01 října 2019

Když už ...




.... jsme jednou skončili na Brdech, ještě chvíli tu pobudeme. Můj oblíbený procházkový cíl jsou tři mníšecké rybníky za sebou. Občas tu je i klid, jsou tu kachny, krásně se v jednom zrcadlí hřeben nad ním a v druhém zas zámek. A jsou tu vážky. Zelené, ploské a červené. Fotit ty velké, věčně naspeedované zelené a modré je děsnej vopruz, ony si snad nikdy nesednou, a když, jakýkoli pohyb v okolí je hned zase zvedne. Takže na ty kašlu. Ploské, ty už jsou lepší. Sice taky pořád frčí vzduchem sem a tam, jenže když si někde sednou, tak se tam po vzletu i vracejí. Jenže na místě kde bývají se vyhřívala na sluníčku maminka se synkem. Takže taky nic. A tak mi zbyly ty červené. Těch bylo neskutečné množství. Dokonce při zpáteční cestě se mi už dost daleko od vody zvedalo neustále z pod nohou mnoho jedinců a rozlétali se do všech směrů. Řekla jsem si fajn, ty se budou fotit dobře. Jenže .... foťte průhledný křídla a červený tělo na zrzavý zemi. Ony asi totiž nemohly sednout na trávu, ne. Ony si musely sedat na břeh kterej byl přerytej divokejma sviněma a dokonale splývat s hlínou. A to samé mi dělaly i při té zpáteční cestě. Dokonale se maskovaly na kamínkách a splývaly s podkladem. Nicméně i přes tyto jejich snahy jsem jich pár vyfotila. Tedy pokud nešlo o jednu a tu samou, která si jen přelétala z hroudy na hroudu ....









Na stejném místě a po cestě zpátky jsem nafotila i nějaké motýly, ale ti budou příště ...

20 komentářů:

  1. Šmarjá, ta je ale ošklivá! Já vím, že ona by si o mně stoprocentně pomyslela to samé, ale já tyhle bzučící potvory nemusím :D.

    OdpovědětVymazat
  2. blondýna1/10/19 16:02

    No už jim to pomalu končí, ještě v teplých odpoledních startují nad jezírkem, ale moc času jim nedávám a bude po ptákách.

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. To mi povídej! Obdivuju Dana Bártu, že si focení vážek vybral jako fotografickou disciplínu!

      Vymazat
  4. Jsi kouzelnice, tvoje fotky vypadají jako pohádkové,
    tedy-pohádkové bytosti. Moc se mi to líbí. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak až tak dobrá za nejsem, jen se někdy zadaří víc a někdy míň ;-)

      Vymazat
  5. Krásné fotky, jsou to zajímavá stvoření.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to tedy jsou, to máš pravdu. je paráda pozorovat jejich manévrovací schopnosti.

      Vymazat
  6. Vypadají hezky i na tom pro ně maskovacím podkladu :-). Ta průhledná křídla !!! Krásně vyfocené!
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel mne nenapadlo vzít si delší sklo, líp by se fotily a asi by byly i líp vidět...

      Vymazat
  7. V té hlíně jsou perfektně maskované, to bych já se svým zrakem ani neviděla. Možná bych zaznamenala pohyb. Nafotila jsi je skvěle, že jsou i v té hlíně rozeznatelné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem hodně práce s tím je identifikovat. A to jsem se je nejdřív snažila s brejlema pozorovat kam dosedne a pak si vzít foťák a hledat.

      Vymazat
  8. Nejatraktivnější jsou ty červené, ntaké nejméně obvyklé...lono jsem je viděl na zámku Kačinau Kutné hory..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli jsou nejmíň obvyklé, to nevím, protože tady jich bylo mraky...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....