25 ledna 2021

Zima ještě jednou ...

 

.... a snad naposled. Ze země se už derou krokusy, 
irisy, a krtci. Resp. jedno nukleární hovado který mi dělá hromady jak hrom a už mám od něj podrytej záhon od jednoho konce ke druhému, a jak jsem zjistila, dneska se mi snažil podhrabat i jezírko. V krtkoplaši došly baterky a koupit je jaksi není kde. Ještě štěstí že zatím hrabal tam kde nemám nic sazeného nebo kde jsou cibuloviny v koších. Nicméně donutil mne k tomu, že si z příští výplaty objednám další krtkoplaše a pěkně mu s nima ohraničím kam smí. Nejlépe k sousedům. Ostatně od nich mi ho sem nahnali petardami které mu odpalovali v chodbičkách ....










Všimla jsem si malého ledového stalaktitu pod výpustí z bazénu.




24 komentářů:

  1. Krásné zimní fotečky. Já myslím, že se zima ještě své vlády nevzdá.
    Co je krtkoplaš? To neznám. Koupila bych ho manželovi na chalupu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No určitě se ještě nevzdá, je teprve konec ledna. krtkoplaš je takový přístroj, který se zastrčí co nejhlouběji do země, je buď na solární napájení nebo na baterie a on se v určitých intervalech rozechvěje a to chvění se přenáší do půdy. A jak známo krtci nemají rádi když se jim klepou baráky nad hlavou. Když si na netu zadáš plašič krtků, vyjede ti spousta druhů v různých cenových relacích.

      Vymazat
    2. Dík, já se podívám.

      Vymazat
  2. Vendy, krásné fotky. 👍👍 Ta první vypadá jako bavlníkové květy. Je to nadýchaná krása.
    Krtek je problém. Kamarád ho měl na chalupě, zkusil kdeco. Pak mu chlapi v hospodě poradili, aby rozhrabal krtinec a do díry nalil obsah propan-butanové lahve a pak z dálky dovnitř hodil sirku. Jak poradili, tak učinil. Zahradu měl ve svahu, na boku bývalé stáje, ze kterých budoval bydlení. A za nimi nerudného souseda, kterému pražáci vadili. Nalil p-b do díry, zalehl a hodil sirku. Chvíli se nic nedělo a pak se ozvala rána. Bouchlo to u souseda a jeho záhon jahod měl na střeše stájí. Došlo to tak daleko, že tu chalupu nakonec prodal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soused tu na radu někoho zase cpal do těch děr takový ty tenký škrtací petardy. A vyhnal všechny krtky k nám. je zajímavé, že dřív jsme měli klid, protože furt po zahradě dusali psi. A vždycky jeden velkej. Teď to nějak přízemáci nestíhají, nejsou asi tak těžcí. To zas měli všichni sousedi kolem zahrady samou krtinu a my nic. Tak už jsem se smířila s krtinama v trávníku, ale rozčiluje mě, když mi reje v záhonech, protože mi tou hromádkou vždycky zahrabe ty jarní polštářové floxy nebo tařičky. Případne vyreje nějakou cibuli rostliny, která není ve výsadbovém koši.

      Vymazat
    2. Jinak s tou pb bombou, to je skoro námět na nějakou humornou povídku! Nebo situaci do filmu...

      Vymazat
  3. Ha, zima! U nás přes noc napadlo dalších deset centimetrů! :D
    Já dnes baterky v obchodě normálně koupila, potřebovala jsem nutně zjistit, kolik vážím, a váha se jako natruc vybila :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře že se drží u vás ;-)...mě to stačilo. No jo, já taky koupila v obchodě u ťamana baterky, ale ty jsou do toho plašiče krátké, tam jsou ty velký buřty a ty mají ve městě jen v elektře anebo v hobby. A oboje je zavřené.

      Vymazat
  4. Nějak nemůžu zesynchronizovat sněhovou pokrývku s časem na focení :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tohle by mi šlo. Spíš chybí ta správná nálada vyjít dál než na zahradu. Teď to je už bezpředmětný, sníh slejzá, občas přes noc trochu to roztátý pocukruje aby se neřeklo, ale jinak to během dne taje. Už jsou tu jen takové ostrůvky sněhu, kde bylo odklizeno z chodníku větší množství.

      Vymazat
  5. Ten zasněženej plot je krásnej! :) U nás chumelí právě teď, kéž by to chvilku vydrželo... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle co jsem fotila zmizelo ten samý den za pár hodin. Ale dneska v noci už zas nasněžilo zhruba čtyři centimetry.

      Vymazat
  6. A takový roztomilý krteček v Milerových pohádkách to je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začínám chápat díl se zahradníkem který pořád vrčí Zničit krtka!

      Vymazat
  7. Fotky nádherné a ten roztomilý krteček se snad brzo nastěhuje někam do polí...
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady bohužel okolo žádná pole nejsou, jen zahrady. Ale možná nabere směr pod silnici a tam mu to půjde hodně těžko. Doufám že se pořádně flákne do hlavy ....a není to žádný roztomilý krteček ale nukleární hovado!!

      Vymazat
  8. To se to fotí, když je tolik sněhu a inspirativní možnosti. U nás stále není po sněhu ani památky. Snad jen poprašek, který hned roztaje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A v noci zas napadly čtyři centimetry.... Já bych ti to tam klidně přeposlala, jenže si to nedá říct a sedí to furt nad náma...,

      Vymazat
  9. Vyhnat krtka k sousedům je někdy obtížné, ale od sousedů k nám to je vždycky raz dva. 🤨 Parádní fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jasem objednala další, tak bude mít mrcha snad utrum.

      Vymazat
  10. Moc hezké zimní fotky, ale zima ještě nekončí....

    OdpovědětVymazat
  11. Krtek na zahradě, to je fakt "výhra". Nezbývá než doufat, že se brzo odstěhuje k dalším sousedům. Držím palce ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej. jsem z něj tedy na nervy. Místo aby v zimě chrápal, tak ryje a ryje...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....