30 července 2020

Červeně naposledy...




.... tedy co se týče máků.
 Těch klasických, vlčích. Napadlo vás někdy, proč se právě takhle jasně červená kytička která svítí v přírodě do dálky jmenuje po vlkovi? Tedy v češtině ... vždyť to je velký paradox. Vlk zas není skoro vůbec vidět jak má skvělé mimikry .... možná to má původ v tom, že to není mák k jídlu, že zvlčil, zplaněl ... kdoví. Ještě mám fotky do dvou článků, ale to už budou máky trochu jiné, i když stejně pohledné ....














30 Day Photochallenge

den devatenáctý, téma č. 25 VODA



31 komentářů:

  1. Teda to je krása. 7má fotografie je nádherná, vypadá dost magicky. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. červený mág je elegán a vděčný objekt pro fotografa....parádní

    OdpovědětVymazat
  3. né mág, ale mák......:)

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem si vždycky myslela, že vlčí.jako divoký. J.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotky, moc se mi líbí ta šestá, určitě zase čarovalo starosklíčko.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono by se daly v posledních třiceti článcích na prstech spočítat fotky, který by s ním nebyly focené, než byly :-D

      Vymazat
  6. blondýna30/7/20 13:34

    Krása, maková panenka u tebe určitě tančila svůj zamilovaný taneček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ta se tady letos vyřádila! To bylo přímo makový technopárty... ;-)

      Vymazat
  7. Je zajímavé, že nikdy jsem je na zahradě v záhonku neměla..letos ano. Asi je tam donesli ptáci. Hezké fotografie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky ne, vloni jsem si je sela, tedy spíš jsem dělala takový pokus. jenže mi nakonec vylezly úplně někde jinde, i když jsem je tamn taky musela naházet, protože byly v opravdu velkém množství...

      Vymazat
  8. Nádherné fotografie.Červená na zeleném pozadí je prostě skvělá.Proč zrovna vlčí,zajímalo by mě to.
    Vodu máš parádní,tak daleko ještě nejsem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to teď už beru na přeskáčku, protože se dostávám k tématům která nafotit bude sakra oříšek...

      Vymazat
  9. Vendy, opět nádhera. A proč vlčí bych si vysvětlila stejně jako ty. Prostě zvlčel... Měj pěkný pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc. No to mě tak napadlo, ale kdoví. Možná nějaký botanik by věděl...

      Vymazat
  10. No opět krása- jak vlčí, tak vodní !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, výjímečně jsem s touhle sérií hodně spokojená i já...

      Vymazat
  11. Tak jsem si ty vlčí máky gůglil: Vlčí mák byla a je jedna z prvních rostlin, která začíná růst na bitevních polích. Padlí vojáci všech stran se většinou pohřbívali přímo na bojištích a na jejich hrobech vyrůstali vlčí máky. Z toho, pravděpodobně kvůli barvě květů, vznikly lidové pověry, že vlčí máky je vzešlá krev padlých, bez rozdílu toho k jaké straně patřili.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To vím, a proto je také vlčí mák symbolem mezinárodního Dne válečných obětí. Což si jako tradice lze krásně všimnout v anglosaských zemích kde politici i normální lidé nosí na klopě podobu vlčího máku. I já jeden doma mám. Ale to mi stále nevysvětluje to jméno vlčí. Leda že by to mělo nějakou spojitost v ochraně padlých před vlky, kteří by se k bojištím stahovali na hody.

      Vymazat
  12. Mám vlčí máky ráda už od dětství. Vázala jsem je do kytice zlučního kvítí a nosila o prázdninách babičce. A těší mě, že si je oblíbil i malý vnouček:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, akorát mne šíleně rozčilovalo, že do večera v té kytici opadaly...

      Vymazat
  13. Kochám se a tvé fotky ve mě evokují bezstarostné a nekonečné prázdniny...
    Vendy, měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo.... máky, chrpy a heřmánek vždycky patřily k prázdninám...

      Vymazat
  14. Neobyčejně krásné fotky, jako obrazy, každou z nich bych si klidně pověsila na zeď. Máky zbožňuju a ty jsi je nafotila opravdu luxusně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle poslední červená série se líbí i mě. A to je co říct!!!

      Vymazat
  15. Nádherné fotky. Vendy, vím, že si necháváš na zahradě neposečené ostrůvky, že máš kopretiny, ale já žasnu, že tam máš i máky. To je fakt neskutečné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byl záměr, jen vyšel trochu někde jinde. Já si vloni nasbírala makovičky a nasypala je mezi ty kopretiny které si nechávám kvést, kvůli tomu kontrastu, jenže tam se neobjevil ani jeden, za to se jich objevilo spousty úplně někde jinde kde si vůbec neuvědomuju že bych je tam sela! Ještě si musím ty makovičky posbírat a znovu to zkusit vysít na jaře....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....