13 prosince 2019

První ...





.... posádkový kostel v Sasku stojí právě v areálu pevnosti Königstein. Původně románská hradní kaple byla v roce 1676 vysvěcená jako kaple sv. Jiří a posádkový kostel. V roce 2000 po rekonstrukci znovu vysvěcen a dále slouží jako kostel. 
Však taky v době návštěvy se zde chystala mše a tak jsem v době než se tak stalo proběhla kostel a udělala nějaké fotky ....


Jak se měnilo počasí a obloha nad pevností svědčí tyto dvě fotky




Kostel je jako většina protestantských kostelů ve výzdobě strohý








12 komentářů:

  1. Kostel střízlivě, leč pěkně zdobený. Líbí se mi varhany, zajímavě sestavené rejstříky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v tom se vyznáš ty, pro mne to jsou prostě varhany! :-D

      Vymazat
  2. Zas tak úplně strohý není.. Ty nastrolni malby..

    OdpovědětVymazat
  3. Mám ráda jednoduchou výzdobu, tenhle styl se mi moc líbí :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protestantské kostely takové jsou. Teď v Hallstattu jsem také jeden navštívila, bohužel focení se nevydařilo. Ale byl stejně strohý a bez výzdoby. Jen krásný oltářní obraz a oltář na nezvyklé straně kostela. Ne v průčelí, ale na delší straně kostela.

      Vymazat
  4. Opravdu jsem překvapený, co všechno a areálu Königsteinu je, já si pamatuji hlavně obrovské zdi pevnosti, ale bude to asi tím, že jsme nebyli za nimi, protože jsme jen šli kolem.
    Interiér kostela je sice strohý, ale nečekaně barevný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V průvodci který dostaneš je psáno, že je zde padesát větších i menších staveb...

      Vymazat
  5. V jednoduchosti je krása! Mě se tento kostel moc líbí právě pro tu svoji skromnost ve výzdobě

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou všechny evangelické kostely. Skromné zvenku i zevnitř

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....