21 února 2019

Nová rubrika ....





Pokud jedete někam na výlet, nebo i jen tak chodíte po svém městě zjistíte, že většina turistů a návštěvníků dnes už fotí jen na telefon. Potkat někoho s klasickým foťákem se pomalu rovná tomu potkat dinosaura. I já si tak vždy připadám. Jasně, pro telefony mluví výhoda lehkosti a skladnosti, máte ho stále při ruce, a navíc, dnes se firmy vyrábějící telefony předhání v tom, kdo použije na telefonu víc objektivů, víc aplikací pro úpravu fotek, víc pixelů a tak leckterý telefon dnes strčí do kapsy i mnohé kompakty.
Jenže.... prostě staromilci i hudební gurmáni stejně jako nedají dopustit na gramofony a vinylové desky, tak my, staromilci ve focení prostě musíme sebou vláčet ty dvoukilové zrcadlovky. A to někteří stále analogové, ani ne digitální....
Ovšem pokrok nezastavíš, a buď se mu postavíš tváří v tvář, nebo tě semele, a tak i já pomalu začínám víc používat na focení telefon, dokonce jsem si kvůli tomu nový telefon vybírala tak, aby měl (vzhledem k finančním možnostem, samozřejmě) co nejkvalitnější foťák. Docela se to povedlo, mám možnost fotit zcela na manuální nastavení, zvolit si pro focení režim nejmenší ohniskové vzdálenosti, malování světlem, rozmazanou vodu, prostě dost věcí které umí i vcelku schopná zrcadlovka. 
Dneska tedy chci předvést moje mobilovky z Litomyšle....




Nejdřív pohled, který se nikdy neomrzí ....




A tohle byla předjarní procházka, protože jsem měla dost času do odjezdu autobusu, a tak jsem se šla projít do parku kolem zámku...



Stále tu je ještě pár artefaktů k výročí 100. let republiky







Na to, že je zámek v seznamu kulturních památek UNESCO, začíná na něm hodně pracovat zub času a opadá z něj na mnoha místech omítka. A to v docela velkých plochách




16 komentářů:

  1. Krásná procházka i fotografie. V Litomyšli jsme byli jen jednou před pár roky na výstavě panenek, která se konala na zámku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Panenky a ostatní hračky mají teď muzeum přímo proti budově zámku vedle restaurátorské školy.

      Vymazat
  2. Mobil používám k focení jen výjimečně, dokonce čím dál méně. Pro skicování je dobrý, jinak zůstanu určitě věrný normálnímu foťáku :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To u mne taky nehrozí, že bych přestala fotit foťákem, budu stále ten dinosaurus, tohle jsou jen takové výjimky, když jde člověk někam za zcela jiným účelem než za focením, a najednou má i čas se projít a objeví nějaké zajímavé věci. Tak si je blikne telefonem. Ale je fakt, že se ti někde něco líbí a řekneš si hele, to by bylo dobré na fotku tak si to nejdřív blejskneš telefonem a podle výsledku se můžeš rozhodnout jestli se tam vypravit s aparátem....

      Vymazat
  3. Vendy, krásná procházka. Já se pohybuji většinou v prostředí, kde všichni taháme těžké foťáky. A já ho tahám pořád. Do novin je to z fotkami těžký a z mobilu by mi je asi hodili na hlavu, ale pro běžné focení proč ne. Já jsem staromilec i co se týká mobilu, žádný chytrý, pěkně tlačítkový, takže i ten foťák je tam k ničemu. Mám ještě malý digitální foťák, ale na ten téměř nefotím. Měj pěkný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu samozřejmě rozumím, profesionálové taky pořád fotí zrcadlovkama, nebo bezzrcadlovkama.
      I když třeba Ondřej Neff si je sice velmi chválil, stále to jsou vlastně velmi výkonné kompakty s výhodou výměnných objektivů na hodně vysoké cenové hladině.

      Vymazat
  4. Díky za oživení vzpomínek z Litomky. S tím focením náš pravdu. A musím se smát, protože právě v lanšktouně mě stavil asi tak 15 letý kluk aa prý proč to tu fotím? Trochu mne ta otázka překvapila, aprotože jsem si nedovedla představit, že bych byla prvním fotografem v tak pěkném městě. Tak mu kříkám, no protože se mi to tu líbí. A on jestli jsem z nějakého časopisu nebo televize? Ŕíkám že ne a pokládám mu otázku, co je na tom divného, že si turista fotí pěkné město. On prý, že na tom není divného nic, ale většinou fotí všichni mobilem. :)
    Tak jsem mu řekla, že fo´tákem je to lepší a on to uznal. Ale já už uznávám, že mobil je pohodlnější na nošení a stále po ruce a umí dělat pěkné fotky. Na zahradu už beru jen mobil, ale pak lituju, že nemám foťák s předsádkami na některá makra. I když i ten mobil mohu nastavit na makro a dokáže i docela slušnou hloubku ostrosti, ale foťák je foťák. Mobil má i tu výhodu, že fotky jdou hned na internet do fotek Google, jakmile jsem na wi-fi a nemusím propojovat kabely a hned si mohu fotky stáhnout a upravovat. Na mobil je možné dokonce stáhnout i fotoaplikace fotoaparáty a editory, ale myslím, že ty vestavěné fotoaparáty jsou lepší než aplikace.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ten mobil beru jako opravdu velkou rezervu. Když jsem na výletě tak ocením možnost připojení na net, to je super, ale jinak prostě musím tahat tu krávu těžkou :-D Aplikace na úpravu fotek mám taky stažené v mobilu, ale většinou ač jich je velké množstí, je to skoro stejné. Ony jsou zaměřené hlavně na různé dodatečné filtry a efekty....

      Vymazat
  5. Díky za obrázky z Litomyšle.
    U textu jsem se pousmála, muž je ten dinosaurus, který fotí klasikou, nechává vyvolávat fotky, ... ale už si pořídil i digitální zrcadlovku, dobu nezastavíš ;)
    Hezký pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám doma taky analogovou zrcadlovku, dokonce i s filmem a novejma baterkama, ale zatím jsem s ní ani nefotila. Můj muž si taky kdysi sám dělal fotky, měl na sídlišti temnou komoru. Pro mne je sice mobil samozřejmě jednodušší varianta, nicméně pokud chci opravdu fotit, jedině foťák. Ovšem na výstavě fotek jednoho blogera byla mobilovka a nikdo to nepoznal ani ve výstavním formátu 70 x 50 cm. Ale někdy si vážně připadám trapně, protože většinou na mě všichni koukají jak na exota s tím mým foťákem :-D

      Vymazat
  6. Pěkné fotky, v Litomyšli jsem byl jednou a měl čas si prohlédnout jen náměstí...Ten zámek připomíná lobkovický zámek v Nelahozevsi....

    OdpovědětVymazat
  7. Nebyla jsem a mohu říci, že podle fotek, moc krásné, romanticky laděné, měla jsi šikovné oko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Litomyšl za návštěvu stojí. Zrovna včera jsme zas s holkama procházely zámeckou zahradou k Loučný krmit gaga. To je totiž momentálně nejoblíbenější Bobulky zábava. Chodit krmit kačenky....

      Vymazat
  8. Mně na mobilu chybí jen větší zoom. S tím nastavováním režimu jsi mě ale překvapila, vím, že tam něco takového je, ale stejně jen cvakám a spoléhám na systémové nastavení.

    Zámek v Litomyšli je opravdový skvost, vzhledem k jeho velikosti si náročnost opravy ani neumím představit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No velký zoom tedy nemá, to je fakt. Ale zas je to jen náhrada.....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....