14 června 2020

Hvozdík kartouzek ...





.... nebo také Slzičky Panny Marie.
Jak se mi dostaly na zahradu, je mi záhadou, a že jich tedy je! Už vloni jsem tu měla fotky jednoho nahodilého kvítku, který mi tu jejich existenci ukázal. Před tím nějak zřejmě díky sekání neměli šanci se ukázat, a tak jen ten jeden náhodně přeživší květ mi je prozradil. Letos už jsem si dala hodně pozor a když jsem sekala, objížděla jsem je obloukem. Moc práce to ani nedalo, protože rostou v těsném sousedství s trsy kopretin, které také nechávám až do odkvětu nesekané. A aby to nebylo jen o dvou barvách, přidal se k nim do party i drobounký žlutý jetelíček ....


Zatím kvete jen pár jedinců, ale doufám, že se rozhoupou ke kvetení ve velkém. Poupat je tam tedy požehnaně ...






Tady můžete vidět celou plochu s poupaty i rozkvétajícími jednotlivci





 


Fotečky jsou ještě teplé, focené dnes dopoledne....

28 komentářů:

  1. Tyhle drobné kytičky znám, jen jejich název mi unikal. S drobným jetelíčkem a kopretinami tvoří krásný celek. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony rostou na sušších osluněných místech, nebo je najdeš i na skálách kde se udržela v prohlubni zemina.

      Vymazat
  2. My jsme jim vždy říkali Slzičky Panny Marie, stejně, taková louka a co nadělá parády. Moc krásné fotografie. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to není zas tak velký, je to zhruba 100 x 80 cm. Taky jsme jim říkali jen Slzičky, hvozdík kartouzek je botanický název. I když Kartouzek je také hezké jméno...

      Vymazat
  3. Hvozdík kartouzek je nádhernej a spolu s kopretinami se krásně doplňuje. U nás taky kdysi kvet, už nekvete. Ale Slzičky paní Marie jsme říkali jiným kvítkům, nejspíš půjde o dvě různá pojmenování. Což je možné.
    Už jsem přemejšlela, několikrát, jestli se ta květinová polní nebo luční havěť nedá nějak osít. Asi dá, ale nejspíš nepomůže, jen to rozházet po zemi, že.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dá se osít, prodávají se směsi semen. I s trávou, takže když někde máš kousek místa bez trávy, můžeš tam tu travní směs s těmi kvítky nasít. nebo jen směsi květin. Je to buď Horská louka, nebo japonská louka. Koupíš je všude tam kde prodávají semena. Anebo druhá věc, posbírat si semínka z daných květin a směs si udělat sama.

      Vymazat
  4. Krásné luční kvítí. Vzpomínám na dědečkovu loučku, kde rostly kopretiny i slzičky. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S těmi kopretinami a jejich nesekáním jsem začala předloni, a letos už by byla zarostlá pomalu celá zahrada. Takže si je nechávám po zahradě na různých místech jen v trsech nebo delších pruzích.

      Vymazat
  5. Nádherný, doslova poetický fotky !!!

    OdpovědětVymazat
  6. Pohled na takovouhle louku je hotový balzám! Děkuji za něj, Vendy.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je minipidiloučka, má to tak 100 x 80 cm

      Vymazat
  7. To je opravdová pohádka ... nádherné lučních kvítí.Vendy krásné dny ti přeji.Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem hodně překvapená když jsem je na tom místě zaregistrovala a navíc v takovém množství...

      Vymazat
  8. Vendy, moc krásné, jako louka. Měj pěkný nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem měla v úmyslu si vysít, prodávají se takové směsi. No nakonec si to zahrada vytvořila sama.

      Vymazat
  9. Kouzelné fotografie.Umíš to tak krásně nafotit.Když k tobě přijdu,tak si vždy říkám,pořád se mám co učit.
    Měj hezký začátek týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to fotím úplně normálně, to jen ty staré objektivy a předsádky dělají to kouzlo...

      Vymazat
  10. Ano,ano já od mala znám tuto krásnou kytičku pod jméneme Slzičky Panenky Marie. To prý když šla za Ježíšem, kterého vedli ke kříži, její slzy, které na zem padaly, se v tento kvítek proměnily. Na zahradě je nemáme, ale kousíček za brankou u jiného plotu bývají také.
    Prima fotečky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak, ano. Ony jsou hodně teplomilné, a mají rádi chudší kamenitější půdy, takže mne překvapilo, že se mi usídlili v místě kde sice svítí sluníčko, ale je tam po deštích vždycky dost vlhko...

      Vymazat
  11. Krásné fotografie. I u nás jsou teď krásné a rozkvetlé louky. Přeji TI krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle ani není louka, je to jen kousek trávy na zahradě kde se mi usídlili ty hvozdíky a kopretiny. Tak si nechávám po zahradě pár trsů pro okrasu.

      Vymazat
  12. Na louce ani tolik nevynikne, ale v detailu je květ nádherný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, ale počkej až budou fotky celé rozkvetlé kolonie....to je fialový koberec

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....