29 ledna 2020

Obrať zrak svůj ...





.... k nebi a zříš věci neobvyklé ... No dobře, tak ne zas tak neobvyklé, přiznávám. To se mi jen tak vylíhlo v hlavě jako úvod k dnešním fotkám tzv. z nouze ctnost. Tu a tam je opravdu něco na obloze zajímavého a tu a tam to i vyfotím. Občas tedy ta zajímavost vezme za své díky technice, ale někdy zas jí technika ještě zvýrazní....

Tak a tohle je zrovna první příklad. Bylo ráno, osm hodin a na východě se klubalo sluníčko a na západě se ukládal měsíc ke spánku. Takže krásně modrá obloha a na ní zářil skoro úplněk.
Jenže aparát nechtěl prostě tu oblohu zobrazit tak jak byla, ale tvrdošíjně jí ztmavoval ať jsem dělala co jsem dělala a ani v editoru to nebylo možné zesvětlit. Tedy asi by to šlo, kdybych to uměla...




Jak jsem si tak seděla u počítače a dělala daně, koukla jsem z okna a tam mne zaujaly mraky které byly velmi zvláštně řasené, tahavé, a vypadaly jako fotka na hodně pomalý čas...


Jelikož první fotka se mi zdála na displeji hodně světlá, tak jsem trochu zkrátila čas, jenže pak jsem tu najednou místo dopoledne měla půlnoc s úplňkem v mracích ...


A jedna cesta do práce a trochu barev při západu. Jelikož je to focené mobilem, kvalita nic moc ...



17 komentářů:

  1. A já říkám krásné fotky. Ráda fotím nebe, jen ty barvy mi nějak nevychází. Neumím s nimi kouzlit a zatím jsem si ještě nevybrala program na úpravu fotek. Také by to chtělo jiný foťák a hlavně trpělivost a zkoušet. Tak se kochám u Tebe.;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě mrzí, že to dělalo tak tmavou tu oblohu. Když jsem nastavila foťák tak, že obloha byla jak v reálu, místo prokresleného měsíce byla bílá placka, když to prokreslilo měsíc, obloha byla jak večer. Na západy mám teď smůlu, jsem tou dobou v práci a můžu jen tiše klít, když vidím z oken tu nádheru a nemůžu jí vyfotit.

      Vymazat
  2. Tak to já fotím oblohu, mraky, měsíc a slunce každou chvíli. Pokaždé je to nebeské divadlo stejné a přeci jiné. Tobě se podařily zachytit pomíjivé momenty parádně, i tím mobilem. Růžová obloha je parádní. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych strašně ráda fotila západy někde na horách, nebo na rovině, třeba u moře nebo jezera. Tady je to na nic, blbá krajina z ne moc hezkými kulisami pro takové fotky. A navíc jsem tou dobou v práci, takže mi zbývají víkendy, jenže to většinou jak na potvoru není nic zajímavého na obloze....

      Vymazat
  3. Vendy, já obracím svůj zrak k nebi furt a fotím taky hodně. Krásné fotky. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se teď učím spíš koukat po zemi, občas se tam naskytnou zajímavé věci na focení.

      Vymazat
  4. Nebe umí čarovat a když se tak krásně nafotí jako jsi nafotila Ty, tak to je prostě paráda !
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeden čas jsem se hodně soustředila na focení mraků, dneska už tak ne, ale když mne zaujmou tak do toho zas jdu.

      Vymazat
  5. Krásné fotky. Také ráda fotím mraky, někomu to může připadat jednotvárné, ale mně se zdají pokaždé úplně jiné a tyhle nařasené, tahavé jsou velmi fotogenické. Vypadají na fotce většinou trochu nepravděpodobně, jako by to spíš bylo namalované než vyfocené. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, jsou hodně zvláštní. Mraky ráda pozoruju. To si tak pluju na lehátku po bazénu a čučím nad sebe na mraky, jak se všelijak tvarují....

      Vymazat
  6. Pěkně fotky.. Mně se dosud nepovedlo vyfotit mesi tak aby byly rozeznat míře..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě zatím třikrát. Poprvé ještě s ultrazoomem, a dvakrát se zrcadlem. Akorát že jsem si musela najít úplně jiné nastavení než jaké doporučují lektoři. Když jsem to fotila podle nich, měla jsem bílou přepálenou placku. Pak jsem náhodou zapomněla přehodit hodně rychlý čas a vylezl mi z toho nádherně prokreslený úplněk.

      Vymazat
  7. Já už strašně dlouho neviděl krásný východ či západ slunce, protože do práce i zpátky jezdím za tmy. A když mám volno, tak je zataženo. Ještě že se můžu kouknout alespoň u tebe!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám stejně. Ráno sice do práce nemusím, ale zas nejsem ranní ptáče který by kvůlivá východu stávalo brzy. A při západu jsem v práci. Tohle byla náhoda že jsem akorát šla na autobus a takhle krásně to zapadalo...

      Vymazat
    2. Až v létě, když bude zapadat slunce později budu mít snad šanci nějaký pěkný nafotit...

      Vymazat
  8. Střídání stráží :).

    Obzvlášť působivé jsou ty ohnivé fotky na konci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas to tu takhle pěkně zčervená, ale také to dělá přizoomování. To u telefonu takhle způsobuje zvýraznění barev.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....