03 prosince 2020

Co je to minulost ....

 



Co je to minulost? Když odejdeš a zbyde jen pokoj

plný tvé vůně, minulostí jseš ty a mé srdce stůně.

Po tvém hlasu, smíchu, slovech....po tvém úsměvu.

Ne, nebývá mi do zpěvu, když staneš se minulostí.

 

Co je to minulost? Když rozplynu se v tobě, když

rozplyneš se ve mně, když rozplynem se v sobě.

Když pocit mám že ocitám se v hrobě...svých přání.

Když už jen tvůj voňavý stín nade mnou se sklání.

 

Co je to minulost? Bolest, vzdor a zlost...na čas

který s přítomnosti dělá minulost, nemilosrdně

nás dělí, dělí naše životy, ta jeho neměnnost...

a sveřepost, s jakou vše od nás odklání. Tebe ode

mne, mne od tebe. Loučení zebe, studí, strach

ze sna mne budí. Ze sna kde minulost je jen slovo,

a ne skutečnost.

 

Budoucnost je zítřejší minulost, a ta jak nezvaný host,

stále se k nám vrací a do očí se směje, jak nemůžem

říct DOST! proti ní nikdo z nás neuspěje.... slza na řase

a u ní ten voňavý stín, ta vůně v pokoji, na mém těle.

Ta vůně která zbyde, když odcházíš a sluneční svit

na listech se chvěje....

 

 


22 komentářů:

  1. Vendy,to jsou krásné verše.Zřejmě jsou tvé vlastní a já se skláním.Jsem naprostý antitalent na psaní a nedala bych dohromady ani dva verše.Ale mám je moc ráda.
    Hezký předvánoční čas

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, můj výplod, je jich tu v rubrice Básničky a jiné víc.

      Vymazat
  2. Krásné smutné verše...

    OdpovědětVymazat
  3. ...moc, moc smutné!
    Přeji ti příjemný den, Vendy. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Snad jen, aby ta budoucnost byla maličko lepší, přeji ze srdce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš co? Já už se nějak nechci cítit takhle. Už mě to ubíjí.

      Vymazat
  5. Krásné, smutné verše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já neumím psát veselé...

      Vymazat
    2. Já je neumím psát vůbec a přitom mám verše tak ráda.

      Vymazat
    3. Ono už by jich asi na knihu i bylo.... jen jaksi nemám odvahu se krom blogu s němi někde chlubit....

      Vymazat
  6. Budoucnost je zítřejší minulost... To mě dostalo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznávám, že to není můj nápad, někde jsem to zaslechla v jednom rozhovoru s nějakým filosofem.

      Vymazat
  7. Vendy, nevěděla jsem, že píšeš básně. Moc krásné verše. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas něco. Je toho tady na blogu víc, v rubrice Básničky a povídky. Ale nic veselého, spíš jsou všechny takové dost smutné.

      Vymazat
  8. Pěkné verše. Určitě si při nich každý vybaví své zážitky, rozchody....minulost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta vznikla v době nějvětšího poblouznění a zamilování. I když se to tak možná nezdá....

      Vymazat
  9. Ty patříš mezi ty šťastlivce, kteří se umí vyjadřovat v řeči vázané. Snad jen ti není tak smutno na duši, jak by se mohlo z veršů zdát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No bejvávalo. Teď něco vypotit prostě nemůžu. Asi nemám momentálně tu správnou rozervanou náladu. Budeš se divit, ale tahle básnička vznikla v době kdy jsem byla nejvíc zamilovaná. A zblblá....

      Vymazat
  10. Hezká básnička, jen trochu smutná a bolístková.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože mě bolístkově bylo... já neumím psát veselé verše, vždycky jen smutné....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....