11 prosince 2019

Magdalénin hrad ...





.... největší sud na víno na světě, i to najdete na Königsteinu. Tedy ten sud už jen v náznacích, hrad celý. I když hrad je trochu zavádějící název, neb se jedná o sklad potravin a vinné sklepy. Času bylo na procházení dost a dost, a tak jsem se zašla podívat i tam. Magdalenin hrad dnes slouží jako výstavní budova, dole je expozice skladování vína plus milý stánek kde se prodává svařáček. Že má tvar a vzhled onoho proslulého sudu snad ani nemusím říkat.
Ten původní najdete už jen na fotkách, a jeho replika vyvedená z ocelových nosníků vyplněných vinnými láhvemi je přístupná jen z průvodcem a ti nebyli po ruce ....


Magdalénin hrad v plné kráse 


Sešup do vinných sklepů je tedy dost prudký, jak se nadřeli z prázdnými sudy, které nejsou zrovna malé lehké, to si nedovedu představit


Teď nevím, jestli tahle tabulka o největším sudu na světě a jeho modelu se vztahuje na ten stánek, nebo k tomu modelu ze skla, nicméně hlásá, že königsteinský vinný sud byl užíván v letech 1725 - 1818, vešlo se do něj 238500 l míšeňského vína, byl naplněn jednou za celou dobu existence a byl tím pádem největší na světě ...


Stánek ...


... a originální sud. Byl to takový předchůdce dnešních vinných stezek. V jeho případě to byla vinná promenáda


Že se i ve vojenské pevnosti najdou místa pro potěchu oka jsem už psala, a tohle je jedno z nich. Zahrada u domu velitele


Požární hláska. Aspoň bych to podle zvonu a plamínků na špičce tak tipovala. Vloni jsem měla zapůjčený audioguide v češtině, ale tohle místo jsem si nijak nepřehrávala, spíš jsem se věnovala focení a letos jsem si ho nebrala vůbec. Ale nasvědčoval by tomu i název Feuerturm


Trhy byly všude. V kasematech, po ploše cvičiště i hluboko pod úrovní hradeb 


Tolik procházka zběžná, bez určitého cíle, ale od zítra nás čekají prohlídky cílené, a to posádkového kostela a Staré zbrojnice a projdeme se konečně i trhy ...

16 komentářů:

  1. Ten sešup do sklepů působí jako sešup do pekla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu, že dole čekalo dobré popití, tak zlé to peklo nebylo. Nicméně i to dobré popití tě může sakra rychle do pekla dostat! ;-)

      Vymazat
  2. Tož největší sud je jiné kafe) nebo spíš.. vino= než největší trpaslík na světě, kterého prý měli v Sovětské svazu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to je ale šílenej paradox. Největší trpaslík :-D

      Vymazat
  3. Ten sešup do vinných sklepů je děsivej!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však se tam taky pěkně blbě šlo. I po těch postranních schůdcích...

      Vymazat
  4. Já Ti tak závidím, taky bych chtěla někam na výlet...!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já tě někdy vezmu sebou... Některé výlety vedou přes Prahu a dokonce přes Černý most 😉. Anebo výdrž do jara, to by jsme jely do té Příbrami... 🤓

      Vymazat
  5. Takový výlet by se líbil i mému muži. Největší sud jsem mu ukázala.;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravdou, že ze všech výletů co jsem si tak všímala, tady na Königsteině je vždy vidět hodně mužů.

      Vymazat
  6. Nádhera, tvůj článek by si cestovky mohli zařadit do propagačních stránek.
    U nás mají asi největší sud v Mikulově, ale jestli v něm je víno, anebo je už jen historickou památkou, si teď nevzpomínám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No do tohodle by se vešel nespočetněkrát! Vždyť ty tvoje cestovní články jsou taky velmi povedené...

      Vymazat
  7. Z takového "sklípka" se muselo odcházet opravdu těžko!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdepak, tam vládla přísná disciplína! Vždyť to byla vojenská pevnost!! Byť se o ní a u ní nikdy nebojovalo, nebyla dobývána, tak tam ale ta disciplína byla.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....