůli trefnému názvu. Krásné jarní kytičky máš na zahradě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na pyžamáky jsem tak nějak přišla už dřív, měla jsem je na blogu, a někdo mi tam komentoval, že mu připomínají dědečkovo pyžamo :D. Já dodávala, že ještě také ty pruhované povlaky na těch obrovských péřových duchnách....

      Vymazat
  12. Úplný pyžámkový den :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anebo pyžamový mejdan. To pro včelky, vždycky jich kolem je spousta!

      Vymazat
  13. Pyžamáci je vtipné označení :).

    Solární lampičky máme na zahrádce letní chalupy také ve větším počtu, měli jsme tam ale také kouli, která potmě vždy po několika vteřinách měnila barvy (červená, zelná, modrá, žlutá, ...), ale po několika týdnech tento efekt přestal fungovat. Možná do ní napršelo či nateklo a "elektronika" se vlhkostí zničila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tyhle různé bludičky po zahradě miluju. Světlíška vůbec. Jak na vánoce tak i během roku. Ale jednobarevné, barevné ne. Navíc mne štvou ty různé módy blikání. To mě tedy taky pěkně vytáčí. Já jsem pro klasiku a jednoduchost. Jeden tón barvy a jen svítit, ne blikat.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....