21 prosince 2019

Malá přestávka ...






.... mezi prvním a druhým výletem se myslím hodí. V mezičase mezi nimi se tu udělalo výjimečně jednou zimavo až jinovatkovo a tak jsem opět vyrazila fotit pro změnu po zahradě. A říkala si že by, vzhledem k místům které jsem se chystala navštívit, bylo fajn kdyby aspoň když už ne sněhavo, tak jinovatkovo bylo. Nakonec vyšlo tak trochu to první, ale o tom příště ....


Vděčnými objekty jsou na focení moje trávy ...

 




Nicméně i jiní obyvatelé zahrady jsou zhusta velmi fotogeničtí





Mám několik odrůd jehličnanů, které mají v létě krásně zelenou barvu, ale prvními studenými dny se zbarví do bronzova. Muž je nemá rád, říká že vypadaj jak chcíplý, mě se ty změny barvy líbí. A pokud se sesadí dohromady různě se takto měnící odrůdy s těmi zelenými, na zimu jsou pak i ty jehličnany barevné. První fotka je konifera velmi pomalu rostoucí, opravdu velmi. Mám jí už šest let a pořád je vysoká kolem 30 cm. Roste krásně dokulata, ani jí nijak nemusím tvarovat. 


Tuto bronzovou mám od dcery, vlastně jsou dvě, rostou spíš plazivě, a teprve půjdou do záhonu který na jaře chci udělat nově. Momentálně jsou tak v květináčích a svoje místo našly na hrůbcích Matyldy a Matýska. U téhle je ta změna opravdu markantní, v létě je nádherně tmavě zelená



No a od zítra vás zvu na toulky po Solné komoře. Jednom místě spojeném s císařským Rakousko - Uherským dvorem, jedné památce UNESCO kde nevidíte skoro žádného člověka s rovnýma očima a konečně i nasvícenými adventními trhy u jednoho z 80 jezer Solné komory ...

11 komentářů:

  1. Máš na zahradě krásný modelky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a hlavně mají tu výhodu, že si nevymejšlej, nejsou ufňukaný, nikam neodcházej ...;-)

      Vymazat
  2. Krásné ojíněné fotografie. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brala bych při focení o trochu víc námrazy, ale o tom si tak akorát můžu nechat zdát

      Vymazat
  3. Vendy, nádherné fotky. U nás byla jinovatka jen jednou. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  4. Odpovědi
    1. To tu zas jednou vypadalo na to že je opravdu prosinec. Jinak spíš tu je jaro ...

      Vymazat
  5. A kdeže ty mrazy dnes jsou? Vánoce tradičně na blátě :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A tady už dva dny s mírnými přestávkami i na dešti. Hlavně po nocích prší skoro pořád. I teploty jsou zcela jarní, což ovšem natolik zblblo moje cibuloviny, že začaly růst narcisy, krokusy, okrasné česneky nebo ladoníky a irisky.... jestli přijde holomráz, asi z těch irisků (a to jsou letos nové) nebude nic.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....