05 října 2021

Dneska to bude ....

 


.... jak exotika, tak i zvířátka vcelku domácí.
Protože třeba sice původem exotické kozy kamerunské u nás už zdomácněly, a najdete je na mnoha kozích farmách. Oproti tomu zebru na zahradě asi moc často nevidíte. A watusi by se vám nevešli ani do dveří ....

Kozy kamerunské jsou, stejně jako všechny kozy, velmi zvědavé. Ale také velmi rády pózují ....



.... a to nejen dámy, ale i pan domácí. Všimněte si té ladně položené nožky


Nosál červený. Rejdil po voliéře bleskovou rychlostí a zachytit ho, a zaostřit byl dost problém. Zvlášť když pletivo bylo dost velké a při automatu mi většinou aparát ostřil právě na něj, a při manuálu jsem nestíhala



Další kozí obyvatelky. Ta s ušima jak jezevčík byla suprová. Vždycky se opřela o ohradu a hypnotizovala vás pohledem, obzvlášť když ve vaší ruce viděla kbelíček s krmením



Francouzský osel, nebo také Baudet de Poitou, osel poitouský
je největším a nejtěžším z oslů vůbec. I když tenhle byl ještě prcek 


Shetlandský poník. Maličký, leč dokáže být pěkně kousavý ... 




Paní drabařová se na nás pěkně xichtila




Watusi odpočívali ve vzdálenější části společného výběhu


Pohladit si zebru, tak to se vám v zoo nepoštěstí


Opičky a variace na jídelní misku




No, a ta naše opička šplhavka








26 komentářů:

  1. Kdyby ty kozy tolik nesmrděly, možná bych je měla i ráda, takhle na fotkách vypadají docela neškodně! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se o ně pečuje, tak zas tolik nesmrdí....;-) to prasata smrdí daleko hůř

      Vymazat
    2. Tak to my měli asi unikátní prasata, vůbec nesmrděla a s mláďaty jsme se mazlili 😂.

      Vymazat
    3. Nebo bylo o ně s láskou pečováno... to je jak s těma kozama...

      Vymazat
  2. Přiznám se, že mě také kozy nelákají právě kvůli jejich odéru. V jihlavské ZOO jsou také kozy kamerunské a děti za nimi mohou vlézt do ohrady. Naše děti by určitě daly přednost skákacímu hradu před zvířátky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě rozhodně víc smrdí prasata a obyčejné slepice než kozy nebo ovce. Malá může jak zvířátka, tak hrady ;-)

      Vymazat
  3. Krásné fotografie. Mně kozy nevadí. Měli jsme dokonce kozu Lízu a pamatuji jaká to byla legrace, když měla kůzlata a ta si hrála a skákala po dvoře. Na kozím mléce jsem vyrostla. Kozy mi nikdy nevadily, jen vím, že jsou pěkně mlsné. Páchne hlavně kozel, ale k tomu se koza vodila a měli ho v sousedství o kus dál. Dříve byla na venkově koza u každého baráku, tak že na venkově jsme na to byli zvyklí. Nebyly žádné anglické trávníky u baráků, luxusně upravené zahrady podle poslední módy nebo dokonce navržení architektem, ale běžný trávník plný motýlů a různého hmyzu, sušení sena nebo pastva, kozí mléko, kozí tvaroh i sýry...Byla jiná doba a myslím si, že lidi k sobě měli tak nějak blíž.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám z prázdnin. Celé dva měsíce jsem byla vždycky na chalupě s klukama chodila kozy pást. I s tím pytlem přes hlavu když pršelo, jako od Lady. Na té vísce taky měli kozla kam chodili s kozama z okolních vesnic. Já tam vyrostla ale na pořádném hutném kravském mléku, chodili jsme si do statku. Mě ten kozel nesmrděl, ráda jsem chodila tou uličkou mezi domy kde ho měli. A čuchala :-D Já si pamatuju, jak sousedi, co měli tu kozu, udržovali trávu na sadě tak, že měli dvě velké ohrádky v kterých měli králíky a furt ty ohrádky posunovali a králíci pěkně spásali i hnojili! Kozí mléko jsme dostávali až tady, když jsme se přestěhovali a našli si tu náhradní babičku s dědečkem kteří měli hospodářství, i ty kozy... Ale náklonost si k němu a kozím výrobkům nevypěstovali. Já naopak kozí sýry mám velmi ráda.

      Vymazat
  4. Vendy, parádní fotky z prima výletu.👍👍 Mně také kozy nevadí. Jako dítě jsem s nimi byla v každodenním kontaktu u babičky, která je chovala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě jako malou shodila trkavka po zásahu do břicha do takové malé strže. Ale na kozy jsem nezanevřela a stejně jsem jí chodila s kamarádem pást....

      Vymazat
  5. Podobného kozla jako je na tom prvním snímku měl děda už před lety a to se o Kamerunkách ještě vůbec nevědělo. Jeden VYKUK mu pořád sliboval, že ho vezmou do pivovaru jako maskota a tak ho měli tak dlouho až smrděl opravdu jako sap.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten kozel je přímo čertovskej :D. Já nevím, asi jsem divná, ale mě od mala kozy spíš voněly. I kozlové.... co mi smrdí jsou prasata a slepice.

      Vymazat
  6. Kozí jsou přímo jak modelky. Prima výlet a fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo.... profesionální modelky ve zvířecí kůži :D

      Vymazat
  7. Vendy, zdravím. Prima fotky. Když máme vnučky u nás, vždycky jedeme do Častolovic na zvířátka do minizoo, máme to tam rádi všichni. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Častolovice jsou také oblíbená destinace. Tam to má taky ráda!

      Vymazat
  8. Vendy, moc pěkné fotografie. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  9. Vendy,úžasné.Ke kozám se jako kozorožka hrdě hlásím.Vnučka si to užila i jinak.
    Mám téměř stejný příspěvek u sebe.Byli jsme v Zooparku v Doksech.Akorát nám tam chyběla vnoučata,už jsou poněkud větší.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy se to tak sejde s příspěvkama ;-) Kozy byly fakt kozy.... zvědavý a nenažraný :D

      Vymazat
  10. Zvířátka fotit je docela výzva a když jsou za plotem, tak se ostří špatně. ty sis počínala skvěle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No dělala jsem co jsem mohla, a stejně hodně fotek bylo špatných...

      Vymazat
  11. Zvířátka jsou hezky nafocená, ale ta poslední opička je nejhezčí :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Zvirata takto kontaktne, tonjebpro deti radost

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....