02 srpna 2020

Modrá je dobrá ...




.... obzvlášť když vám začnou kvést kalokvěty 
 které si z velkou chutí určují svou dobu květu sami. Jsou krásné, jsou chladivě modré, ale mrchy. Dokud mají v květináči trochu volného místa nekvetou. To udělají až v okamžiku, kdy dojdou k závěru že už mají dost stísněné podmínky a pak teprve laskavě vyhodí jeden nebo dva či jako letos dokonce tři! květy. Mám dvě odrůdy, jednu s širšími listy a květy světle modrými s okolíkem o průměru dvacet centi a druhou odrůdu s úzkými listy, tmavě modrými květy které vytvářejí modrou kouli i průměru deseti centi.
Jakou mi udělali radost, to si dokáže představit jen ten kdo čeká na to, až mu kytka která všem kolem kvete každý rok jemu rozkvete po třech letech od posledního jednoho květu. Teď rozkvétá ještě růžový křín, ale ten má takový divný způsob kvetení. Sice také má okolík cca šesti květů, ale každý den jeden rozkvete a hned také odkvete. Takže než se vzpamatuju jsou fuč ... dalo by se kdyby kvetly všechny cibule ale kvete vždycky jedna (tedy mě) ....


Tenhle květ patří tmavší odrůdě, to teprve byl první posel



Modrý česnek už tu byl ve fotovýzvě, jako taková malá ochutnávka. Teď tedy další





A kalokvět č.2 světlejší a větší varianta



Teď by tu měla být další část fotovýzvy, ale není. Nebyl čas něco nafotit, počasí mi udělalo čáru přes rozpočet. Dostala jsem se k tématům, která jsou tu pro mě už dost těžko jen tak bez cestování někam nafotit. Takže se uvidí, jestli to vzdám nebo dotáhnu do konce.

24 komentářů:

  1. To jsou opravdu povedené fotky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky, modrá je fakt dobrá.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě kvete hodně modrých kytek na jaře, ale pak už ne, to se bude muset trochu napravit.... ;-)

      Vymazat
  3. Nádherné fotografie.Moc se mi líbí první a česnek vypadá jako ze skla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych řekla, že tu "skelnost" dělá to starosklíčko s mezikroužkem....

      Vymazat
  4. Moc krásně Ti to kvete, nádherné fotografie. Přeji Ti krásnou a pohodovou neděli a příjemný i celý měsíc srpen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V příjemný srpen doufám i já, byť ještě budu celý dělat povětšinou v práci sama a to je docela záhul, ale týden mám dovolenou, tak si snad i trochu odfrknu....

      Vymazat
  5. Modrá je dobrá a fotky jsou super. Kochám se, ostatně jako vždy.
    Přeji hezký srpen. D.

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem si tři hlízy přivezla z Madeiry, tam je to státní rostlina, roste a kvete na kilometrových plantážích.
    Evidentně mám rostliny vyzrálé, do roka nakvetla dvě květenství, jedno jsem já blběna urazila.
    Pořídila jsem ještě dalších šest mini rostlin, tak si na květenství počkám.
    Přeji další nádherná květenství a kdo rostlinu nemám, hurá do toho !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych si ještě chtěla objednat bílý. Jeden květináč mám z objednané jedné rostlinky, kterou jsem si objednala před mnoha lety, teď už začíná být plný, druhý je s rostlinami které jsem dostala od bývalé spolužačky (ten světlý) u kterého ovšem je ještě i pár těch tmavých, tak to budu muset nějak ještě dát dokupy, aby to bylo barevně pohromadě. Spolužačce prý kvetl každý rok, ale ona má nějaké kouzlo nebo co, protože jí kvete každoročně i nádherná vanda.

      Vymazat
  7. Kalokvět mám ve dvou květináčích. Oba mi letos vykvetly třemi květy. Dostala jsem jeden kdysi od švagrové se slovy,přesaď až praskne puclák. V Dánsku v parku u zámku ,, Frederiksbor" jich byla spousta v květináčích a těch květů !!!!
    Fotky opět nádhera !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje bývalá šéfová z penzionu, zahrádkářský analfabet, měla taky jeden a ten jí rok co rok nádherně kvetl mnoha květy. V jejím případě to bylo přesně Čím blbější sedlák ....

      Vymazat
  8. Kalokvět - loni nic (2. rok po přesazení), letos v jednom květináči 2 stvoly, v druhém nic. Mamka loni nic, letos v jednom 3 stvoly, v druhém jeden. Všechno z jedné mateční rostliny. Ten zvonek je jak z pohádky -tedy jestli vidím dobře a je to zvonek. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky je mám ve dvou květináčích. V jednom je ten světlejší, ale u něj jsou ještě nějaké ty tmavší, dostala jsem to tak od bývalé spolužačky, takže počítám, že ho budu muset ještě rozsadit a sesadit ty barvy k sobě. A ten světlý dát do menšího květináče. Vidíš dobře, je to zvonek, byl jediný mezi těmi máky...

      Vymazat
  9. O těch česnekových květech se mi díky tobě začíná zdát! Veliká nádhera!
    Vendy, přeji klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Léčba je jednoduchá. Zakup si nějaký .... ;-)

      Vymazat
  10. Vendy, krásné počteníčko k nádherným fotkám. Měj pěkný nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nový týden začíná deštivě, tak jo, asi to někde je potřeba, ony už i některé záhony jsou pěkně suché, to zas jo. Ale spíš bych to brala kdyby to bylo vždycky jen v noci. Ale nechce se mi v dešti vláčet do práce a z práce...

      Vymazat
  11. Vendy, ty jsou nádherný, tohle je je přesně moje barva, jedno přesně takhle barevně vytuněné tričko mi visí ve skříni! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, já nemám modrou v oblečení (kromě džín) vlastně žádnou... tedy jedny letní šaty jsou v kombinaci bílá, tyrkysová a šedá. Něco s tím budu muset uděla, hlavně třeba takové nějaké modré sako by se hodilo...

      Vymazat
  12. Modrou mám asi nejradši a ta Hejmova písnička je také dobrá :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akorát zjišťuju, že modré která by mi kvetla v zahradě a záhonech celej rok mám málo. Budu se muset nad tím zamyslet! ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....