04 května 2019

Labutě z pražské náplavky ...





.... jsou posledním pozdravem z předvelikonoční Prahy. Vždy jich tu bývalo spousty a jsou stále velkou atrakcí pro Pražany i turisty. A to nemluvím o dětech pro něž je krmení těchto krásných ptáků velkým zážitkem. Vidím to u naší Bobulky, ta když vidí kačeny je v sedmém nebi. Dřív ještě odlétaly před zimou a na jaře se vracely, ale už jsou tak navyklé že se o ně lidé starají, že zůstávají celoročně. A když jsou na náplavce farmářské trhy, mají se jak v ráji ....








Myslím, že nebylo potřeba žádné doprovodné slovo, ostatně tihle krásní ptáci mluví sami za sebe. Tolik z pražského zastavení, o tom jak jsem tyhle velikonoce strávila  jsem psala hned v úvodním článku a tak se může tato kapitola uzavřít. Momentálně mám v archívu spousty květů, jak začíná ta erupce kvetení lovím a lovím. K nim přibyla aranžmá z prvomájové návštěvy v Polsku ale také procházka po dalším městě, které má mimochodem s Prahou historicky velmi těsné spojení .... 

14 komentářů:

  1. Díky za krásné toulání Prahou. Labutě jsou nádherné, u nás jsou vidět na některých rybnících.
    Přeji prima víkend. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady u nás jeden čas byly na řece a já byla šťastná jak blecha. Vydržely tu asi půl roku a pak zmizely. Na chatě na Mníšku jsem se chodila kochat k Zámeckému rybníku kde byl pár. Nejdřív zmizela jedna a pak druhá a už se tam neusadil žádný jiný....

      Vymazat
  2. Vendy, jsou to nádherné fotky a těžko se vyjadřuje krása labutí slovy. Jen se tiše dívat a kochat se jejich elegancí a krásou. :-D
    S dětmi jsme pravidelně jezdívali na druhý břeh, kde je u Hergetovy cihelny jediný kus neregulovaného vltavského břehu a tam jsme krmili. Nejen ty labutě. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo... u paty Karlova mostu to je volné, a u té cihelny taky. Však tam chodí taky hafo lidí. Jak fotit tak krmit ;-)

      Vymazat
  3. Vendy, labutě jsou nádherné, také je ráda fotím, když je ovšem někde potkám. :o)
    Přeji krásný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na ně mám šanci narazit jen v Praze. Tady nikde nejsou a na chatě taky ne....a to tam jsou tři rybníky!

      Vymazat
  4. Před labutěmi se mívám na pozoru, vypadají krásně, ale jak se jim něco nelíbí, jsou pěkně zákeřné :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo.... znám to z doby kdy jsme jezdili na lodi....jeden labuťák si chtěl dát s náma večeři a nelíbilo se mu, že se nechcem podělit.:-D

      Vymazat
  5. To foceno od Výtoně? Pěkné. Ale lépe se vodní ptactvo fotí ze strany smíchoffské u mostu železničního.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, od Výtoně. Tam co jsou vždycky ty farmářské trhy. Já vím, na smíchoffské straně u železničního mostu není regulovaný břeh....

      Vymazat
  6. Když někde vidím labutě, přenesu se do dětství do Horšovského Týna. krásné fotky jsi pořídila. Prý se ale ptáci nemají krmit pečivem. přesto si k vodě pro ně všichni nosí housky a staré rohlíky. Tady ovšem dostávají salátek. Tak je to správné. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pečivo mohou, ale ne čerstvé, slané, sypané, mastné, plněné marmeládou nebo plesnivé. A ne úplně tvrdé. A v rozumné míře. Na těch trzích jim hází všechno od zeleniny, ale myslím že i nějaké to pečivko.

      Vymazat
  7. Labutě známe, ale čí hlava tam vykukuje? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, zas se mi někdo nacpal před aparát. Bylo to tam dost natřískané.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....