15 ledna 2019

Venku bílo ...




...... a tak si tu střihneme taky nějaké fotky s bílou. A nejvíc bílé vždycky nachytám na květinách, takže se opět vrátíme v čase do Botanické zahrady, a to ne naposledy.....

Momentálně tu zas od včerejšího odpoledne silně fouká a od noci chumelí a chumelí. Jediný kdo z toho má obrovskou radost je Myšpulín, který dokáže ve sněhu řádit hodiny, a kdybych ho nevolala domů, asi by tam vydržel celý den. Je to zřejmě pes polární, ještě jsem nezažila štěně které by tak milovalo být za každého počasí hodiny venku. Prostě přímo učebnicový příklad dandíka ze skotské Vysočiny.




Květ lotosu může být bílý, nebo modrý. Mám nafocené oba...


Protože neznám opravdu všechny druhy rostlin, jen můžu odhadovat, patří tahle kráska do čeledi Mimosacae. Sem patří albízie, ale i známá žlutá mimóza. Jejich poznávacím znamením je skládání lístků podél hlavní žíly, buď večer anebo při doteku. Osobně bych si u téhle tipla na tu albízii


Tady jde o nějaký sukulentní keř, a rozhodně velmi nerada bych do jeho houštiny zapadla....


Ani tady nevím o co jde, ale květ to má moc pěkný. Ne nadarmo se říká že v jednoduchosti je krása


A nakonec jedno velké překvapení. Koupila jsem si v Kaufu cibuli hvězdníku. Měla jedno zpola vypučené poupě, a na fotce v květníku jednoduchý květ. Bílou jsem nikdy neměla a tak jsem si říkala že za tu cenu to zkusím. Jenže když jsem se po třech dnech na rostlinu podívala, zjistila jsem k velkému překvapení, že má tři stonky s poupětem a když se proklubaly ven květy, na každém stonku bylo 4-6 nádherných PLNÝCH květů!



Tak takové překvapení si dám líbit. I když počítám, že jí budu muset přes léto hodně krmit hnojením protože bude pěkně vyčerpaná a jak mne jedna pěstitelka upozornila, budu muset počítat s tím, že tak rok dva nepokvete. Ale taky nemusí. To je na ní a na mé péči

8 komentářů:

  1. Obrázky krásný, hlavně, že na nich nemáš sníh, to už by mě asi švihlo :-D. Dnes po asi deseti dnech (plus mínus, protože mi to dost splývá :D) konečně přestalo sněžit. Teď pro změnu zase prší :D.

    OdpovědětVymazat
  2. Ten už tady taky naštěstí mizí. A taky prší. Nevím co je lepší....

    OdpovědětVymazat
  3. blondýna16/1/19 17:25

    V té botanické jsou ale pěkné raritky, mám tohle moc ráda, neobyčejná květenství někdy i plody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tedy! Asi tam budu muset chodit častěji ...

      Vymazat
  4. To mne připomnělo můj bílý amyrylis, ale podruhé mne už nevykvetl...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kdoví, jak dopadnu letos já. Po loňském prvním úspěchu kdy mi opětovně hvězdník vykvetl po zazimování do lednice, jsem si letos pyšně nakoupila nové cibule s nadějí, že už jsem na ně vyzrála. No uvidí se, uvidí. Letos to byla nádherná rudá a tahle bílá co jsem koupila.

      Vymazat
  5. Bílá a také zelená, jaro se blíží :).

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....