07 prosince 2020

Zkrášlovačně - návštěvní ....

 


.... druhá adventní neděle je za námi.

Užívaly jsme si s dcerou zas konečně otevřeného kadeřnictví, letos to tedy vychytáváme pokaždé když se uzavřou. Celé natěšené a bác, máme po ftákách. Tentokrát jsme ale měly štěstí že jsme čekaly jen o týden déle. A navíc jsme si užívaly toho, že jsme měly celý salon jen pro sebe. To v rámci hygienických pravidel PES. Emička chtěla vědět jak se máme. Tak jsme jí poslaly pozdrav ...

Aby žena byla krásná, musí nejdřív vypadat jako návštěvník z cizí galaxie


Dcera mne dovezla domů, stačila jsem se tak akorát najíst a zas jsme sedli do auta, tentokrát s mužem a jeli k mláďatům na kafe s mikulášskou nadílkou pro Emču. Ani jsem se nedivila, po tom co jsme jí poslaly, že na mě mezi dveřmi koukala trochu nedůvěřivě...

Dnes jsem zpracovala první dvě várky připravených těst. Dva druhy lineckého a dva druhy vanilkových oříšků. Těsta umím dělat dobře, co neumím dělat jsou rohlíčky. Pokaždé mi z toho vylezou vanilkové příšerky. Už dlouho si chci koupit vykrajovátko, a už dlouho na to zapomínám. Snad konečně si během roku na to vzpomenu a s křížkem po funuse si ho zakoupím. Zítra se budu rozčilovat s ořechy. Pečenými. Miluju je. Co nesnáším je vyklápění z formiček. Povětšinou mi v nich první várka z půlky zůstane přilepená. Vloni jsem přišla na to, že lety omílané pravidlo vyklápět ještě horké, je to nejhorší co může být. Ale když je člověk nechá chvíli vychladnout, vyloupnou se jedna báseň. Nicméně i tak pošilhávám po formě silikonové ...

Počasí je stále stejně hnusné, dnes tedy echt hnusné, ale soused v sobotu vytáhl sekačku a sekal trávu. Nepřekvapil mne že to dělá, ale kdy to dělá. Ve tmě. No nic, každý máme svůj oblíbený čas na práci. Asi nechtěl aby byl viděn. Já se na totéž chystám taky, ne sice na celou zahradu, ale na sesbírání spadaného listí. Sekačka ho pěkně sešrotuje a ono na kompostu nezabírá místo. Manžel mi navrhnul, že bych to mohla udělat na Štědrý den. To určitě nikdo trávu neseká...

Když už jsme tu měli dva mimozemšťany, tak jedna trochu mimozemská večerní ....



30 komentářů:

  1. Krásná, dušičková...J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíš notně pozdně večerně úplňková...

      Vymazat
  2. No taky bych měla začít péct ....
    Večerní fotka je krásná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, příroda, narozdíl od nás dvou vypadá krásně pořád!

      Vymazat
  3. Vendy, tu kadeřnici tiše závidím... Jdu až v pátek! Moc pěkná fotka!!!
    Vyklápění z formiček je vždycky trochu napínavé, mě letos pracny docela šly, na ořechy je těsto teprve v lednici...
    A rohlíčky mám sice skvělé na chuť, ale vytvarovat je celkem bojovka.
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No taky jsme byly odsunutý, ale naštěstí se kadeřnice domluvily a jeden den dělá dvě jedna a druhej den druhá. Takže se to takhle vyvrbilo že jsme šly s dcerou najednou... no já mám taky rohlíčky dobré, leč velmi nevzhledné...

      Vymazat
  4. Vendy, nádherná fotka. Ve středu jdu na nehty po strašně dlouhé době a moc se těším. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak toho jsem ušetřená, udělám si kdy chci a kdy potřebuju. Ale holt s vlasy to neumím, to je pak velké těšení a úleva.

      Vymazat
  5. Přiznám se, že jediné, co mi bylo opravdu divné z celého článku, bylo dítě pojmenované Emička ?
    Roky znám Bobulku a najednou tu máme Emičku :))
    S vyklápěním nemám problém, používám roky osvědčené recepty babičky mé kolegyně a zatím se vyklápělo jedna radost.
    Já už mám upečeno osm druhů a peču na to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, já se taky u tebe divila kdo je Sofi, když se tam vyskytoval pořád jen Soptík :-D! No, opět a zas s těmi ořechy bojuju, a zas u toho kleju....jaký je prosím tě ten recept? Tak já většinou mám taky těch osm druhů, někdy, když najdu něco s ořechy co neznám, a ořechů mám zrovna dost, tak ještě něco přibude, ale taky to nepřeháním. To raději udělám šest štrúdlů....anebo jednu štolu ;-)

      Vymazat
  6. Bezva obě fotky. Každá jiná, každá má to svoje :-).
    Já už mám upečeno a je mi jedno kolika druhy cukroví se leckdo pochlubit může.Umírnila jsem a mých letos pět druhů + perníčky musí stačit. Takže, jak píše blondýna...už na to taky peču.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dělám stálý základ z šesti druhů. A podle zbytků bílků, krémů a jiného a nálady, pak ještě dodělávám další. Většinou nepečené, nebo nějaké nově objevené recepty, to povětšinou když mám dost ořechů a najdu něco zajímavého ořechového. Takže ještě tři pečené a pak se uvidí....

