03 listopadu 2020

Hrátky s Moravou ...

 

.... na Dolní Moravě. Jak každý ví z hodin zeměpisu, řeka Morava pramení na Králickém Sněžníku. A odsud si hopká jako horský potok stále dolů, pak se trošku rozšíří, takže vypadá jako o něco větší potok, a hopká si dál, a narůstá, rozšiřuje se, leniví  až  nakonec dospěje do majestátního toku opravdové řeky. A na Dolní Moravě vypadá jako takový trochu širší potok. Jak do ní svítilo sluníčko, byl to potok krásně jiskrný. A jako nás vždy po cestě okolo Neratova na Zemskou bránu a dál doprovází Divoká Orlice a tvoří hranici mezi Čechy a Polskem, stejně tak nás doprovázela na cestě domů Morava. Do Hanušovic, do Šumperka až nakonec se naše cesty rozešli, a my jsme se každý dali jiným směrem ....













24 komentářů:

  1. Pěkný, pěkný. Tak tohle já neumím. Většinou je na dlouhý čas moc světla a moje clona nestačí. Vždycky si nadávám, že jsem doma nachala černé sklíčko. Jestli jsi fotila z ruky, a hádám, že ano, pak klobouk dolů a palec nahoru. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já sebou stativ netahám, měla jsem ho sebou cíleně jen jednou, na Divoké Orlici, ale nakonec stejně ty nejhezčí fotky byly z kamene a z ruky. Já mám ND filtr teprve objednaný, na takovéhle slunečné dny je vážně potřeba. Fotit řeky, navíc trochu živější se mi poštěstí jen málokdy, ale stejně jsem si ho objednala a budu ho zkoušet třeba i na mraky na dlouhou expozici. Tedy ne až na takovou jako Petr ;-). uvidím. Tedy jen doufám že nepřijde rozbitý jako mi dorazil polarizák. No naštěstí jsem dostala peníze obratem zpět.

      Vymazat
  2. Z potůčku potok, z říčky řeka.....Krásné fotografie.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné. Stříbro ve zlatě.

    OdpovědětVymazat
  4. Voda je kouzelná sama o sobě. A ty jsi ji krásně zachytila na fotografiích .-) Krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Potřebovala bych tady mít po ruce něco takového,leč nemám. To co tu jakž takž bylo fotogenické vzalo za své, neb díky regulaci tu řeku totálně zničili. A další tu nikde není, všechno to jsou takové stružky. Jedině snad jeden úsek by se trochu dal fotit, ale tam je hodně blbej přístup.

      Vymazat
  5. Krásné fotky. Ty od vody mám ráda a Tobě se povedly.
    Vendy, měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Voda mi pro focení nedá spát, ale nemám moc možností fotit jí tam kde bych chtěla a tak jak bych chtěla. To co nám teď udělali, a ještě udělají z řeky je strašná zhůvěřilost, a nějakou bystřinu nebo větší říčku tady v dohledu nemáme.

      Vymazat
  6. Aqua viva!!!! Nádherné fotky.👍👍👍

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to jsou úžasné fotografie,na ně bych mohla koukat pořád.
    Měj se Vendy hezky

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkně Šumná a pěniva bystřina je Morava na svém horním toku....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou asi všechny řeky než se dostanou do údolí kde ztloustnou a zleniví....

      Vymazat
  9. Moc to té Moravě na tvých fotkách sluší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To dělá to krásné počasí a barvičky kolem....

      Vymazat
  10. Pocházím z Uh. Hradiště a jím Morava také protéká, učil jsem v ní plavat a na zamrzlé v zimě bruslit. Pramen Moravy pod vrcholem Kralického Sněžníku si pamatuji, kousek od něj je socha slůněte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, ale ne z vlastní zkušenosti. Dcera tam byla a tak to znám z jejích fotek.

      Vymazat
  11. Vendy, děkuji za tu nádheru!
    Měj příjemný den, helena

    OdpovědětVymazat
  12. Letos jsou ty toky takové živější, plnější a veselejší.
    Moc pěkné podzimní fotky a voda jako živel bonus plus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chytli jsme za a) vrcholný a tím pádem nejbarevnější podzim, a za b) jediný slunečný den, takže všechen prach z minula byl po předchozích dnech dokonale opláchnutý ze všeho, i ze vzduchu. Takže se to všechno tak nějak propojilo....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....