31 října 2019

Houby a houbičky ...





.... velké, střední i malé. Jedlé i nejedlé. Ale všechny byly velmi fotogenické. Původně jsem vyrazila jen fotit, všechno se zvrtlo, a tak jsem nejen fotila, ale i sbírala. Výběr byl ohromný. Dokonce jsem si zas po dlouhé době mohla vybírat které houby se mi líbily a které už jsem nesbírala. To jsem naposledy zažila právě v těch jižních Čechách kam jsem původně měla jet. A u hřibů! Ty už teď nebyly, přeci jen je na ně hodně pozdní doba ....


Těhle krásných bedel, jak vysoustruhovaných bylo na jednom místě osm. A o kus dál ještě víc ...


Tyhle by byly vynikající naplněné nádivkou, obalené jak řízek a smažené ...


Tahle kráska byl rodinný řízek. Na výšku tak 30 cm a klobouk jak velký talíř




Sice možná není jedlá, nevím, neznám tudíž ani nesbírám. Neboť jak tvrdil vždy můj strejda, sbírat houby podle atlasu - zaručená cesta do hrobu. I když dnes už jsou apky které atlasy nahradily, nicméně.... když vám to ukazuje u jedné houby tři možnosti, už tomu nevěřím. Ale hezká byla ...


10 komentářů:

  1. Bedly nesbírám, prý je více druhů a já je neznám.Brácha jo. Já zase znám růžovky.Snad jediné houby, s lupeny dole, kterých se nebojím.
    Hezké fotky!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je jich víc, ale v lese se vyskytují dva, bedla vysoká (to jsou ty na fotkách) a menší bedla červenající. Ta vysoká se nedá s ničím splést, a ta červenající vlastně taky ne. Jak napovídá název, při poranění hned začne červenat. Obě jsou jedny z nejlepších podzimních hub do kuchyně. Na řízky nebo na škvarky. Mňam.... Růžovky taky sbírám, mám je na řízky stejně ráda jak ty bedly.

      Vymazat
  2. Spojila jsi příjemné s užitečným. Nafotila jsi krásné houby a pak si na nich pochutnala.;-)
    Bedly sbíráme a růžovky sbírá manžel. U nich si nejsem jistá a tak pokud nějakou najdu, volám muže, aby ji identifikoval.:) Jsou výborné plněné, ty dělávala manželova maminka. Ale i řízečky jsou výborné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plněné dělávám ty bedly...růžovky na řízečky. Já vůbec dávám přednost řízkům z těch tenkých hub. Bedel, růžovek nebo velkých žampionů které rostou na louce nebo v pangejtech.

      Vymazat
  3. Před nedávnem jsem několikrát procházel kolem jedné zahrady, na které vyrůstalo ve velkém půlkruhu 32 krásných žampionů. Když dorostly do "jateční váhy", nejspíš je majitel zahrady sklidil :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já když jsem šla párkrát z práce pěšky, vždycky jsem přinesla domů tak tři čtyři pěkný žampionový talířky. Teď rostou všude, po loukách, pangejtech... tady je nikdo nesbírá, stejně jako na chatě nesbírají bedly. Takže díky tomu si užívám těhle velmi chutnejch hub...

      Vymazat
  4. Pěkné fotky ukazují na příjemnou procházku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, hlavně když jsem zjistila o pár desítek metrů dál, že jsem ztratila sluneční clonu a pořádně jsem si nepamatovala kudy jsem šla! Až mne napadlo jít tam kde jsem poprvé fotila ty bedly a ona tam opravdu ležela...

      Vymazat
  5. Nejhezčí jsou na druhém snímku, každý milimetr je krásně vyveden.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....