      Vymazat
  7. Krasavice, podobně vypadám, když si barvím vlasy doma 😂.
    Letos mi ořechy vyklápět šly, za to s košíčky už jsem se pomalu loučila. Pak mě napadlo vzít na ně kladivo a ono to fakt šlo! 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si vlasy doma barvila jedině v okamžicích, kdy jsem věděla že dvě hodiny nikdo nepřijde :-D
      Ony se opravdu musí nechat úplně vychladnout, a pak to jde jedna báseň. Což jsem u prvních asi deseti nedodržela a taky šly do háje. Pak jsem je nechala ležet a šla si dát kafe. A šlo to jak po másle. Teď jsem formičky vyvařila ve vodě s jarem a jedlou sodou, opláchla a dám je sušit do trouby až dopeču marokánky. uvidím co ton udělá příští rok....košíčky teprve budu dělat. To byl druhej vopruz....

      Vymazat
    2. Tak hodně štěstí a bez kladiva! 😀

      Vymazat
    3. Víš co, já se taky\ na to můžu vykváknout a koupit si hotové korpusy....bez nervů, bez rozbíjení a bez kladiva. Cena ve finále bude stejná jako kdybych to těsto dělala....;-)

      Vymazat
  8. Sluším Vám to děvčata.
    Večerní fotografie je naprosto magická.
    Hezký předvánoční čas

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No.... s tím sluší bych byla opatrná :-D Ono to bylo takové zvláštní, jak se ten úplněk objevoval a zase mizel, ty mraky se zajímavě nasvěcovaly. A k tomu ještě ta počínající mlha....

      Vymazat
  9. Krásné kadeření.Měj krásné adventní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ale potkat se takhle v noci, sama sebe se příšerně leknu!

      Vymazat
  10. Zdravím k Dandíkům a hlásím, že jsem u holičky byla včera. V pondělí pedikúra a mám vystaráno. U holičky, kde měla mít sebe a nejvýš dva zákazníky, jsme byli až v ŠESTI! A pořád se to měnilo. To potom má virus pré. Byla tam jedna paní, čerstvě přijetá z nemocnice po prodělání Covidu, té jsem se stranila, šla až po mně. Já jsem byla objednaná, ale místní jasně na objednání nehrajou. To se potom PES může utrhnout snadno od boudy. Ještě že potom pro mě přijel hospodář a nemusela jsem jet autobusem. Je ale všude utužení znát - všude lidi v rouškách, vyhýbají se vzájemně, rozestupy fungují. Tu paní nakazil její 6letý vnuk, manžela má v těžkém stavu na přístrojích a nedávají mu skoro naději.
    Pobavila mě fotka od chlupodravce i ta druhá, je příšerně dramatická. Dávej na sebe pozor a přeji pěkný předvánoční čas ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ta naše je v tomhle velmi praktická. prostě to tak musí být, tak to tak bude...

      Vymazat
  11. Také bych potřebovala zkrášlit. Ale nějak se nemůžu s rehabilitacemi trefit do termínu u kadeřnice. Tak sem si vlasy nabarvila i sama. Potřebuji ostříhat. Může i syna stříhám já. Manžel tvrdí, že mě klidně ostříhá. To by pak byl super mimozemšťan. Nějak se mi letos ty přípravy vánoční nedaří nebo spíše mě nebaví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barvení bych i doma taky zvládla, ovšem na odrostech už by to byl problém, tam bych byla žlutá jak kačátko, a to nehodlám riskovat. Horší je to se střihem. Ale zas.... když si to chci nechat dorůst, tak člověku aspoň ta prodleva pomůže.

      Vymazat
  12. Myslím, že i kadeřnice si to musela užívat, toto povolání teď hodně postižené.
    Ale třeba ministryně Schillerová prý za poslední 2 měsíce má 6 nebo 7 nových přelivů, nějak si to vždy zařídí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Copak paní ministryně, ta zvládá všechno. I dělat si doma účesy jak ze salónu. Ona je taky jedna z těch kteří káží vodu a pijí víno...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....