17 ledna 2019

Zelená .....




.... se zelená. Nejen venku, jak leze sníh pomalu dolů, tak se bude zelenat i tady. Zelenalo se v přírodě ale i ve sklenících, tam obzvlášť. Hlavně u kaktusů. Ono člověk nějak nevěděl co a kde fotit, krásných rostlin tam bylo spousty, a tak jsem si tu a tam vyfotila buď něco co z nám anebo co mne nějak zaujalo.
To druhá část fotek z přírody, tedy hlavně z brdských lesů už bylo něco jiného. Tam mne zaujaly pavučiny na mladých smrčcích ve světle sluníčka v okamžicích kdy se zvedala ranní mlha .....

Dnes se ale nejdřív podíváme do tropů a pouští






Menší příbuzná známé Victoria regina




Z téhle ježaté koule jsem tu měla v článku Struktury jen ty krásně červeně zbarvené špičky nových listů. Tady jí máte v plné kráse. O tom že jsme obě s Blondí hledaly jestli jí někde nelezou vedle odnože snad ani netřeba psát 😉😂


Echinocactus grusonii, přezdívaný Zlatý barel nebo také jedovatě taburet pro tchýni. Tohohle krasavce mám už několik let, zatím mi vyrostl do průměru cca 20 centi


Opuncie. Každý se už asi někdy v životě setkal s jejími velmi nepříjemnými trny. Má jich dva druhy, velké, pevné a ostré a malé, jemné, ale velmi nepřátelské o které se stačí jen lehounce otřít a už jich máte v prstě zapíchaných a  zalomených několik najednou. A hrozně špatně se vyndavají. Měla jsem zahradní formu a právě z tohoto důvodu jsem jí odvezla na skalku na chatu, protože se okolo ní pořád motali psi a nechtěla jsem aby k ní čuchali. Tam rostla a najednou zmizela. Beze stopy. 


Příště se už podíváme do lesa

10 komentářů:

  1. Krásné. Ale kaktusy moc nemusím, právě pro tu jejich pichlavost. Raději mám naši lesní květenu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale když ty kaktusy rozkvetou.... to je taková škála barev a tvarů květů... nádhera.

      Vymazat
  2. Co to je na č. fotce? Je to zajímavé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti nepovím, jde o nějaký sukulent který měli v prodejní sekci, ale jmenovka tam nikde nebyla. Taky se mi to moc líbilo....

      Vymazat
  3. Miluju návštěvy botanické, obzvláště v zimě. Mám tam teplo, sváču si přinesu, hezky to tam voní, no co mi chybí? :D

    Můj táta mi vždycky hrozil, že jestli budu v botanické zlobit, posadí mě na ten zlatý barel :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu. Jen tak si tam sednout a sosat ty barvy a vůně je skvělé. Jen bohužel tady žádná místa k sezení neměli. Jen venku. Jediný na čem by se dalo sedět byl ten Echinocactus :-D

      Vymazat
  4. Tropy v Čechách...Zeleň teď v zimě vždy potěší, a ty listy viktorie královské...možná zajdu do botanické, mám to blízko...Zajímavé, u rodiů jsem zasadil venkovní opunciia také ji vyryl pes, asi je něčím přitahuje

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle není viktorie královská, tohle je menší odrůda. Královskou mají možná v Tróji, a to si nejsem jistá, ale určitě v Liberci.

      Vymazat
  5. Zatím se zima nevzdává a sněhu dokonce přibývá. Ještě tak měsíc vydržet a bude veseleji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nevzdává, to je fakt. Předminulej tejden jsme byli v Brně a po cestě jsem si říkala proč jsou všude kolem zásněžky když je tam na polích zeleno.... 🤭

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....