28 dubna 2021

Konečně! ....

 

.... konečně jsem se po měsíci od instalace
fotek do výlohy obchodu na náměstí vypravila zjistit co a jak. Buď jsem trávila dopoledne v práci, a v mezičase mezi směnami jsem byla ráda že jsem stihla si trochu odpočinout, nebo lilo či chumelilo a co dělat třičtvrtě hodiny do odjezdu autobusu když si nemáte ani kam zajít na kávu, nebo do obchodů. Dneska svítilo (ale foukalo) nějaké nákupy byly potřeba v drogerii a tak jsem vyrazila. 
Ohlasy: pár lidí zašlo a přímo řeklo že se jim to líbí.
Někteří se zastavovali a prohlíželi, leč neříkali nic.
Ale co je skvělé, že konec dubna není konečná, a paní majitelka si tam ty fotky ještě chce ponechat i dál. V což jsem tedy vůbec nedoufala. Domluvily jsme se, že až bude výlohu potřebovat tak zavolá. Napadlo mne, že bych se s ní domluvila a na další dobu tam třeba dala fotky jiné. A jak jsem tak brouzdala po městě, dokonce jsem (i když v to jsem tak tiše doufala) stihla vyzvednout v zásilkovně tu fotobásnickou knihu kterou právě doručili. Vypadá to dobře, sice jsem tam našla pár chyb, moje blbost, ale omlouvá mne snad to, že jsem to dělala dlouho do noci a těch překlepů jsem si nevšimla. Dokonce se to dá i přečíst, to byla věc z které jsem měla největší strach, jestli nebude písmo moc malé. Na bílém podkladě to nějak nevadí, ale na těch fotkách by to bylo špatné, tam by to dost zanikalo. Jen pokud ještě něco takového budu tvořit (jelikož jsem zapomněla na některé rubriky na blogu kde také byly básničky, je ještě z čeho, případně to nakombinovat s povídkami) už budu vědět že to je tak akorát jak jsem to teď měla. Jen ty povídky bych musela opravdu do těch stránek vypisovat znovu. Při zkopírování se to tam nevejde. Anebo nějak to ve wordu pozmenšit či dát tomu jinou formu. Ale to je ještě ve hvězdách ....

24 komentářů:

  1. Vendy, tak to je fajn, že ty fotky díky prodloužení doby vystavení uvidí více lidí, už nebude tak špatné počasí, lidé se vyrojí a nakouknou. Ať se daří. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ona je Třebová dost malé město, takže si myslím, že za ten měsíc už tam prošla celá nejmíň dvakrát! ;-). Je to vedle spořitelny a tam chodí lidé velmi často....

      Vymazat
  2. Máš moje uznání, vytvořit fotoknihu je nad moje chápání. A fotky pro lidi - pěkný dárek při procházkách kolem výkladů ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ono to není vůbec nic těžkého. Nahraješ si program daného výrobce u kterého si jí chceš udělat a pak se můžeš rozhodnout jestli chceš použít už přednastavené šablony nebo svojí vlastní tvorbu. V přednastavených už máš každou stránku upravenou a jen do volných míst vkládáš svoje fotky. Pokud si dáš vlastní tvorbu, můžeš si dávat fotky jak chceš, dělat si úpravy jaké chceš, vkládat text kam chceš. Já to dělám tak napůl. Dám si vlastní tvorbu, ale používám přednastavené rozmístění fotek na stránku. Můžeš si vybrat až sedm fotek na stránku v různých velikostech. Je to výhodné, když máš hodně fotek a nechceš platit horentní sumu za knihu třeba o sto stranách. I tak jsou ty fotky i v menších okénkách kvalitní. Já mám ráda klasické černé pozadí, a nemusím různé dodatkové pičičárny, mašličky, razítka apod. proto si dávám tu vlastní tvorbu. Když si tam něco chci dodat (to byly většinou vánoční motivy u knihy z adventních výletů) můžu si vybrat a dát tam kam chci a jaké chci a v množství v jakém chci. Můžu ti říct že po první fotoknize jsem tomu úplně propadla a jakmile je nějaká akce hned si něco udělám....

      Vymazat
  3. Vendy, já umím dělat jen ty klasické fotoknihy. Těch jsem udělala dost. Ale aby byl text po celé stránce to neumím, I když jsem o tom taky přemýšlela, že bych pro syna udělala kuchařku s recepty a fotkami jídel.Je to složité ? Prodloužení výstavy Ti přeju. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to úplně stejné jako dělat fotoknihu bez textu. Jen je tam ten mezikrok, že ten text musíš buď do té fotky vkopírovat (já to měla všechno ve wordu a jednotlivé básničky tam kopírovala z něj) anebo to vpisovat do těch fotek v té knize, text se tam dá taky dávat, to by sis musela zkusit. U těch receptů není zas tolik textu. Ale opisovat tam všechny ty básně se mi vážně nechtělo. Takhle jsem si do editoru nahrála fotku, do ní vložila dané texty a uložila. Pak už jen jsem to vkládala do připravené šablony v knize. U těch receptů je taky výhoda, že si nemusíš nechávat žádný okraj, prostě tu fotku plácneš na celou stranu a pak si do ní ten text dodáš v dalším kroku. Ale chce to asi dělat v předstihu, ne jako já na poslední chvíli :D

