02 listopadu 2019

Připoutejte se ....






.... vzlétáme a zase přistáváme ... ne, nebojte se, nebude se konat žádný vyhlídkový let, byť při mé návštěvě v parku se nad zámkem a parkem pořádaly. Aby ne, bylo nádherně slunečno, viditelnost vcelku dobrá, tak proč ne. Ostatně já bych si ho klidně dala taky. Jen první snímky jsou z trochu netradičního místa, focené z ostrohu na kterém stojí nejstarší část města Dobříš, hrad Vargač. A dolů, na přistání, jsem šla bez úhony, ani jsem se neskulila ze svahu dolů, byť jsem měla boty pěkně klouzavé ....


Jako každý rok byl rybník částečně vypuštěný... jestli není chyba v tom, že jezdím skoro ve stejnou dobu fotit podzim na Dobříši ...



Tenhle snímek jsem si sama pro sebe nazvala od nejstaršího k nejnovějšímu. Nejstarší je hrana Vargače v popředí, střed věků tvoří průčelí zámku a to nejnovější socíkovský panelový věk 


Šťastně jsme přistáli na nádvoří zámku. Škoda, že jsem tu nebyla tak o čtrnáct dní dřív. Ty dva ohromné stromy, zlaté gingo biloba a rudý buk červený musí být v nádherném kontrastu




Protože jsem se vykopala na cestu vcelku brzy, ve stínu se ještě držela rosa z ranní brzké mlhy. Naštěstí její dozvuky jsem občas chytila i v parku. Byť jsem se těšila na fotky podstatně mlžnější ...


Velkou rekonstrukcí prochází  nejen francouzský park, oranžerie, ale i velký zámecký skleník a přilehlé voliéry. Příští rok se obojí zpřístupní s expozicí zámeckého zahradnického umění. Navíc přibude krásná vyhlídka na park z terasy oranžerie, které se navrátí její původní iluzivní fresková výzdoba. Na to se těším opravdu hodně... Skleník už má opravenou fasádu, nově natřená okna a vevnitř jsou hotové nové fasády...


Tenhle trojitý dub u vstupu do parku je protipólem 400 let starého dubu letního s úctyhodným obvodem kmene - 530 cm


Svoje focení jsem rozdělila do různých částí parku, dnešní a zítřejší článek jsou věnované horní části parku, později budeme scházet k Huťskému rybníku,  projdeme se po jeho břehu a skončíme ve střední části parku. Zvlášť pak budou fotky vodní. Tedy to, proč sem vždycky na podzim chodím. Teprve letos i při odpuštěném rybníku se mi to ale podařilo. 


18 komentářů:

  1. Vypuštěné rybníky mají své kouzlo. Byť je v nich smutek...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně je smutek ve mě, protože mi tím vždy zkazí můj fotografický záměr. Ale zjistila jsem, že cesta z parku pokračuje dál po břehu rybníka, takže se člověk dostane i tam, kde ta voda ještě zůstala. A pak, sedět na břehu a kochat se je naprostý žůžo....

      Vymazat
  2. Vendy, krásné fotky. Do Dobříše jezdím pracovně, letos poprvé jsem navštívila zámek a příští rok se těším do zrekonstruovaných zahrad. Ty barevné stromy nemají chybu, takže si podzim na Dobříši musím na příští rok také naplánovat. :o) K rybníku jsem ani nedošla, takže se těším na Tvé fotky.
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anglické parky všeobecně nejhezčí na podzim. Jsou většinou založené na různé stromové výsadbě která je po celý rok stále zelená. Až na podzim když se stromy vybarvují do různých barev se projeví jejich krása. Ono k rybníku dojdeš a když chceš tak si ho můžeš i obejít, to se dá... ale na ten francouzský park se opravdu těším ...

      Vymazat
  3. Krásná procházka i krásné fotky. Ty první dvě mají zvláštní nostalgickou atmosféru. Jsem zvědavá na pokračování. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi světlem i tím, že jsou brány z výšky.

      Vymazat
  4. Je spousta míst, kde jsem nebyla, takže se vždy ráda na fotky podívám. A ty Tvoje jsou vždy krásné.
    Je vidět, že focení Tě baví. Takže se těším na další procházení se parkem.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. Je to nejlepší lék na různé splíny. To opravdu aspoň na chvíli zapomeneš...

      Vymazat
  5. Vendy, moc krásná reportáž, kochám se fotkami, ostatně jako vždy. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podzim na Brdech, díky složení lesů, je vždycky krásný. Akorát se musí chytit to správný počasí...

      Vymazat
  6. Na Dobříši jsem zatím nebyla a tak děkuji za tvoje představení. Pěkné fotky. Ano ta červená se žlutou na zeleném podkladě s modou nad hlavou by byla pár dní zpátky dokonalá, ale i tak je to na fotce ještě vidět. Skleník je veliký.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já to mám kousek, navíc přímé spojení skoro od chaty, takže proč ne. Na jaře se chystám až do Příbrami (provozovatel dopravy protáhl linku až tam) do poutního areálu na Svatou horu a do uranových lágrů.

      Vymazat
  7. Ten zlatý gingko je úžasný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On je krásný a majestátní i jako zelený, ale tou zlatou to dostane ještě přidanou hodnotu... A nezdaněnou!;-)

      Vymazat
  8. Zajímavé kontrasty klasiky a moderny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. A ani to nebylo nějak v plánu, došlo mi to až když jsem tu fotku viděla v počítači, jak se to pěkně v tom záběru seskládalo...

      Vymazat
  9. V paneláku bydlím a jsem s ním docela spokojený, ale v kombinaci se zámkem opravdu moc neladí :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem v paneláku pár let bydlela, nicméně není to zrovna vzor oku lahodící architektury

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....