14 února 2021

Kočiny a kačeny ....

 


.... byly první a poslední modelky
na mé včerejší procházce. A to jedna mi ještě utekla dřív než jsem jí stačila vyfotit. Fotit navíc všechny pesany které jsem s páníčky potkala, tak tu máme článek s mnoha a mnoha fotkami ....


Téhle jsem si všimla o něco později, jak si tak rozumně sedí a hledí, protože jsem koukala kam bere dráhu ta první, které jsem si všimla jak čučí do roury odpadu která vede k řece. Byla to krásná chundelatka, kterou jsem tu ještě neviděla




A zatímco jsem se soustředila na zrzounka, najednou se objevila tahle mourinka a běžela ke mě a začala mi žďuchat do objektivu



Ze čtyř kačen které byly na řece při minulém focení ledounů tam registruju už jen dvě. Ale ty si užívají koupelí i v mrazech





32 komentářů:

  1. Vendy, jsou to krásné fotky. 👍👍 Potěšily mně hlavně kočiny a navíc mám slabost pro ty zrzavé. Ale ta mourovatá má krásný kukuč. 👍🐱👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kočky jsou pro zvěčňování velmi vhodný materiál. Takovou bílozrzavou jsme měli, jen tedy o dost štíhlejší...

      Vymazat
  2. Máš krásné fotky. Kočičím manekýnkám to na sněhu sluší. M.

    OdpovědětVymazat
  3. Zrzka i ta mourovatá, obě jsou kočky :o) A ty kačeny - nechápu, že je nezebou nohy :o)
    Vendy, měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kachny evidentně nohy nezebou, za to mě, když je vidím, tak pokaždé :-D

      Vymazat
  4. Z tvojich fotiek ide taká príjemná zimná atmosféra. Trochu mi to chýba 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já miluju tu tvou letní atmošku, ta mi chybí strašně moc. Jsem slunečník a vodník a teplo s vodními hrátkami by mi nevadilo ani trochu kdyby bylo celý rok. Zimu nemusím, takže za mě by mohlo být jaro, léto, podzim v podobě babího léta s 18°C a zimu bych klíďo vynechala.

      Vymazat
  5. Krásně ti kočiny pózovaly,doufám,že mají své teplé domovy.
    Vždy,když vidím kačeny ve vodě,která téměř zamrzá,tak si říkám,že je nezebou nožky.
    Moc krásné fotografie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty byly s domku, z kterého je za tou bílozrzavou vidět zeď plotu. Ale ony si i ty toulavé dokáží najít sebemenší pelíšek kde jsou chráněné před zimou a mokrem. A tady na vsi, kde je po zahradách hromady kůlen a kůlniček, vyrovnaného dřeva a jiného borčusu to mají velmi snadné. Jo, z kachen ve vodě mě zebou nohy vždycky!

      Vymazat
  6. Opravdu krásné kočeny. Zvlášť ta mourečka tak pěkně moudře kouká. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Parádní fotečky, opět - jako vždy. :) Čiciny jsou krásné. Já budu zase kočičky fotit o víkendu, pokud teda konečně dorazíme už k našim. :)
    Mějte se krásně, Sabina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to den kdy měly kočky docela dobrou náladu. Ještě lepší ovšem měli ti pesani, co jsem je potkávala s pánečky na procházce.

      Vymazat
  8. Ta mourovatá zvědavka je boží! :) Stejně mě vždycky udivuje, jak mají kočky svou hlavu, přijdou, když ony chtějí a když ty chceš, z vysoka na tebe kašlou :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ovšem neznáš mainky. Ty jsou schopné tě udusit svou přízní kdykoli tě vidí že sedíš a odpočíváš....a když ti takový osmikilový mazlík zalehne xicht a začne ti oblizovat vlasy, začneš se dusit velmi záhy.

      Vymazat
  9. Vendy, krásné fotky. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Kočky jsou velmi vděčný objekt na focení...

      Vymazat
  10. Vypadá to, že jsou kočky na objektiv zvyklé :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíš ta bílozrzavá je takový ten typ, který k rychlejšímu pohybu donutí leda pes, který na ní vystartuje, jinak má vše na háku.... mourinka asi je ještě takový jetelín mladý, který všechno musí prozkoumat.

      Vymazat
  11. Jo jo, naši sněžení leopard.. A tučňáci..

    OdpovědětVymazat
  12. Ta první je skoro jako perská kočka. Kočky jsou zvířecí "osobnosti", vůbec se nás nebojí, ochočit se nedají a dělají si, co samy uznají za vhodné.

    Kačenky to mají těžké, pro ně se žádné krmelce nebudují a vůbec nechápu, čím se živí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kočky jsou i po těch tisíciletích domestikace stále vlastně divoké šelmy. A individualisti. Asi by ses divil, ale kačeny si vždycky najdou něco k snědku. I pod sněhem. A tady na řece mají spoustu příležitostí sbírat ze dna.

      Vymazat
  13. Krásné kočandy i kačenky.

    OdpovědětVymazat
  14. Vendy, krásné micinky, ta první je jak náš Jonášek.Mourovaná bude ještě kotě má takový nevinný ksichtík .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím, že to je odrostlejší kotě, už kvůli té hravosti a důvěřivosti.

      Vymazat
  15. Ta mourovaná, tmavě šedá micka vypadá jako malý tygr, co se chce prát....
    Krásné fotky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kdepak, žádný tygr.... mazlík mazlivej! :)

      Vymazat
  16. Obě kočičky jsou roztomilé a kačeny se pěkně předváděly. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď mají kačeny utrum, bagrujou tam řeku, tak jsou asi doma.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....