28 dubna 2019

Tyhle pohledy se mi nikdy neomrzí ....




.... obzvlášť když už budou mé návštěvy jen velmi sporadické.
Kdysi dávno, v osmdesátých letech měl můj exmanžel touhu emigrovat, a docela vážně se tímto nápadem zabýval. Zázemí by dokonce i bylo, jejich rodinný kamarád žil ve Švýcarsku a byl by schopný a ochotný v začátcích i pomoci. Budete se mi smát, ale já tuhle možnost zavrhla ze dvou důvodů. Kvůli rodičům a právě kvůli tomu, že bych už nikdy neměla možnost zajít si kamkoliv na jakékoli místo a kochat se právě těmito pohledy. Každý kdo tu dobu zažil ví, že tehdy emigrace by byla navždy, bez možnosti návratu. A netušili jsme že za nějakých sedm let se to změní, a že by ten návrat byl možný. 
Všechno se nakonec samo vyřešilo rozvodem, a já se dál mohla kochat těmito pohledy. Jestli mi to bylo k něčemu dobré nebo ne
to už je zas jiný příběh ....




Naše procházka na Vyšehrad začala na Palackého náměstí, kde jsme měli s Míšou sraz. Odtud jsme to vzaly přes náplavku kde se konaly tradičně farmářské trhy. Ochutnala jsem konečně Míšou vychvalovaný rybízák (opravdu moc dobrý) daly jsme si vynikající pljeskavici v chorvatské chlebové placce, obdivovaly krásné vazby kytic, a sosaly všechny ty ostatní krásné vůně z mňamek, které se zde připravovaly. Byl to trochu šrumec, ale příjemný....
A já se zas dostala na místa, odkud jsem ještě pro blog Prahu nikdy nefotila. Znáte jí ode mne víc ze strany smíchovské a hlavně z Petřína, a tak teď zas uvidíte Prahu ze strany podolské a vyšehradské 


Takže tady je smíchovská (moje rodná) část Prahy





V dobách kdy jsme jezdili s mužem a dětmi na lodi, byla to velká atrakce mít svou loď. Na Vltavě byl k vidění jen tu a tam nějaký parník, občas nějaká ta remorkérová kostka která vyplula ze Smíchovského přístavu do Holešovic pro nákladní vanu, a to tak bylo všechno. Dneska je plavba lodí po Vltavě velmi výhodný džob, a i soukromé lodě už nejsou buržoazním přežitkem  a když na to máte, koupíte si jakoukoli která se vám zalíbí. A tak se už i kdysi klidná Vltava změnila v takovou vodní D1



Tenhle pohled na pražské mrakodrapy znáte už z dřívějších fotek právě z Petřína, tak teď z trochu jiného úhlu a s jinou pražskou čtvrtí v popředí. I s vyšehradským přístavem



Na další pohledy se podíváme příště ...

20 komentářů:

  1. Krásný, až na ty mrákodrápy, ty já moc nemusím :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, velkoměsto, to doma nemáte...! :D

      Vymazat
    2. Mě to nějak moc nevadí, obzvlášť na tom místě kde jsou. Ono to máš jedno, z druhé strany Prahy jsou zas samá sídliště, což taky žádné extra panoráma. Těch mrákodrapů není tolik kolik těch paneláků....

      Vymazat
  2. Tý jo, ta náplavka byla fakt děsně narvaná, to včera tam tolik lidí nebylo, protože byla zimááá...!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo by chtěl mrznout! tady taky byla kosa jak sviňa....

      Vymazat
  3. Krásné fotky, chápu Tvůj důvod, proč jsi nemohla odejít. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono těch důvodů bylo ještě víc, nicméně tohle bylo to co mne napadlo jako první. Rodiče a pak to, že bych tohle už nikdy neviděla, nebo na hodně dlouho ne.

      Vymazat
  4. No Praha je zkrátka Praha. Na ni hned tak někdo nemá. Kdy já tam byla naposledy??? Proč je tak daleko od nás....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš že já to mám taky za rohem? Ale vlakem to není zas tak dlouhá cesta. Z Třebové do Prahy to mám vlakem něco málo přes hodinu a půl. A z nádraží necelou půl hoďky na Smíchovský nádraží a půl hoďky autobusem na chatu. Takže pokud jedeš jen cíleně na cour, máš to tam od vás tak dvě a půl hoďky cca. Tedy pokud máš přímé spojení.

      Vymazat
    2. Někdy se musím vypravit, ale i s noclehem, alespoň na tři dny, aby to stálo za to.

      Vymazat
  5. Z Vyšehradu je pěkná podívaná. Praha jako na dlani.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je. Z Petřína to takhle kolem dokola vidíš jen z rozhledny. Ale to zas vidíš podstatně víc.

      Vymazat
  6. Na vyšehradské vyhlídce jsem se byl podívat zrovna minulý týden :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak já taky, tedy o víkendu. Ty asi během týdne....a ráda se tam budu vracet.

      Vymazat
  7. No co do provozu lodí třeba kolem střeleckého ostrova připomíná Vltava v Praze občas mořský přístav,...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a co teprve kolem Kampy! to je taky nářez....

      Vymazat
  8. Krásné fotografie, nedivím se, že sis jednu dala i do záhlaví blogu.

    Jak se dívám, vytvořila jsi s blogovými kamarádkami pěknou skupinu a hned jsou ty výlety veselejší :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s Padesátkou i Blondí jsme i přes to, že nejsme úplně stejně staré, jsou tam rozdíly, stejná krevní skupina. s Blondí přes kytičky, a s Padesátkou zas ty kavárenské pohovory a s oběma procházky.... jsem zvyklá se toulat sama, ale ve dvou to taky není k zahození, natož když jsou tři ;-)

      Vymazat
  9. Jinak je asi dobře, že jsi neemigrovala, protože prodělat rozvod tam a nemít se kam vrátit, by bylo hodně těžké.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na taková rozhodnutí odjakživa srab, já bych zůstala tady i za cenu, že bych zůstala sama s dcerou. Což jsem na nějaký čas po rozvodu stejně zůstala.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....