      Vymazat
  4. Vendy, je báječné, že se výstava tvých fotografií líbí a že jí máš prodlouženou.👍👍
    S tou fotoknihou máš můj obdiv. Já nejsem schopná se v poslední době k něčemu dokopat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No hodně mne to překvapilo, že to tam ještě chce majitelka nechat, počítala jsem spíš s tím, že to bude z té výlohy co nejrychleji vypakovat. No mě k té fotoknize nakopne jedině vždycky nějaká akce. A pak si ten adrenalin ještě zvednu tím, že zapomenu jak rychle utíká vyměřený čas...

      Vymazat
  5. Vendy, to je moc dobrá zpráva, pohled na něco hezkého umí udělat lepší den. Určitě si ho zlepšila hodně lidem, kteří po náměstí šli.
    Měj pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. No vidíš, jak je tvoje výstava úspěšná; to přece fotografa vždycky potěší, když se u jeho snímků lidé zastavují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě mne to překvapilo. Zkusím tu domluvu na jiné fotky, když už to tam bude viset dál. Řekla bych, že za měsíc už po tom náměstí a okolo toho obchodu musela přejít celá Třebová třikrát! :D

      Vymazat
  7. Vendy, je super, že je o výstavu fotek ve výloze zájem a že bude výstava prodloužena. Fotoknihy také tvořím, většinou jednu, někdy dvě, do roka a moc mne to baví. Už dlouho si říkám, že z fotoknih udělám příspěvek, ale ještě mi na to nezbyl čas. Ale jednou ho napíšu.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě taky dělat fotoknihy baví a moc. Akorát zatím nevím z čeho by byla další. Ale mám v plánu udělat jednu z fotek které mám na té mé virtuální galerii. Anebo zas fotky plus zbytek básniček který jsem neměla stažený a k nim ještě nějaké povídky.

      Vymazat
  8. Taková vlastní knížečka je pro autora/autorku cennější než Ottův naučný slovník nebo Shakespearovy sonety :).
    Robka kdysi zmiňovala formu BontiaStudio, kterou využila k vytvoření své knížky, nechci jí dělal reklamu, ale vím, že byla spokojená. Ani nevím, jestli ještě funguje, určitě je podobných firem víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to dělala klasicky přes happyfoto. Jako normální fotoknihu s vloženými texty. Protože jsem měla po jednom komentáři určitou představu.

      Vymazat
  9. Vendy, to je prima, že Tvoje fotky ve výloze ještě zůstanou a uvidí je víc lidí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám radost. A docela jsem byla i překvapená...

      Vymazat
  10. Je dobře, že výstava je prodloužena - možná další fotky by byly fajn. Víc lidí než na náměstí je určitě u "Kaufu", Tesca...atd. Jenže tam asi nedovolí něco takového vystavit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím se domluvit z majitelkou, jestli by chtěla nějakou obnovu. S tím Kaufem máš pravdu, ale tam už by to chtělo větší tisky, a to je zas o mých finančních možnostech. Ideál by byl Lidl s těmi výlohami k silnici. Ale právě, jde o to, jestli by to vůbec bylo možné. Ono zas vedle je hned spořka kam taky chodí dost lidí....

      Vymazat
  11. Vendy myslím, že i text by se dal z Wordu dostat jako jpg, obrázek a do knihy vložit jako pozadi, případně i doplnit fotkami. Myslím, že máš třeba PF, kam jde Print screen vložit jako nový obrázek. Mrknu na to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já to dělala podobně. Do pozadí, tedy do celé fotky jako podkladu, jsem v editoru vložila zkopírovaný text z Wordu. Pak jsem to sloučila a to celé pak dávala do šablony v programu knihy. To šlo normálně a rychle bez problémů. Já si myslela, že to půjde takhle vkládat i v tom programu na knihu, tam sice můžu vkládat text jak chci a kam chci, ale musím ho tam vepsat ručně, vkopírovat tam nejde. Teď už to aspoň vím a už na to budu připravená.

      Vymazat
  12. Budeš mít pro vnučku jednou krásnou památku. Existují i nízkonákladová vydavatelství, která vytisknout třeba jen 10 knih přímo z Wordu. Mám jednu takovou knihu pohádek od kamarádky, která už bohužel není mezi námi. Ty pohádky vypráví jakože její kocourek a vlastně seznamuje se svým milovaným krajem. Je to doplněné fotkami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak deset knih vážně nepotřebuju. Tahle je jen pro mě. Je pravda že Bobule už nebude tušit proč a komu to bylo určené, dceru by to trklo asi hned.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....