23 dubna 2020

Kvítka lesní i zahradní ...






.... která jsem kde objevila. Některé jsou opravdu úlovky z lesa, jiné, byť je tam také můžete najít, jsou ze zahrady kde mi také rozkvétají ....


Sasanky hajní ....


... a pryskyřníková. Mám v plánu si jí tady taky na zahradě zasadit. Podmínky chtějí zhruba stejné, takže by se jí tu mohlo dařit


Parazitický a trochu jako z jiného světa. Podbílek šupinatý


To by bylo z lesa vše. A teď se přesunem na zahradu. Jaterníky nebo-li podléšky jsme si přivezla z chaty. Jak modré, tak růžové. Ale nějak se jim v záhoně nelíbí, a tak jsem je přesadila pod lísky k bledulím a sněženkám, v jejichž sousedství rostly právě na chatě. Snad se jim na novém místě už líbit bude.





A moje zahradně - lesní orsej a sasanka



Je fakt, že když je mám na zahradě, mnohem líp se mi fotí. Můžu se u nich válet do sytosti, aniž by okolo chodili udivení tůristé a házeli po mne prapodivné pohledy

24 komentářů:

  1. Ony tyto kytičky chtějí asi fakt lesní prostředí. V zahradě u lesa mi rostou a kvetou také sasanky a podléšťky, ale když jsem si je donesla na zahradu u našeho domku, tak se jim zde nelíbilo a uhynuly.A je fakt, že v té /lesní/ zahradě rostou pod lískami. A v hojném počtu. Celé lány.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, ale i na chatě mi rostou v záhonu a prospívají. Spíš možná že tady byly víc na slunci, ony jsou to přece jen kytičky polostínu. Tak se uvidí jestli jim to nové místo bude vyhovovat... je tam určitě i kyselejší půda než v tom záhonu.

      Vymazat
    2. Ale žlutou sasanku, tu tedy neznám.

      Vymazat
    3. Já jí objevila taky až tady, tedy v přírodě. Že existuje vím z atlasů.

      Vymazat
  2. Krásné fotky! Příroda nikdy nezklame.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v tom máš pravdu. Ona sice ne, ale mnohdy necitlivé zásahy člověka do ní, ty dokáží přinést velké zklamání...

      Vymazat
  3. Vendy, to jsou zase parádní fotky. Nádhera. D.

    OdpovědětVymazat
  4. Vendy, krásné fotky jak z lesa, tak ze zahrady. :-D Výhodu zahrady spatřuji také v tom, že kromě válení se vedle foceného objektu, můžeš přesně "vychytat" dobu, kdy právě ta kytička kvete.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, má to člověk u nosu tak si může i vybrat kdy to fotit, jak to fotit...

      Vymazat
  5. Vendy, děkuji za tu krásnou chvilku botaniky!
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuju za pochvalu. Omlouvám se za tu mojí mánii psát jak se co jmenuje.

      Vymazat
  6. Vendy, opět krásné fotky, malá botanická zahrada. Měj pěkný pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už mi psalo víc blogerů, že mám doma snad botanickou zahradu, ale opak je pravdou, mám sice velkou zahradu, ale jen jeden velkej a jeden menší záhon a osázení kolem jezírka. Na spoustě prostoru mi právě rostou ty hajní květiny. Orseje, křivatce, sasanky, bledulky a doufám že k nim přibudou i ty jaterníky...

      Vymazat
  7. Kvítka jsou prostě stále neokoukaný ,,předmět" pro focení a když se to umí jako Ty, tak to je to pravé ořechové.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, sice neokoukaný, to jo, ale fuška je, jak nafotit jinak už stokrát focené! ;-)

      Vymazat
  8. Krásné kytičky a opět nádherně nafocené. Žlutou sasanku a podbílek šupinatý vidím poprvé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podbílek znám od mala z chalupy, tam ho rostlo hodně, člověk na něj narazil skoro všude po stráních kde rostly nějaké keře. On cizopasí na kořenech, podobně jako třeba václavky.

      Vymazat
  9. Tohle je radostnější téma.Krásně jsi vše nafotila.Je pravda,že na zahradě se všechno fotí lépe.Venku se mi s batohem na zádech nechce ohýbat.Lenivím.

    OdpovědětVymazat
  10. Batoh nenosím, mám popruh šikmo přes rameno, tak mi sklánění a lezení po zemi problém nedělá, tedy někdy.

    OdpovědětVymazat
  11. Kytka migraci nemá ráda :).
    Úžasné, že i v lese takové krásné květy jsou k vidění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to chce najít správné místo a pak je to OK. Já třeba přesazuju kytku tři roky než přijdeme na nejlepší místo pro ní.... O tom je taky zahrada 😉

      Vymazat
  12. V dětství jsem měl u rodičů v trávníku minizshradku, kam jsem presazovsl kytky z lesa apod... Pak po letech mne překvapil jaternik na zahradě, kdy už po zahrádce zdánlivě byla věta... Jaterniky ale opravdu chce pěstovat pod liskami, tam je jim nejlépe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu věřit že to je pro ně dobré místo, tak sněženkám je tam fajn, stejně i tak medvědímu česneku a bledulím taky.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....