25 prosince 2021

Jak vypadá ....

 


.... letos moje výzdoba, jsem vlastně
ještě neukazovala. Doma toho moc nedělám, ale o to víc to musí vypadat dobře zvenku. Světýlka a ozdobené truhlíky prostě musí být. Moje idea na letošní rok byla modrozlatá kombinace. Ale jako vždy, když si něco vymyslím, ztroskotám na tom, že doplňkové ozdoby v některé z barev prostě nikde nejsou. Takže truhlíky jsou jen ve zlaté barvě a jedině ozdoba na dveře je v kombinaci obou barev ....


Přírodniny které jsem do truhlíků letos použila jsou usušená odkvetlá květenství okrasných česneků a od dcery jsem dostala květenství hortenzie latnaté... tu si mám v plánu pořídit na jaře



Místo tradičního věnce jsem letos po delší době udělala méně tradiční "Jančino ramínko". Viděla jsem ho kdysi u Janky na blogu a tak se mi zalíbilo že jsem ho vyzkoušela a teď ho střídám s ještě jinými nápady na vchodových dveřích




I adventní věnec je letos trochu netradiční. Hledala jsem inspiraci všude možně, na jednu jsem sice narazila, jenže zavěsit věnec tak aby se všelijak nehroutil a nekroutil na tenhle svícen nešlo, a tak jsem to trochu upravila k obrazu svému. Kdysi jsme tenhle šnečí věnec dělaly s dcerou, ale moc ho nepoužívá, tak jsem ho letos vytáhla já. Svíčky byly původně fialové a jedna růžová, jenže nebyly zrovna s nejkvalitnějších, takže jsem nakonec byla nucená na čtvrtou adventní neděli koupit nové. Sice vypadají že jsou žluté, ale to je klam, jsou limetkově zelené. Vzhledem k tomu, že moje cesmína na zahradě je ještě mládě mladé, použila jsem k dozdobení umělé větvičky které mám po mamince. A samozřejmě nesmí chybět světýlka, ty ale jsou vidět lépe na večerní fotografii


Původně jsem chtěla koupit nějaký malý stromek, kdyby přijela Bobule, aby tu taky nějaký byl. Nakonec jsem použila stromek který mám na zahradě v kontejneru připravený na odvoz a zasazení na chatě


No a takto svítíme a záříme letos. Ty girlandy mám nové, příští rok  vyzkouším spojení všech čtyř segmentů v jeden, protože mám v plánu koupit si konečně v Německu nebo Rakousku (podle toho kam se vypravím na advent, tedy jestli se vypravím) hvězdu Moravských bratří a zavěsit jí před dveře


Večerní podoba svícnu a stromečku



23 komentářů:

  1. Výzdoba se mi moc líbí. Svítící domek je parádní :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Říkala jsem si jestli to není nakonec moc, ale když se podívám na kopec nad námi tak si okamžitě odpovím. Ne, není :D :D

      Vymazat
  2. Vendy, nádherná výzdoba. A to ramínko je úchvatné. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě to nadchlo, protože to je takové jiné a hodně variabilní.

      Vymazat
  3. Vendy, děkuji za nakouknutí k vám domů a přeji krásné sváteční den. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Ráda jsem nakoukla k vám přímo dovnitř, ale i také na krásně vánočně osvětlený dům.
    Měj pohodový druhý svátek vánoční.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, snažím se o umírněnost, ale jestli se to daří, je na posouzení ostatních ;-)

      Vymazat
  5. Až v tomhle srovnání jsem si plně uvědomil, že vlastně nemám vánočně nazdobeno zhola nic :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybych doma nedělala na vánoce vůbec nic (což je můj čím dál tím oblíbenější sen) tak venku to prostě musí svítit a zářit.... a doma taky, prostě světlíška jsou moje zhouba ;-)

      Vymazat
    2. P.S. neznám osobně muže, který by tohle nějak řešil. Tedy krom instalace. Většinou to je nápad ženy, která všechno nakoupí a vymyslí, muž jen provede instalaci na méně přístupných místech .... tudíž ani u tebe mne nepořekvapuje že nemáš vyzdobeno vůbec nic. A propos, kolik letos vánočních stromečků zútulňovalo tvůj příbytek?

      Vymazat
  6. Lydie

    Moc pěkná výzdoba....
    možná, že ji uvidím "na živo", až pojedeme kolem autem. V létě je to lepší - to jedu pomalu na kole a lépe si prohlédnu zahrádku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No svítit budu hodně dlouho, vloni jsem sundavala světýlka až někdy ke konci ledna.

      Vymazat
  7. Jo na vanoce to chce jako vyzdobu neco trochu netradičního

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se raději držím toho tradičního a snažím se o to aby to bylo vkusné. Naučila jsem se to v Německu a Rakousku. Tam mají vyzdobeno ve velkém, ale vkusně. Žádné blikání, žádné každý pes jiná ves, čili nemíchat barvy.

      Vymazat
  8. Svítí vám to opravdu parádně. Taky každý rok něco dodělávám nebo dokupuju. Na příští už máme s holkama v plánu dokoupit světla kolem celé verandy a pak ještě někdy na stříšku nad kuchyňským a chodbovým oknem,( tam nahoře, kde mám na fotce v okně ten svícen.) A pak samozřejmě ty jeleny. :D
    Ramínko mě taky moc zaujalo i originální svícen. Díky za inspiraci. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď právě jsem si do košíku na Ali nacpala další světýlka ;-).... já si vždycky pro inspiraci jezdím do Němec nebo Rakous. Jejich výzdoba je krásná a vkusná. Ten svícen přitáhnul syn od kamaráda když vyklízeli dům před prodejem. A už mnohokrát jsem ho na adventní využila. Ať ve spojení s věncem nebo jen samotný ozdobený větvičkami. Ramínko je dobrá věc, chce to ale takové to staré široké dřevěné, na něj se tavkou ty větvičky nejlíp lepí.

      Vymazat
  9. Vendy máš hezkou výzdobu. Já jsem letos ladila vše co bílé a na stromečku mám háčkované ozdoby a pár kouliček. Jinak jen drobné zdobení. Svícny už dávno nepoužívám. Jen jednu svíčku na Štědrovečerní stůl za ty, kteří už nejsou mezi námi, to je vše. Měj krásné poslední dny tohoto roku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už hodně dlouho se mi bílá výzdoba líbí, v Litomyšli jsou dvě okna v zimě i v létě laděné do bílé a to mne tedy hodně chytlo. Základ je koupit pět bílých truhlíků....a na to vždycky během roku zapomenu. Svícen s jednou svíčkou mám i na jídelním stole každý rok, většinou se snažím aby byl stejný s tím adventním.

      Vymazat
  10. Mohla bys konkurovat hradům a zámkům. Moc pěkné.

    OdpovědětVymazat
  11. No jak tak na to koukám, příští rok to chce dotáhnout lépe...

    OdpovědětVymazat
  12. Vendy, já "ramínkuji" opět. Je to trochu netradiční, ale u mě osvědčené.Šnečí věnec nemá konkurenci. Kam chodíš na "ulity"???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to střídám, každý rok mám na dveřích něco jiného. Ulity jsme nasbíraly s dcerou u jednoho rybníka v Litomyšli, bylo jich tam stovky. Ona našla na to inspiraci, ulity vyvařila a nabarvila perleťovou barvou (vidět to moc sice není, ale natřené jsou) a pak už jsem jsme to nalepily a dozdobily...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....