17 července 2019

Taková odložna ...






.... na kytky, to jsem já. Dcera je má stejně ráda jako já, nesnese okna bez květin, jenže má malý, no spíš velký problém s přezimováním. Když bydlela v bytovce, dávala si ke mě domů přezimovat převislé pelargonie, ale to si je ještě brala další rok zpátky. Jenže v okamžiku kdy se přestěhovala do vlastního domečku, mi tu začalo nenápadně přibývat různých druhů pelargónií. nemají žádný sklep ani půdu či garáž a tak stále je nemá kde přezimovávat. Zůstaly mi tu tak ty její převislé, byť už z druhé generace, a teď k nim přibyly i vzpřímené. Z předloňska i loňska. Tedy ne že by mi to vadilo, mám hodně oken a tak na ně potřebuju i dost květů. Fuchsie už ve velkém nekupuji, begónie mi nějak nejdou, a tak se ty pelargonie hodí. Navíc jsou všechny krásné a krásně barevně ladí a tak opět chodí sousedky a závistivě pokukují. Letos mi tu snad nic nepřibude, poprvé má dcera jen letničky, ale na příští rok zas o těch pelargoniích uvažuje. Nabídla jsem jí, ať si je tedy zas vezme a sesadí jak chce, ale prý si koupí nové. Tudíž to zas vypadá na další přírůstky ....


S převislými slavila úspěchy už Litomce, a slavím s nimi úspěch i tady. A přitom byly koupené za pár korun v Penáči, nedělala jsem s nimi nic z toho, co se doporučuje pro pěstování, kvetly mi celou zimu,  na jaře jsem jen otrhala suché listy, pohnojila a zas kvetly celé léto


Tuhle barvici jsem si uzmula jako oplégry v Litomyšli z veřejné výsadby. Zakořenily a letos se krásně začínají rozrůstat


Tyhle jsem zapomněla dodat do následující koláže. To už nejsou převislé, ale klasické vzpřímené


Jak je patrné, převažují růžové a fialové tóny. Jak zjišťuju, nemám žádnou bílou


Všechny jsem fotila starosklíčkem, které se na celek nezaostří, je to pro něj už moc daleko, a je to taková malá daň za krásnou kresbu a bokeh. Takže jsem fotila spíš detailíky. A když tu máme jeden přehled, dáme si ještě druhý. Kdysi jsem dostala od jednoho šoféra z PPL první floxy na zahradu, a od té doby jsem si jich ještě pár pořídila. Něco jsem vyměnila za jiné kytky, další jsem vyzískala v zelené blogové výměně, něco od sousedky a naposledy jsem si v Drážďanech koupila na výstavě. V koláži chybí ještě bílá a neonově růžová, ty zatím nekvetou. Bílá protože je v záhonu od loňska od podzimu, kdy jsem jí převezla z chaty a ta růžová byla na pokraji zhynutí a tak se teprve dává dohromady


Ještě bych se ráda dostala k takové té hodně známé odrůdě s pruhem odlišné barvy středem okvětních lístků. A pak čistě modré. Budu muset udělat očí na sousedku.... nebo nabídnout výměnou za bílou, to vím že by moc chtěla!


15 komentářů:

  1. Tyhle kytky jsem nikdy neměla ráda, i když na tvých fotkách vypadají kouzelně. Když jsem byla malá, měl je na balkoně kdekdo, a mě to tak nějak smrdělo. A smrdí dodnes :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní17/7/19 17:36

      Janinko, manželovi muškáty taky smrdí, tak je mám na balkoně. Dokud jsem pracovala v kanclu, přezimovaly mi tam, vždy na zimu jsem je tam přestěhovala, na jaře se stěhovaly k nám domů. Vendy má kytky jak na výstavu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Můj kamarád je taky nesnáší, když se mně ptal co si zasadit do truhlíků aby to bylo tvrdý a přežilo jeho minimální péči a napsala jsem mu pelargonie, tak prskal jak křeček, že jsou to smrady smradlavý.... :-D

      Vymazat
    3. Smrděj, ale mají díky tomu repelentní účinky. Proč myslíš že je měly babičky v oknech? protože odpuzují mouchy a komáry. A přitom se jejich esence používá v parfumářství....

      Vymazat
  2. Moje maminka měla muškáty na všech oknech a mně taky smrděly. Před pár roky jsem si jeden koupila a bohužel mi nejdou, od jara do podzimu kvetou a přes zimu zajdou. Jeden rok jsem ho zkoušela přezimovat na chodbě domu a stejně zašel. Tak se jimi kochám u druhých. Ty je máš krásné, moc se mi líbí ten na druhé fotografii, je to nádherná barva. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já naopak jejich vůni čmuchám ráda. Navíc odpuzují mouchy a komáry, proto je taky mívaly babičky v oknech.... nemám problémy s přezimováním, a ani se moc o ně nestarám. Zalévám jen trochu aby úplně neuschly, dokonce můj děda je přezimovával zabalené v novinách vyndané z hlíny a měl je krásné a přežívaly bez problémů.

      Vymazat
  3. S přezimováním květin mám také problém. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já ho mám v tom, že musím všechno tahat po schodech na půdu. A je tam tepleji než by bylo potřeba.

      Vymazat
  4. Fialová s růžovou je pěkná kombinace.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to klasická fuchsiová kombinace. Fialková s růžovou nebo fialová s červenou.

      Vymazat
  5. Jsou nádherné. Já si koupila v zahradnictví letos jednu kytku, dva kvítky odkvetly, jeden list se ulomil, jeden seschl a zbytek se šklebil. Tak jsem to ostříhala, konce namočila do stimulátoru, píchla do hlíny, dva květináče doma, jedna v truhlíku na dvorku. Ani jedna nekvete, nevadne sice, ale nekvete. Jsem asi fakt divná. - Co se týče smrdění nebo vůně, nemůžu posoudit, protože mi nekvetou, ale mám od Salusu jeden esenciální olej s názvem Geránie (a je to právě muškátová esence), co dost smrdí, ale když se nakape pár kapek do aromalampy, je to úžasná andělská vůně.
    Máš ty kytičky fakt krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Geraniový olej v parfumářství je vysoce ceněný. Ony voní (smrdí) muškáty celé, listy, květy, stonky.... Už teď přemýšlím, že si příští rok sesadím všechny červené do jednoho truhlíku. A pokusím se namnožit ty tmavé převislé a nakombinuju je s těmi světlými.

      Vymazat
  6. Tak konečně můžu s určitostí říci, jaké floxy vlastně mám. Musím si je nafotit, abych to pro příště nezapomněla. Mám ty fialkové se světlým uprostřed a obráceně a nyní kvetou i bílé. A jsem zvědavá na ty tvoje. Ale jedna rostlinka bohužel zahynula. Nelíbilo se jí u mě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A víš jaká? Abych ti jí mohla když tak poslat později. Stejně jsem ti ještě neposlala tu neonově tmavě růžovou.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....