02 července 2021

Zbývá nám už ....

 


....jen pár posledních fotek kostelů, které
jsem nafotila při svých toulkách po Olomouci. Ani jeden nebyl přístupný, ale po těch čtyřech které jsem navštívila už to tak nebolelo. Jedná se pravoslavný chrám sv. Gorazda a o kostel kláštera Sester Neposkvrněného Početí Panny Marie III. řádu sv. Františka s Assisi. Děsnej název. Tento kostel a klášter se nachází naproti Arcibiskupskému paláci na Biskupském náměstí schovaný za zdí. Z ní vystupuje právě ten kostel. O řádu se až tak moc člověk nedozví, jen že pracují v oblasti charity a misijní činnosti. Ovšem na církevní řád jsou až moc obchodně čilé. 
Sv.Gorazd je další z pravoslavných chrámů který se mi sice podařil nafotit zvenku, ale dovnitř jsem se bohužel nedostala. Kostel najdete na stejnojmenném náměstí napůl cesty mezi sv. Václavem a nádražím ....







Když jsem šla přes most ke sv. Gorazdovi, ještě jsem vyfotila kostel v Klášterním Hradisku








Tímto se loučím se sakrálními stavbami které jsem navštívila, a zbývá jen pár fontán z mnoha které se v Olomouci vyskytují. Ale s těmi vás seznámím nejdřív až tak za týden a něco, protože zítra mne čeká odjezd na chatu, na týdenní dovču a tam si budu užívat zas jiných radovánek. Mám naplánováno pár výletů a blogerských setkání o kterých doufám že vyjdou. A tím, že nebudu mít sebou noťas, nebudu ani moc psát články, ale na vaše blogy se vždycky podívám co je nového...

26 komentářů:

  1. ten pravoslavný kostel je fascinující. sice mi až příliš evokuje Rusko, ale tohle je jedna z mála věcí, co se mi u nich líbí...

    OdpovědětVymazat
  2. Vendy, zdravím. Hezká a zajímavá zastavení s Tebou v Olomouci. Ráda jsem si všechno přečetla a prohlídla. Odpociň si na chatě. Já jsem teď taky týden na chalupě, úplně sama. A je to moc fajn, od všeho si odpočinout a od všech, i od rodiny...Už jsem to udělala takhle minulý rok a bylo to bezva. Nevím, proč jsem to nezavedla už dřív...Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to miluju. Jenže do dneška jsem zatím moc neodpočívala. Snad už od zítra začnu...

      Vymazat
  3. Vendy, moc ti přeji, aby týden proběhl v pohodě a podle tvých plánů a představ.
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ale zatím mám furt v ruce sekačku a dneska mě navíc pobodaly nějaký lítající mrchy. Mám oteklý dva prsty a na obou nohách pěkný flastry. A bolí to jak čert...

      Vymazat
  4. Vendy to jsou moc pěkné fotografie. Ten pravoslavný chrám vypadá zajímavě. Měj se moc pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadají vždycky zajímavě, akorát jsou vždycky zavřený.

      Vymazat
  5. Mrzí mně, když jsou kostely a chrámy zavřené, ráda si v nich chvíli posedím a vstřebávám atmosféru. Většinou to jsou ty pravoslavné a synagogy. No a mešity, to je úplně jiná situace. Tam buď nemůžeš vůbec, nebo z toho udělají skoro "šou". Ať se Ti daří. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já měla štěstí, z pěti kostelů zavřený jen jeden.

      Vymazat
    2. Jitko, já jsem navštívila mešitu jen jednou a to v Mostaru a byla jsme na to ohromně zvědavá a nakonec se žádné velké nadšení nekonalo. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Líbí se mi pravoslavný kostel.S nimi jsem se setkala a obdivovala je,když jsme si jednou z dovolené na Slovensku udělali výlet na Ukrajinu.Tam jich je hodně.
    Také narážím všude na zavřené kostely,občas fotím přes mříže.
    Užij si dny na chalupě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Olomouci to bylo všechno otevřené, až na tenhle poslední kostel. Zatím je dovolená makací...

      Vymazat
  7. Moc hezké fotky, líbí se mi pravoslavný kostel.
    Měj pěknou dovolenou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím je dovolená sekací. Ze čtyř dnů tři sekám a sekám, včera jsem to proložila výletem. Od zítra už to bude snad klidnější. To pojedu na nákup a budu "jen" plejt záhon 😆

      Vymazat
  8. Pravoslavný kostel sv. Gorazda se mně velice líbí, blíže jsem ho ale nezkoumal, mám jen čelní fotku zpovzdálí a z tvých bočních záběrů mě překvapuje jeho rozložitost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já obcházela ty kostely co to šlo. Což bylo problematické páč to šlo v těch úzkých uličkách blbě.

      Vymazat
  9. I já musím napsat, že pravoslavný kostel se mi tedy líbí moc.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je zas tak moc nemusím. Tenhle je vcelku ještě takový střízlivý, ale ty opravdu velké ruské chrámy prostě neee. Já jsem na jednoduchou krásu gotiky, protože co dokázali stavitelé gotických chrámů s kamenem, jakou krajku z něj dokázali vytvořit, to je něco co musí člověk hrozně moc obdivovat....

      Vymazat
  10. Přidávám se, pravoslavný kostel je zajímavý, líbí se mi.
    Hezké dny měj, ať je dobře. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je zajímavý a já už bych docela ráda některý viděla i zevnitř.... zatím na to mám pech

      Vymazat
  11. Anonymní11/7/21 23:26

    " Aniž jsme po cestě poprali se,
    my jeli jsme, poctivě střídali se
    cc po kilometrech pěti !!

    .... Jeden šel, držel rukojeti,
    druhý se vezl na trakaři !

    ..... Když jdoucí zjistil, že zpotil se, spařil,
    naskočil v trakař, řka : ,,Řízení chop se ,,!

    Takto jsme jeli : Já, - s mojím otcem !

    ..... jeli jsme do kopce, jeli zas z kopce,
    až přijeli jsme do Olomouce !
    .... tam naložili jsme syrečků kopce
    a jeli jsme zpátky, - do rodné obce !

    .... se po cestě za námi hrozný smrad táhnul !"
    ( slyšet je hovořit Edwarda Blahnnu ):

    " Otec spadnul, když trakař jsem nahnul
    a vykřikl na mne : " Ty hajzle !"

    Křičím : " Taťko ! už doma jsme !"

    " Je hodně smadu v tom Olomouci ?"
    .... ptají se lidé kolem jdoucí
    řve otec na ně : " Vysmahněte !"

    .... již z naší chýše. ze stoleté
    vyběhla rodina v nadšení
    a všichni jedli jak praštění !"


    OdpovědětVymazat
  12. Anonymní12/7/21 07:12

    Fredy Kruger

    Když jedli jsme, prděli !
    ..... to bylo smrada !!"
    ( slyšet jest Blahnnu Eduarda )

    OdpovědětVymazat
  13. To, co u nás v obchodech prodávají jako olomoucké syrečky a připomínám! - ze nestydaté peníze, to se nedá se syrečky z dřívějška srovnat. Raději občas sáhnu a opatrně donesu domů romadůr. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já smradlavý sejry miluju! Taky si dávám romadůr, a občas v Albertu nebo Lidlu narazím na takový dobrý Jihočeský zrající syreček. Je to něco mezi olomouckejma a romadůrem.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....